Concept Cars | 28.06.22

IONIQ 6. Hyundai przedstawia projekt całkowicie elektrycznego Streamlinera

Nowa pozycja Hyundaia w dedykowanej linii pojazdów BEV IONIQ realizuje usprawnioną estetykę i funkcjonalność w ramach motywu projektowego etycznej wyjątkowości.

Hyundai Motor Company ujawnił dzisiaj opływowy i ponadczasowy design długo wyczekiwanego modelu IONIQ 6, drugiego w gamie marki IONIQ przeznaczonej wyłącznie dla pojazdów elektrycznych. IONIQ 6, który Hyundai opisuje jako zelektryfikowany Streamliner, ma aerodynamiczny kształt i w innowacyjny sposób wykorzystuje zrównoważone materiały, aby odzwierciedlić wartości cenione przez dzisiejszych klientów pojazdów elektrycznych.

 

Zainspirowany koncepcją Prophecy EV Hyundaia, IONIQ 6 charakteryzuje się czystymi, prostymi liniami i czystą, aerodynamiczną formą, którą projektanci Hyundai określają jako Efektywność Emocjonalną. Zelektryfikowana, opływowa typologia IONIQ 6 i wnętrze przypominające kokon ucieleśniają sylwetkę nowej ery mobilności elektrycznej, a ogólny motyw projektowy Etycznej Wyjątkowości odzwierciedla zorientowane na klienta zaangażowanie Hyundaia w efektywność energetyczną i odpowiedzialność za środowisko.

 

IONIQ 6 demonstruje etyczne i unikalne wzornictwo dzięki wydajności energetycznej i zrównoważonemu wykorzystaniu materiałów. Projekt IONIQ 6 od samego początku był skoncentrowany na człowieku, a przestrzeń wewnętrzna rozwijała się jednocześnie z formą zewnętrzną. Podjęto wysiłki, aby zmaksymalizować i zoptymalizować przestrzeń wewnętrzną, rozciągając ją z przodu i z tyłu, co zaowocowało wyjątkową, opływową sylwetką i przestronnym wnętrzem.

 

Podobnie jak wcześniej nagradzany IONIQ 5, IONIQ 6 realizuje strategię projektowania Hyundai Look, która nadaje każdemu modelowi niepowtarzalny wygląd, jak figurom szachowych. Obierając kierunek zorientowany na klienta, Hyundai projektuje z myślą o zróżnicowanym stylu życia, a nie uniwersalnym podejściu.


IONIQ 6 to zelektryfikowany Streamliner, który realizuje ideę Efektywności Emocjonalnej, jednocześnie zaspokajając estetyczne i funkcjonalne potrzeby klienta. Aerodynamicznie wyrzeźbiona sylwetka z prostymi, ale zmysłowymi krzywiznami oferuje nową typologię w erze elektromobilności.

 

IONIQ 6 ma bardzo niski współczynnik oporu powietrza wynoszący zaledwie 0,211, wspomagany przez niski przód, aktywne przednie wloty powietrza, zmniejszony odstęp między kołami i smukłe cyfrowe lusterka boczne. Dodatkowym wsparciem godnej pozazdroszczenia aerodynamicznej zdolności modelu IONIQ 6 jest jego eliptyczny spojler inspirowany skrzydłem z wingletem, delikatną strukturą ogona łodzi i światłami oddzielającymi po obu stronach tylnego zderzaka. Nawet pod pojazdem dążenie do uzyskania lepszej aerodynamiki jest widoczne w pełnej osłonie podwozia, zoptymalizowanych owiewkach i zmniejszonej szczelinie nadkoli.

 

IONIQ 6 wykorzystuje ponad 700 pikseli parametrycznych w różnych miejscach, takich jak reflektory, tylne lampy zespolone, przednie dolne czujniki, ozdoby otworów wentylacyjnych i wskaźniki na konsoli środkowej, aby wzmocnić tożsamość marki IONIQ w całym pojeździe.

 

Zastosowane w tylnym skrzydle trzecie światło stop składające się z Parametrycznych Pikseli zapewnia przyciągające wzrok oświetlenie po naciśnięciu hamulców. Aby jeszcze bardziej podkreślić wyjątkowość modelu IONIQ 6, z przodu i z tyłu pojazdu znajduje się nowo zaprojektowany znaczek Hyundai „H”.

 

Wnętrze w kształcie kokonu, modelu IONIQ 6 służy zarówno jako wygodna przestrzeń osobista, pełna praktycznych funkcji i zrównoważonych materiałów, aby ułatwić świadomą, przyjazną dla środowiska mobilność.

 

Elektryczna globalna platforma modułowa (E-GMP) firmy Hyundai Motor Group umożliwiła projektantom rozciągnięcie wnętrza, z przodu i z tyłu, aby stworzyć zoptymalizowaną przestrzeń na nogi i przestronność, która pozwala pasażerom zachować komfort w pojeździe. Platforma pozwala również na całkowicie płaską podłogę, dając wrażenie ekspansywności.

 

Przykładem architektury wnętrza zorientowanej na użytkownika jest ergonomicznie zaprojektowana jednostka sterująca, która jest umieszczona centralnie w celu zmniejszenia rozpraszania uwagi i zachęcenia do bezpiecznej, intuicyjnej jazdy. Modułowa deska rozdzielcza z ekranem dotykowym łączy 12-calowy w pełni dotykowy wyświetlacz systemu multimedialnego i 12-calowy cyfrowy zestaw wskaźników. Konsola środkowa typu mostek zapewnia wygodne i obszerne miejsce do przechowywania w samochodzie.



Vanderhall? Pewnie o Nich nie słyszałeś. Posłuchaj co mówi Jay Leno.
Wiadomości | 09.06.20

Vanderhall? Pewnie o Nich nie słyszałeś. Posłuchaj co mówi Jay Leno.

Odwiedź słynny garaż, którego właścicielem jest jeden z najbardziej znanych amerykańskich aktorów, komików. Wideo i wrażenia z jazdy nowym trójkołowcem Vanderhall Edison2.

Toyota wprowadzi na europejski rynek nowy model z segmentu A
Wiadomości | 03.03.21

Toyota wprowadzi na europejski rynek nowy model z segmentu A

Marka opracuje trzeci po Yarisie i Yarisie Cross model na platformie GA-B.

PEUGEOT i TOTAL oficjalnie rozpoczynają projekt Le Mans Hypercar
Wiadomości | 21.09.20

PEUGEOT i TOTAL oficjalnie rozpoczynają projekt Le Mans Hypercar

W ramach 88. edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans PEUGEOT i TOTAL oficjalnie rozpoczynają projekt Le Mans Hypercar. Nowe przepisy, które zapowiadają nową erę w kategorii wytrzymałościowej z najwyższej półki, która ucieleśnia energetyzującą transformację obu firm.