Mazda North American Operations przedstawiła dziś pierwszą Mazdę CX-90. Całkowicie nowy trzyrzędowy crossover to flagowy pojazd Mazdy o szerszych, dłuższych i bardziej agresywnych proporcjach.
Mazda CX-90 jest dostępna z całkowicie nowymi zelektryfikowanymi układami napędowymi, w tym rzędowym silnikiem 6-cylindrowym z turbodoładowaniem i hybrydą typu plug-in, które oferują kierowcom lepsze osiągi i efektywność. Podobnie jak wszystkie pojazdy Mazdy, CX-90 został zaprojektowany z myślą o kierowcy. Z miejscami dla maksymalnie ośmiu pasażerów.
CX-90 jest zbudowany na całkowicie nowej, dużej platformie, która ma silnik z przodu i pochylony wzdłużnie układ tylnych kół, aby podnieść charakterystyczne dla Mazdy osiągi podczas jazdy. CX-90 jest wyposażony w Kinematic Posture Control, który po raz pierwszy zadebiutował w MX-5 Miata, funkcję oprogramowania, która tłumi unoszenie nadwozia w ciasnych zakrętach, aby poprawić przyczepność i pozwala wszystkim pasażerom zachować naturalną postawę. Skoncentrowano się na optymalizacji sztywności całego nadwozia pojazdu, przy jednoczesnym skrupulatnym zaprojektowaniu siedzeń i zawieszenia, aby zapewnić lepszą równowagę, kontrolę i pewność w różnych sytuacjach na drodze. Dzięki tym przemyślanym rozwiązaniom, wraz ze standardowym napędem na wszystkie koła i-Activ, kierowcy mogą w pełni wykorzystać potencjał dostępnych wysokowydajnych układów napędowych.
CX-90 jest dostępny z zupełnie nowym silnikiem rzędowym 6 Turbo e-Skyactiv G 3,3 l, który ma najwyższą moc i moment obrotowy z masowo produkowanego silnika benzynowego opracowanego przez Mazdę, o mocy 340 KM i momencie obrotowym 369 Nm podczas jazdy zalecane paliwo premium. Ten silnik jest również wyposażony w M-Hybrid Boost (system łagodnej hybrydy), aby zapewnić wydajność bez uszczerbku dla jego niezwykłych osiągów. Silnik elektryczny jest umieszczony pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów, zapewniając płynne przyspieszenie od zera i umożliwiając silnikowi bezpośrednie napędzanie CX-90 przy niskiej prędkości. Ten wciągający układ napędowy zapewnia CX-90 poczucie luksusu, płynną jazdę, wciągający dźwięk i wydajność.
Nowy układ napędowy e-Skyactiv PHEV. Imponująca moc 323 KM i moment obrotowy 369 Nm. PHEV został zaprojektowany do pracy wyłącznie na silniku elektrycznym w różnych scenariuszach jazdy. Czterocylindrowy silnik Mazdy o pojemności 2,5 litra z dostrojonym dolotem w celu zwiększenia momentu obrotowego został przystosowany do pracy z silnikiem elektrycznym i akumulatorem o dużej pojemności 17,8 kWh.
Wszystkie układy napędowe CX-90 są połączone z całkowicie nową ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, zaprojektowaną specjalnie do zelektryfikowanych podłużnych układów napędowych i pojazdów z dużą platformą. Wielobiegowa automatyczna skrzynia biegów bez przemiennika momentu obrotowego zapewnia płynne i bezpośrednie przyspieszenie przy jednoczesnej poprawie wydajności układu napędowego.