Tuning | 20.01.22

BRABUS 800 XLP SUPERBLACK oparty na modelu Mercedes-AMG G 63

Wraz ze światową premierą ten wyjątkowy pickup, którego cena zaczyna się od 725 900 euro jest definicją nieograniczonej radości. V8 Biturbo, 800 KM.

BRABUS 800 Adventure XLP to ekskluzywny pickup o wysokiej wydajności w gamie supersamochodów BRABUS. BRABUS jest największym na świecie niezależnym od producenta specjalistą w zakresie udoskonalania samochodów i akredytowanym producentem pojazdów w oczach niemieckiego Federalnego Urzędu Transportu Samochodowego we Flensburgu. Edycja SUPERBLACK dodaje teraz wariant tego terenowego pickupa o wysokich osiągach, który jest jednolicie czarny wewnątrz i na zewnątrz, zgodnie z najlepszą tradycją marki. Szereg odsłoniętych elementów z włókna węglowego dodaje sportowy akcent. Aby było całkowicie jasne, jak ekstrawaganckim supersamochodem jest ten pickup, oznaczenie 800 na nadwoziu pojazdu i sygnet BRABUS z tyłu pojawiają się na białym tle. Charakterystyczne paski na osłonie chłodnicy z włókna węglowego mają identyczny kontrastowy kolor.

 

Inżynierowie BRABUS zastosowali najnowocześniejsze oprogramowanie projektowe i konstrukcyjne do stworzenia XLP. Szeroko zakrojone obliczenia, symulacje i testy zaowocowały powstaniem specjalnego modułu dla stalowej ramy typu drabinowego G-Wagon. Jest to jeden z powodów, dla których rozstaw osi jest wydłużony o 50 centymetrów z powodu umieszczenia mocowań zawieszenia tylnego koła dalej z tyłu. Nie trzeba dodawać, że wysoka sztywność skrętna Klasy G jest w pełni zachowana.

 

Jednocześnie inżynierowie i technicy skupili się nie tylko na karoserii BRABUS 800 Adventure XLP, ale także na doskonałych możliwościach terenowych dzięki dużemu prześwitowi i maksymalnemu przegubowi osi. W tym celu inżynierowie i technicy BRABUS opracowali specjalne zawieszenie z osiami portalowymi.

 

Z przodu nowa konstrukcja Klasy G została zaprojektowana jako niezależne zawieszenie. Wszystkie potrzebne do tego komponenty, takie jak całkowicie nowa zintegrowana rama pomocnicza i wahacze, są frezowane z litych bloków przy użyciu najnowocześniejszej technologii CNC. Z tyłu zachowana jest zasada sztywnej osi, jak w pojeździe podstawowym. Wymagało to również przeprojektowania wielu części do ustawienia osi portalowej, które są produkowane z aluminium o wysokiej wytrzymałości. Zawierają wszystkie wahacze zawieszenia oraz wzmocnioną obudowę osi. Skutkuje to nową geometrią osi, która odgrywa kluczową rolę w wyjątkowych możliwościach terenowych pickupa BRABUS.

 

Inną specjalną konstrukcją jest tytanowe zawieszenie gwintowane BRABUS Ride Control z regulacją wysokości dla BRABUS 800 Adventure XLP SUPERBLACK, które zostało skalibrowane specjalnie do dużego prześwitu zapewnianego przez osie portalowe. Konfigurację zawieszenia można wybrać w kokpicie za pomocą standardowej regulacji zawieszenia DYNAMIC SELECT najnowszego Mercedesa Klasy G. Umożliwia także wybór różnych konfiguracji silnika, skrzyni biegów, układu kierowniczego i systemów wspomagania.

 

BRABUS 800 Adventure XLP SUPERBLACK porusza się na czarnych kołach BRABUS Monoblock HD z ośmioma śrubami zaprojektowanymi specjalnie dla osi portalowych. Stopy w rozmiarze 9.5Jx22 zostały zaprojektowane z myślą o maksymalnej wytrzymałości, a opony terenowe Pirelli Scorpion ATR w rozmiarze 325/55 R 22 optymalnie wykorzystują dostępną przestrzeń pod odsłoniętymi karbonowymi nadkolami.

 

Aby dopasować się do dłuższego podwozia pickupa, BRABUS opracował dłuższy, specjalny wał napędowy i nowy tył w wersji pickup, które harmonijnie łączy się z przestronną kabiną Klasy G. Daje to całkowitą długość 5,31 metra.

 

W tym celu firma produkuje elementy z blachy stalowej, takie jak nowa tylna ściana kabiny, oczywiście z podgrzewaną tylną szybą, solidną skrzynię ładunkową i otwieraną na boki klapę tylną. Łóżka przyłóżkowe są produkowane z węgla w złożonym procesie prepregowania. Podobnie czarna wkładka Flexiteek jest bezpośrednim transferem technologii z budowy łodzi o wysokich osiągach przez BRABUS Marine. Wyrafinowana mieszanka materiałów na karoserię pojazdu gwarantuje idealne dopasowanie, maksymalną wytrzymałość i wysoką nośność. Oczywiście BRABUS 800 Adventure XLP posiada niezależny certyfikat bezpieczeństwa wydany przez TÜV.

 

Deska rozdzielcza WIDESTAR z dużymi wlotami powietrza dla BRABUS 800 Adventure XLP SUPERBLACK została również przejęta z tego pakietu stylizacyjnego. Jest wzbogacony o przednią osłonę szczotki i wciągarkę o sile uciągu 4500 kilogramów. Solidna osłona podwozia z włókna węglowego ma powłokę o wysokim połysku, podobnie jak wszystkie inne elementy tego supersamochodu z odsłoniętego włókna węglowego.

Podwójne belki za kabiną BRABUS 800 Adventure XLP SUPERBLACK są również pomalowane na czarno i skutecznie dopełniają ekscytujący wygląd tego supersamochodu. Dopasowane kolorystycznie są również uchwyty na naturalnie pomalowany na czarno kanister i wspornik koła zapasowego na skrzyni ładunkowej. Ci, którzy planują wybrać się na większą ekspedycję, docenią masywny bagażnik dachowy na kabinie, który w przypadku kamperów na świeżym powietrzu można również wyposażyć w namiot dachowy.

 

Aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie w świetle dużego prześwitu, BRABUS 800 Adventure XLP SUPERBLACK ma czarne stopnie. Zostały one dostosowane do rozszerzonego rozstawu osi pickupa i można je opcjonalnie uzupełnić o wysuwane stopnie. Światła LED w flarach, które są aktywowane przez pociągnięcie za klamkę drzwi lub przez sygnał Keyless-Go podczas zbliżania się do pojazdu, zapewniają bezpieczny krok również w ciemności. Oświetlają podłoże po lewej i prawej stronie pojazdu, a także stopnie progów.

 

Zgodnie z najlepszą tradycją supersamochodów BRABUS, wyjątkowo mocny silnik napędza BRABUS 800 Adventure XLP SUPERBLACK. BRABUS zapewnił czterolitrowemu ośmiocylindrowemu silnikowi z podwójnym turbodoładowaniem najnowszego Mercedesa-AMG G 63 gruntowne ulepszenie wydajności. BRABUS 800 PowerXtra + obejmuje zastąpienie dwóch turbosprężarek produkcyjnych dwoma nowo skonfigurowanymi wysokowydajnymi turbosprężarkami BRABUS. Oprócz większej sprężarki mają zmodyfikowany zespół rdzenia ze wzmocnionym łożyskiem osiowym i wytwarzają maksymalne ciśnienie doładowania wynoszące 1,6 bara.

 

BRABUS zaprogramował nowe mapowanie wtrysku, kontroli ciśnienia doładowania i zapłonu, aby dopasować wymianę turbosprężarki, która jest dostarczana przez dostosowany moduł BRABUS PowerXtra typu plug-and-play. Zgodnie z oznaczeniem modelu BRABUS 800 Adventure XLP SUPERBLACK, w tej konfiguracji silnik wytwarza 588 kW / 800 KM (788 KM) przy 6600 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 1000 Nm (737 lb-ft) jest osiągalny już przy 3600 obr./min.

 

W rezultacie ekskluzywny pickup firmy Bottrop bez wysiłku zapewnia osiągi na drodze, które są wyjątkowe jak na pojazd, który ostatecznie waży 2936 kilogramów. W doskonałej współpracy z dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów, która może być również ręcznie zmieniane za pomocą czarnych aluminiowych łopatek zmiany biegów BRABUS RACE na kierownicy, a napęd na wszystkie koła, supersamochód z łóżkiem pickup podnosi się do prędkości 100 km/h w zaledwie 4,8 sekundy. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 210 km/h dzięki oponom terenowym.

Jednak wysokowydajny silnik zachwyca nie tylko ogromną mocą. Posiada również właściwości akustyczne. Zestaw dźwiękowy BRABUS Boost Xtra dla zaworu obejściowego silnika z turbodoładowaniem generuje wyraźnie słyszalny dźwięk przedmuchu, gdy kierowca podnosi gaz.

 

Kolejną specjalną gratką, nie tylko dla uszu, jest wysokowydajny układ wydechowy BRABUS. Zintegrowany, aktywnie sterowany zawór motylkowy umożliwia wybór między dyskretnym trybem „Coming Home” a zdecydowanie sportowym brzmieniem V8. Układ rur bocznych z dwiema rurami wydechowymi wychodzącymi z lewej i prawej strony przed tylnymi kołami ma również bardzo szczególny detal wizualny: rury wydechowe są otoczone odsłoniętym obramowaniem z włókna węglowego ze zintegrowanym „Launch Ambience Light”, który zapala się na czerwono, gdy włączone są światła wewnętrzne.

 

Firmowy sklep tapicerski stworzył szczególnie ekskluzywne wnętrze BRABUS Masterpiece, które doskonale łączy najlepszą czarną skórę ze sportowymi elementami węglowymi. Podsufitkę wykonano z czarnej Alcantary.

To wysokiej klasy udoskonalenie obejmuje pokrycie całego wnętrza i podłogi pojazdu najlepszą czarną skórą. Co więcej: środkowe części siedzeń są pikowane w romby w kształcie muszli i perforacje naniesione z niezwykłą precyzją. Wiele elementów wnętrza zostało wzmocnionych wzorem marki „Dziedzictwo”, który oddaje hołd roku założenia BRABUS z wytłoczonymi sygnetami „77”.

Karbonowe elementy na kierownicy, desce rozdzielczej, konsoli środkowej i panelach drzwi dodają kokpicie zdecydowanie sportowych akcentów. Uzupełniają je aluminiowe elementy, takie jak pedały, sworznie blokujące drzwi i ergonomiczne manetki BRABUS RACE na kierownicy. W sumie 206 elementów kokpitu, takich jak panele wykończeniowe, uchwyty, przełączniki, osłony głośników i otwory wentylacyjne, zostało przeszklonych w „Shadow Chrome”, aby pasowały do wystroju wnętrza, demonstrując wielką miłość BRABUS do detali.

 

Ceny BRABUS 800 Adventure XLP SUPERBLACK zaczynają się od 725 900 euro (cena z ustawowym podatkiem VAT w Niemczech).



Chevrolet zapowiada model Corvette Z06
Wiadomości | 20.07.21

Chevrolet zapowiada model Corvette Z06

Dwa lata temu Chevrolet wprowadził pierwszą w historii Corvette Stingray z silnikiem umieszczonym centralnie. Tej jesieni zobaczymy zupełnie nowy model. Wideo.

Alfa Romeo Racing ORLEN C41
MotorSport | 22.01.21

Alfa Romeo Racing ORLEN C41

Pierwsze informacje na temat prezentacji nowego zespołu na sezon 2021.

Nowy ekran dotykowy w Megane E-TECH Electric
Elektryczne | 20.01.22

Nowy ekran dotykowy w Megane E-TECH Electric

Ekran OpenR w nowym Megane E-TECH Electric to bez wątpienia najbardziej uderzający przełom w technologii pokładowej Renault w ciągu ostatnich kilku lat.