Powstał jako joint-venture pomiędzy Subaru i Toyotą i będzie zbudowany na całkowicie nowej platformie e - SUBARU Global.
SUV Subaru Solterra to pierwszy w pełni elektryczny globalny pojazd marki, który powstał jako joint-venture pomiędzy Subaru i Toyotą. Zbudowany na całkowicie nowej platformie e-SUBARU Global oraz zaprojektowany jako bezpieczny, wszechstronny i sprawny SUV Subaru. Planowane wejście do sprzedaży w USA, Kanadzie, Chinach, Europie i Japonii w 2022 roku.
Subaru of America ogłosiło dzisiaj, że nada swojemu nowemu w pełni elektrycznemu SUV-owi nazwę Solterra. Zaprojektowany jako joint venture pomiędzy Subaru i Toyotą, Solterra posiada nową, dedykowaną całkowicie elektryczną platformę o nazwie e-SUBARU Global Platform. Spółka joint venture łączy doświadczenie Subaru w technologii napędu na wszystkie koła z technologią elektryfikacji pojazdów Toyoty.
Nazwa Solterra została stworzona przy użyciu łacińskich słów oznaczających „Słońce” i „Ziemię”, aby wyrazić zaangażowanie Subaru w dostarczanie tradycyjnych możliwości SUV-a w przyjaznym dla środowiska opakowaniu.
Aby stworzyć zupełnie nową globalną platformę e-SUBARU, inżynierowie Subaru pracowali nad połączeniem możliwości napędu na wszystkie koła marki, doskonałej dynamiki jazdy i wiodącego na świecie bezpieczeństwa biernego na wszechstronnej, dedykowanej platformie EV. Rezultatem jest zaawansowany technologicznie, w pełni elektryczny SUV, który jest również naprawdę sprawnym i wytrzymałym SUV-em Subaru. Solterra dołącza do wielokrotnie nagradzanej linii SUV-ów Subaru, w tym Outback, Forester, Crosstrek i Crosstrek Plug-in Hybrid. Subaru Solterra trafi do sprzedaży w 2022 roku.
CUPRA podjęła inicjatywę we współpracy z FC Barcelona, która zapewni ciepłą atmosferę kibiców na boisku Camp Nou po powrocie zawodów piłkarskich. Pod hasłem ?Wygrajmy ten mecz razem? oficjalny partner Barçy w branży motoryzacyjnej i mobilności wzywa fanów z całego świata do przesyłania zdjęć dopingujących ich drużynę z domu. Obrazy te, które można przesłać za pośrednictwem oficjalnej strony internetowej CUPRA, będą wyświetlane na ekranach LED rozmieszczonych wokół boiska podczas meczów z zamkniętymi drzwiami na Camp Nou.
Marka po raz pierwszy ujawniła swoją nazwę, następnie sylwetkę i wygląd zewnętrzny trzy tygodnie temu. Nadszedł czas, aby pokazać całe wyrafinowanie wnętrza modelu.
Podstawowe wartości, takie jak wysokie osiągi i ultraluksus, wyznaczają kierunek nowej generacji samochodów sportowych Aston Martin.