Wyposażony w zupełnie nową 8-biegową mokrą dwusprzęgłową skrzynię biegów (N DCT), nowy Veloster N został zaprojektowany i skonstruowany tak, aby zapewniać radość podczas jazdy. Hyundai opracował skrzynię biegów N DCT, by zapewnić wrażenia, jak w przypadku manualnej skrzyni biegów oraz wygodę automatycznej skrzyni biegów. Dzięki N DCT nowy Veloster N może przyspieszyć od 0 do 100 km / h w 5,6 sekundy czyli o 0,5 sekundy szybciej niż odpowiednik ze skrzynią manualną. Skrzynia N DCT jest wyposażona w elektroniczne siłowniki, które sterują dwoma sprzęgłami, zapewniając komfort, poprawę oszczędności paliwa i, co najważniejsze, przyjemność z jazdy. W przeciwieństwie do przekładni dwusprzęgłowej z suchymi sprzęgłami, N DCT wykorzystuje olej, który znacznie poprawia wydajność smarowania i chłodzenia, co pozwala na przeniesienie większego momentu obrotowego.
N DCT oferuje funkcje podobne do gier wideo, które zwiększają przyjemność z jazdy. N Grin Shift (NGS) zwiększa moment obrotowy o 7 procent z 353 do 378 Nm, umożliwiając chwilowe „przeładowanie” turbosprężarki i maksymalizuje reakcję przekładni przez 20 sekund.
Natomiast funkcja N Power Shift (NPS) włącza się, gdy samochód podczas przyspieszania ma przepustnicę otwartą w ponad 90 procentach. Dzięki temu złagodzony zostaje spadek momentu obrotowego spowodowany zmianą biegu w celu zapewnienia maksymalnej mocy na koła. Daje to kierowcy poczucie dynamicznego przyspieszania podczas zmiany biegów.
N DCT jest również wyposażony w N Track Sense Shift (NTS), który rozpoznaje, kiedy warunki na drodze są optymalne do dynamicznej jazdy i aktywuje się automatycznie, wybierając odpowiednie biegi oraz czas zmiany, tak jak profesjonalny kierowca samochodu wyścigowego, aby zapewnić optymalne osiągi.
Wszystkie powyższe funkcje można skonfigurować za pomocą wysokiej rozdzielczości 8-calowego wyświetlacza nowego systemu informacyjno-rozrywkowym. Zmodernizowany system multimedialny jest połączony z wysokiej jakości systemem nagłośnienia JBL, który zapewnia audiofilską przyjemność słuchania.
Obok posiadania takich funkcji, jak Rev Matching, Launch Control i Overboost, Veloster N automatycznie wyczuwa styl jazdy Klienta, a także warunki drogowe w celu dobrania odpowiednich punktów zmiany biegów. Na przykład, jeśli samochód jedzie w dół, samochód zastosuje hamowanie silnikiem, aby zmniejszyć ryzyko przegrzania hamulców tarczowych. Jeśli kierowca postanowi wybrać się na tor wyścigowy, samochód wykorzysta pełne spektrum dostępnych obrotów silnika, aby zapewnić najlepsze osiągi.
Veloster N został wyposażony w technologie bezpieczeństwa Hyundai SmartSense, w tym asystenta unikania kolizji czołowym (FCA), system monitorujący poziom koncentracji uwagi kierowcy (DAW), asystenta podążania na pasie ruchu (LFA), asystenta utrzymania pasa ruchu (LKA), asystenta świateł drogowych (HBA), system monitorowania martwego pola (BCW) i system ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCW).
Klienci mogą również wyposażyć nowy Veloster N w fotele kubełkowe N Light Sports. Jednoczęściowe kubełkowe fotele są wykończone miękką tapicerką z alcantary, aby mocno trzymać kierowcę w pozycji, gdy samochód jedzie na zakrętach z dużą prędkością. Fotele do jazdy na torze są cieńsze i ważą około 2 kg mniej niż standardowe siedzenia. Jak wskazuje na to nazwa, fotele kubełkowe N Light Sports mają podświetlane logo N w górnej części oparcia, które poprawia estetykę wnętrza. Świecące logotypy N w połączeniu z innymi światłami wewnętrznymi tworzą niepowtarzalną atmosferę.
Hyundai wprowadził markę N, aby przyspieszyć bicie serca kierowcy za każdym razem, gdy znajduje się za kierownicą. Veloster N został opracowany w globalnym centrum badawczo-rozwojowym w Korei i przetestowany potwierdził w centrum testowym w Nürburgring w Niemczech.
Nowy Hyundai Veloster N trafi do sprzedaży w Korei Południowej w tym miesiącu, a następnie na kolejne rynki.