Premiery | 02.06.22

Nowy Mercedes-Benz GLC od teraz wyłącznie ze zelektryfikowanym napędem

To najbardziej dynamiczny model z odnoszącej sukcesy rodziny SUV-ów Mercedes-Benz i jest dostępny tylko jako hybryda plug-in lub mild hybrid z technologią 48 V i zintegrowanym rozrusznikiem-generatorem.

Nowoczesny, sportowy luksusowy nowy GLC uosabia to w każdym szczególe. To najbardziej dynamiczny model z odnoszącej sukcesy rodziny SUV-ów Mercedes-Benz. Już na pierwszy rzut oka podkreśla to design z wyjątkowymi proporcjami, efektownymi powierzchniami, precyzyjnie uformowanymi krawędziami i przejrzystym, wysokiej jakości wnętrzem. Imponuje również osiągami i wydajnością jazdy. GLC jest dostępny tylko jako hybryda: jako hybryda plug-in lub jako mild hybrid z technologią 48 V i zintegrowanym rozrusznikiem-generatorem. Hybrydy typu plug-in oferują zasięg ponad 100 kilometrów (WLTP) – idealny do codziennej jazdy głównie na napędzie elektrycznym. GLC czuje się jak w domu w każdym terenie: czy to na drodze, czy poza nią, imponuje swoim komfortem i zwinnością. Nowa skrętna tylna oś sprawia, że jest jeszcze bardziej zwrotny i bezpieczny. W terenie wyróżnia się licznymi funkcjami, takimi jak standardowy 4MATIC, czysto elektryczna jazda terenowa w modelach typu plug-in, ekran terenowy i „przezroczysta maska”.

 

Konstrukcja nadwozia charakteryzuje się pełną, rozpiętą konstrukcją powierzchni wzbogaconą precyzyjnie ukształtowanymi krawędziami po bokach. Podkreślają one proporcje, podkreślają muskularne nadkola i tworzą równowagę między elegancją a osiągami terenowymi. Nakładki nadkoli w kolorze pojazdu są po raz pierwszy dostępne od linii AMG w górę. Podkreślają one sportowy charakter linii AMG jako wyposażenie opcjonalne w połączeniu z oponami mieszanymi. Jako wyposażenie dodatkowe dostępne są również stopnie ułatwiające wejście oraz, od linii AMG wzwyż, pakiet Night.

 

Inne cechy sportowego, pewnego wyglądu to szeroki rozstaw kół i zlicowane koła w rozmiarze od 18 do 20 cali. Niektóre z dostępnych fabrycznie felg mają nie tylko nowoczesny design z błyszczącym wykończeniem i dwukolorowymi powierzchniami, ale są również zoptymalizowane pod względem aerodynamicznym.

 

Nowe, dwuczęściowe tylne światła mają trójwymiarowe wnętrze i podkreślają szerokość tyłu. To również ma symulowaną chromowaną osłonę dolną, która otacza imitowane chromowane końcówki układu wydechowego.

 

Kluczową rolę w dynamicznie skonfigurowanym podwoziu GLC odgrywają nowe czterowahaczowe przednie zawieszenie oraz wielowahaczowa oś z tyłu. Już standardowe zawieszenie (amortyzatory z regulacją siły tłumienia zależną od amplitudy) łączy wysoki komfort jazdy, pewne prowadzenie oraz przyjemność z jazdy z niskim poziomem hałasu. Opcjonalnie nowy GLC jest dostępny z pakietem Engineering, który obejmuje zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC i skrętną tylną oś. AIRMATIC oferuje zmiennie regulowane tłumienie w zakresie ugięcia i odbicia. Hybrydy typu plug-in są seryjnie wyposażone w zawieszenie pneumatyczne oraz regulację prześwitu tylnej osi. Kolejnym opcjonalnym dodatkiem jest pakiet Offroad Engineering, który zwiększa prześwit pojazdu o 20 mm i obejmuje przednią osłonę oraz ochronę podwozia. W połączeniu z zewnętrznymi elementami linii AMG nowy GLC otrzymuje zawieszenie sportowe.



Wkrótce zobaczymy premierę pierwszego elektrycznego sedana Volkswagena ID. AERO
Wiadomości | 22.06.22

Wkrótce zobaczymy premierę pierwszego elektrycznego sedana Volkswagena ID. AERO

Szkice dają pogląd na to, jak będzie wyglądał przyszły model klasy wyższej średniej, przeznaczony na rynek chiński. Wirtualna premiera przedprodukcyjnego konceptu jeszcze w tym miesiącu.

Czy to koniec z tanim ubezpieczeniem OC?
Wiadomości | 05.03.22

Czy to koniec z tanim ubezpieczeniem OC?

Cenowa karuzela w branży motoryzacyjnej dopiero się rozkręca, ponieważ zmiany w mandatach czy cenach samochodów to nie wszystko. Modyfikacje mogą czekać kierowców również w zakresie cen OC.

Światowy debiut Subaru SOLTERRA
Premiery | 12.11.21

Światowy debiut Subaru SOLTERRA

Subaru zaprezentowało dziś nowy, pierwszy globalny i całkowicie elektryczny model SUV-a , który będzie podstawą przyszłych pojazdów typu BEV.