MotorSport | 09.08.22

Ken Block prezentuje swoją zelektryfikowaną bestię

Audi S1 e-tron quattro Hoonitron. Projekt jedynego w swoim rodzaju, całkowicie elektrycznego pojazdu, inspirowanego historycznym Audi Sport quattro S1.

Zmodernizowany, zelektryfikowany i zainspirowany kultowym designem Audi Sport quattro S1 z 1985 r., S1 e-tron quattro Hoonitron zostanie po raz pierwszy zaprezentowany w Ameryce Północnej podczas Rolex Monterey Motorsports Spotkanie zorganizowane w Laguna Seca podczas Monterey Car Week w dniach 17–21 sierpnia. Ten jedyny w swoim rodzaju pojazd został opracowany wyłącznie dla amerykańskiego artysty driftu Kena Blocka i zostanie zaprezentowany w kolejnej części jego słynnej serii Gymkhana, „Elektrikhana”.


Audi S1 e-tron quattro Hoonitron wprowadza elektryfikację bezpośrednio do samochodów wyczynowych. Wyposażony w podwójne silniki elektryczne, napęd na wszystkie koła, podwozie z włókna węglowego i pełen zestaw standardów bezpieczeństwa, zgodnie z wymogami najwyższego organu zarządzającego sportami motorowymi, FIA – S1 Hoonitron rozwiewa wszelkie wątpliwości, że zelektryfikowany samochód nie może być zaangażowany i synonimem nowoczesnej wydajności. S1 Hoonitron zostanie zaprezentowany na torze wyścigowym Laguna Seca w ramach historycznego Tygodnia Samochodowego Monterey w dniach 17-21 sierpnia. Będzie to pierwszy raz, kiedy publiczność z Ameryki Północnej będzie miała okazję zobaczyć samochód elektryczny, Ken Block pojedzie osobiście. Co więcej, fani zobaczą również oryginalne Audi Sport quattro S1, prowadzone przez Waltera Röhrla, który ustanowił swój rekord 10 minut i 48 sekund na szutrze na Pikes Peak Hillclimb w 1987 roku. Nadal jest to najszybszy czas na nieutwardzonym odcinku drogi w niebo, tak jak została wybrukowana.


W grudniu 2021 r. szybko ruszyły plany stworzenia zelektryfikowanej wersji ikony designu Audi. Zazwyczaj w przypadku projektu tej wielkości projektanci i inżynierowie poświęcają ponad rok na wyprodukowanie tak ambitnej koncepcji. Jednak w przypadku S1 Hoonitron przyspieszony harmonogram czterech tygodni został zaakceptowany przez umysły i ręce okupujące zakład Audi Sport w Neckarslm. Po około miesięcznym pracochłonnym dążeniu do przyszłości, S1 Hoonitron został sfinalizowany. Podczas gdy za stylizację odpowiadało Audi Design w Ingolstadt w Niemczech, cały rozwój, w tym zaawansowane technologie, które ożywiły samochód, miały miejsce w siedzibie Audi Sport w Neckarsulm. Ta lokalizacja jest odpowiednia dla rozwoju przyszłościowego zelektryfikowanego samochodu wyczynowego, ponieważ w tej samej lokalizacji produkowane jest również dostępne na rynku Audi RS e-tron GT.


Od 1984 do 1987 roku kierowca rajdowy Audi Walter Röhrl jeździł oryginalnym Audi Sport quattro S1 podczas ery wyścigów Grupy B. „Nieuczciwa przewaga” wniesiona na drogę dzięki unikalnemu napędowi na cztery koła quattro przyczyniła się do sukcesu marki zarówno w zawodach terenowych, drogowych, jak i na torze, z korzyściami w zakresie osiągów wykraczającymi poza zaśnieżone drogi i jazdę w terenie . Dzisiaj system Audi quattro ewoluował dzięki najnowszym technologiom i referencji zaczerpniętych ze świata sportów motorowych. Nowoczesna interpretacja, S1 Hoonitron, stanowi ukłon w stronę tego ważnego okresu, pozostając jednocześnie laserem skupionym na zaangażowaniu w elektryfikację. Do e-tron, e-tron Sportback i e-tron GT dołączą Q4 e-tron SUV i Q4 Sportback e-tron, zwiększając rozmiar portfolio e-tron do pięciu unikalnych modeli oferowanych na rynku amerykańskim . S1 Hoonitron służy jako spojrzenie w zelektryfikowaną przyszłość, która jest ekscytująca i zrównoważona, co samo w sobie jest dość ekscytujące.



Siedem dni do premiery Scuderia Ferrari 2021
MotorSport | 19.02.21

Siedem dni do premiery Scuderia Ferrari 2021

W tym sezonie Charles Leclerc i Carlos Sainz stanowią najmłodszą parę kierowców w zespole od 1968 roku.

Nowy Mercedes-Benz GLC od teraz wyłącznie ze zelektryfikowanym napędem
Premiery | 02.06.22

Nowy Mercedes-Benz GLC od teraz wyłącznie ze zelektryfikowanym napędem

To najbardziej dynamiczny model z odnoszącej sukcesy rodziny SUV-ów Mercedes-Benz i jest dostępny tylko jako hybryda plug-in lub mild hybrid z technologią 48 V i zintegrowanym rozrusznikiem-generatorem.

Kajetan Kajetanowicz wygrywa kategorię WRC3 w Rajdzie Portugalii
MotorSport | 24.05.21

Kajetan Kajetanowicz wygrywa kategorię WRC3 w Rajdzie Portugalii

Vodafone Rally de Portugal WRC3. Polska załoga SKODA FABIA Rally2 evo Kajetan Kajetanowicz / Maciej Szczepaniak świętuje zwycięstwo.