SKODA prezentuje swój siedmiomiejscowy samochód studyjny VISION 7S
Samochód koncepcyjny może pochwalić się zasięgiem ponad 600 kilometrów w cyklu WLTP, to także pierwszy model z matowym kolorem nadwozia.
ŠKODA VISION 7S to pierwszy model, w którym zastosowano nowy, wyrazisty język stylistyczny czeskiego producenta samochodów. Wraz z Tech-Deck Face z przodu, ma solidne podwozie i aerodynamiczne linie dachu, zwiększające jego wydajność. Na pierwszy rzut oka, długa kabina pasażerska sugeruje obszerną przestrzeń wewnętrzną.
Wysoka linia oddziela solidne podwozie od bocznych szyb. Umieszczone pod nim kwadratowe nadkola są wydatne i wyraźnie zagłębione. Koła mają średnicę 22 cali, zoptymalizowane aerodynamicznie felgi są prawie całkowicie zamknięte. Dodatkowe wyloty powietrza znajdują się między nadkolami i nad progami bocznymi. Działają one jako podkładki dla drzwi portalowych, które odchylają się w przeciwnych kierunkach, a także mają kratki maskujące. Kratki te odprowadzają ciepłe powietrze wytworzone podczas chłodzenia akumulatora wysokonapięciowego na zewnątrz. Płaska linia dachu łagodnie opada do tyłu i łączy się z wyrazistym spojlerem dachowym, zapewniając wysoką wydajność aerodynamiczną. Trójkątny słupek D rozciągający się do tyłu ma odważny design. Na dole widnieje nowy napis ŠKODA, który pojawia się również na tylnej klapie i jest podświetlony w taki sam sposób, jak z przodu pojazdu. Matowe, metaliczne wykończenie w jasnym kolorze Explorer Green podkreśla minimalistyczny wygląd VISION 7S. Jest to również pierwsza ŠKODA z matowym kolorem nadwozia.
Minimalistyczne wnętrze jest tak przestronne, jak można by oczekiwać od ŠKODY i daje poczucie bezpieczeństwa, które dodatkowo wzmacnia połączenie ciemnych i jasnych materiałów. Są one pozbawione skóry, w większości pochodzą ze zrównoważonych źródeł i są niezwykle trwałe dzięki inteligentnym kombinacjom materiałów. Jednym z przykładów jest podłoga VISION 7S, również wykonana z opon pochodzących z recyklingu. Wykończenie wnętrza jest również zrównoważone. Jest on pokryty cienką, matową warstwą metaliczną, dzięki czemu oszczędza cenne zasoby. Tkaniny wykonane są w 100% z recyklingowanej przędzy poliestrowej.
Duży nacisk położono na dalszą optymalizację użyteczności. Ponadto struktura menu pojazdu i funkcje informacyjno-rozrywkowe zostały uproszczone, a elementy sterujące na centralnym, wolnostojącym ekranie dotykowym, a także przyciski dotykowe do ważnych lub często używanych funkcji są szczególnie intuicyjne.
Renault Clio jest nieprzerwanym hitem od swojej premiery w 1990 roku. Do tej pory sprzedano ich 16 milionów na całym świecie i stał się międzynarodowym bestsellerem.