Następna generacja kompaktowych sportowych coupe z napędem na tylne koła. Mocniejsze silniki, ulepszone podwozie i dynamika.
Ponad 55 lat temu pojawiło się pierwsze BMW 1600 o kompaktowych wymiarach, wyrafinowanym podwoziu i mocnym silniku. Kiedy oznaczenie 2002 zostało umieszczone na dwudrzwiowym nadwoziu, narodził się legendarny samochód. Taki, który zapewniał niezrównane wrażenia z jazdy dzięki starannie wyważonej kombinacji silnika, podwozia, układu hamulcowego i kokpitu zorientowanego na kierowcę. W 1973 roku 170-konny BMW 2002 Turbo był pierwszym seryjnie produkowanym europejskim samochodem wyposażonym w turbodoładowanie. W 2008 roku pojawił się nowy sportowy Coupé z napędem na tylne koła, a 2014 rok był wprowadzeniem na rynek nowej 1. generacji Coupé Serii 2.
BMW 230i Coupe drugiej generacji jest dłuższe, szersze, niższe i ma dłuższy rozstaw osi niż 230i Coupe pierwszej generacji. Przynosi to korzyści nie tylko w postaci lepszej sprawności w pokonywaniu zakrętów, ale także bardziej agresywnego wyglądu. Uderzający i atletyczny wygląd zewnętrzny BMW serii 2 Coupé to pierwsza rzecz, którą wszyscy zauważą. Trójwymiarowe powierzchnie, trójkątne formy i ukośne linie nadają frontowi moc wizualną. Niski przedni zderzak, reflektory umieszczone na zewnętrznych krawędziach przodu i nowa atrapa chłodnicy BMW w kształcie turbiny nadają samochodowi szeroki, nisko zawieszony wygląd. Wyraźnie poszerzone błotniki i muskularna kopuła mocy na środku maski silnika wskazują na wyższe możliwości dynamiczne BMW serii 2 Coupé.
Nowa, zorientowana na osiągi atrapa chłodnicy BMW ma ustawione pionowo klapy powietrza zamiast klasycznych belek. Działają one elektrycznie i mogą otwierać się w dziesięciu stopniach, aby zapewnić zwiększenie ilości powietrza chłodzącego, gdy jest to wymagane przez silnik. Poziome klapy powietrza chłodzącego w sześciokątnej dolnej części przedniego zderzaka są również regulowane w zależności od potrzeb i pomagają również w chłodzeniu hamulców. Kurtyny powietrzne są zintegrowane z trójkątnymi wkładkami na zewnętrznych krawędziach przedniego zderzaka. Kierują one nadlatujące powietrze nad kołami, aby jeszcze bardziej zmniejszyć turbulencje.
Reflektory o uderzająco wyprofilowanych kształtach – inspirowane legendarnymi modelami BMW 2002 – mają pojedyncze okrągłe reflektory w pełni LED. Światła do jazdy dziennej mają formę światłowodów w kształcie litery U ze zintegrowanymi kierunkowskazami na dolnej krawędzi reflektorów. Aluminiowa maska silnika i przednie błotniki zmniejszają masę przedniej części pojazdu i poprawiają rozkład masy przód-tył.
Nowe BMW serii 2 Coupé 2022 zapewnia większą moc i moment obrotowy, ośmiobiegową sportową automatyczną skrzynię biegów z kontrolą startu, napęd na tylne koła lub napęd na wszystkie koła xDrive.
Zmieniony 2-litrowy 4-cylindrowy silnik BMW TwinPower z turbodoładowaniem w BMW 230i Coupe wytwarza 255 KM. Napęd na tylne koła 230i Coupe przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,5 sekundy.
3-litrowy rzędowy 6-cylindrowy silnik BMW TwinPower z turbodoładowaniem w nowym BMW M240i xDrive Coupé zapewnia moc 382 KM . Napęd na wszystkie koła M240i xDrive Coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 sekundy.
Opracowany w oparciu o doświadczenie BMW M GmbH w sportach motorowych, 3-litrowy rzędowy 6-cylindrowy silnik BMW TwinPower z turbodoładowaniem napędzający BMW M240i xDrive Coupé ma zamknięty aluminiowy blok i aluminiową głowicę cylindrów. Sprawność wewnętrzną silnika zwiększają zoptymalizowane pod względem masy tłoki i korbowody oraz wał korbowy z kutej stali. Turbosprężarka typu twin-scroll z pośrednim chłodzeniem powietrza doładowującego zintegrowana z układem dolotowym, bezpośredni wtrysk paliwa High Precision, w pełni zmienne fazy rozrządu VALVETRONIC i zmienne fazy rozrządu Double VANOS po stronie dolotowej i wydechowej składają się na niezwykłe technologie układu napędowego. Układ chłodzenia zapewnia idealne temperatury pracy – zarówno podczas codziennej, jak i dynamicznej jazdy. Podzielony zawór chłodzący umożliwia tymczasowe wyłączenie chłodzenia bloku silnika, optymalizując w ten sposób rozgrzewanie. Standardowy układ wydechowy M Sport zapewnia emocjonującą ścieżkę dźwiękową.
Prezentować najlepsze z najlepszych, takie ambicje przyświecały Karlowi Maybachowi i jego ojcu Wilhelmowi, gdy 100 lat temu debiutował zbudowany przez nich Maybach 22/70 HP W 3.
Takashi Watanabe, główny inżynier Lexusa, w specjalnym wywiadzie przedstawił najważniejsze aspekty koncepcji Lexus Electrified, która wyznacza ramy dla zespołów projektowych kolejnych elektrycznych samochodów marki.