Wiadomości | 07.10.21

Skoda SLAVIA, tak będzie się nazywać nowy sedan marki na rynek indyjski

Nazwa nawiązuje do pierwszych rowerów wspólnie wyprodukowanych przez założycieli firmy Václava Laurina i Václava Klementa.

Drugi po modelu KUSHAQ z projektu INDIA 2.0, na którym czele stoi ŠKODA na subkontynencie indyjskim, będzie znany jako SLAVIA. Nowa limuzyna z segmentu A0 została nazwana z myślą o najwcześniejszych latach ŠKODA AUTO. Począwszy od 1896 roku, rok po założeniu firmy, Václav Laurin i Václav Klement z powodzeniem sprzedawali swoje pierwsze, wspólnie opracowane rowery pod nazwą SLAVIA. Nadchodząca nowa ŠKODA SLAVIA po raz kolejny wyznaczy nową erę, tym razem na rynku indyjskim. Tam model notchback, który ma zostać zaprezentowany jeszcze w tym roku, będzie uzupełnieniem cenionych w Indiach sedanów OCTAVIA i SUPERB.

 

Zac Hollis, dyrektor marki ŠKODA AUTO India, mówi: „Skoda ma bogate, globalne dziedzictwo, które trwa od ponad 125 lat. Nazwa SLAVIA to początek historii sukcesu, dzięki której ŠKODA stała się jednym z najbardziej znanych producentów samochodów. Bogata w tradycję nazwa SLAVIA po raz kolejny wyznaczy początek nowej ery dla marki ŠKODA, tym razem na rynku indyjskim. SLAVIA zapewni nienaganną jakość wykonania, niezawodność i wrażenia z jazdy. Nie możemy się doczekać znacznego wzrostu naszych wolumenów w Indiach, a SLAVIA odegra kluczową rolę w realizacji tego celu”.

 

Po zaprezentowanym wiosną SUV-ie KUSHAQ, ŠKODA SLAVIA jest drugim nowym modelem czeskiego producenta opracowanym specjalnie dla subkontynentu indyjskiego. Jest to region, w którym ŠKODA AUTO nadzoruje wszystkie działania Grupy Volkswagen, a także projekt INDIA 2.0, przy czym ten ostatni obejmuje ofensywę modelową obejmującą w sumie cztery nowe samochody dla segmentu A0. Modele KUSHAQ i SLAVIA oraz dwa modele Volkswagena bazują na wersji MQB-A0-IN Modular Transverse Toolkit, którą ŠKODA dostosowała do specyficznych potrzeb rynku indyjskiego. W produkcji pojazdów ŠKODA AUTO osiąga lokalizację do 95 procent.

 

Nazwa SLAVIA nawiązuje do początków ŠKODA AUTO. Dopiero w 1895 roku ojcowie założyciele Václav Laurin i Václav Klement rozpoczęli naprawę rowerów w Mladej Boleslav. Wkrótce zaczęli projektować własne rowery, od 1896 roku z powodzeniem sprzedając je pod marką SLAVIA. W przypadku nowego sedana na rynek indyjski nazwa ta jest hołdem dla początków firmy. Podczas gdy ŠKODA KUSHAQ czerpie inspirację z indyjskiej tradycji, SLAVIA reprezentuje bliskie związki między kulturą indoeuropejską, a także czeską i indyjską.

 

Na początku XX wieku rowery produkowane w Mladej Boleslav pod marką SLAVIA były synonimem niezawodności, przystępności cenowej i pomysłowości. Są to nadal kluczowe zalety definiujące dziś filozofię Simply Clever ŠKODA AUTO. Nazwa SLAVIA szybko stała się synonimem jakości i innowacji, a to samo oznaczenie zostało przyjęte również dla motocykli wprowadzonych przez firmę Laurin & Klement w 1899 roku. Ponad 120 lat później nowa ŠKODA SLAVIA ucieleśnia te same ideały i doskonale uzupełni OCTAVIA i OCTAVIA oraz NAJLEPSZE modele w Indiach, które w ciągu ostatnich dwóch dekad stały się wysoko cenione na subkontynencie. Nowa SLAVIA po raz kolejny będzie elegancką, mocną i bezpieczną limuzyną, czego dokładnie oczekują indyjscy nabywcy od ŠKODY.

 

2021 to rok ekspansji ŠKODA AUTO w Indiach. W ramach projektu INDIA 2.0, Volkswagen Group zainwestowała miliard euro w rozwój czterech nowych pojazdów (dwóch ŠKODY i dwóch Volkswagenów). Pomimo pandemii COVID-19, nowa ŠKODA KUSHAQ ma udany start, z ponad 10 000 zamówień otrzymanych od jej premiery w lipcu. Oczekuje się, że KUSHAQ i nowa SLAVIA znacznie zwiększą sprzedaż w Indiach. Kraj ten odgrywa kluczową rolę w globalnych planach rozwoju czeskiego producenta samochodów.

 

Opracowując KUSHAQ i SLAVIA dla Indii, ŠKODA AUTO skupiła się na dynamicznie zmieniających się oczekiwaniach indyjskich klientów. Szczególnie ważne są koszty, zasięg i komfort. Jednocześnie ŠKODA AUTO inwestuje w ciągłą rozbudowę indyjskiej sieci dealerskiej. Czeska marka jest obecnie reprezentowana w ponad 100 miastach, w 165 punktach sprzedaży i usług. Celem jest zwiększenie liczby lokalizacji do 225 do końca 2022 roku.



Prototypy całkowicie elektrycznego Porsche Macan na testach drogowych
Wiadomości | 10.05.21

Prototypy całkowicie elektrycznego Porsche Macan na testach drogowych

Dobrze zakamuflowane prototypy kompaktowego SUV-a nowej generacji po raz pierwszy wyruszają poza teren Porsche.

ŠKODA w jedynym starcie w słynnym 24-godzinnym wyścigu Le Mans
Wiadomości | 25.06.20

ŠKODA w jedynym starcie w słynnym 24-godzinnym wyścigu Le Mans

Specjalnie opracowana ŠKODA Sport miała lekki aluminiowy korpus i była oparta na udanym seryjnie produkowanym modelu 1101/1102 ?Tudor?. Václav Bobek i Jaroslav Netušil walczyli o pierwsze miejsce w swojej klasie, dopóki niewielka wada nie spowodowała wypadnięcia samochodu po 13 godzinach wyścigu.

XPeng przedstawia projekt latającego samochodu nowej generacji
Concept Cars | 26.10.21

XPeng przedstawia projekt latającego samochodu nowej generacji

Do tej pory nowy model wykonał ponad 15 000 bezpiecznych lotów a masowa produkcja rozpocznie się w 2024 roku w przedziale cenowym nie wyższym niż 156 600 USD.