Skoda Auto zaprezentuje jesienią tego roku drugą generację swojego największego SUV-a, Kodiaqa, a premiera rynkowa zaplanowana jest na 2024 rok.
Jako jeden z debiutujących w tym roku nowych modeli Skody, Kodiaq drugiej generacji jest już w blokach startowych. Ponieważ Skoda będzie nadal produkować swojego odnoszącego sukcesy SUV-a w Kvasinach, czeski producent samochodów rozpoczął już kompleksową adaptację linii produkcyjnej. Pierwsze pojazdy do produkcji pilotażowej są już produkowane, a produkcja seryjna rozpocznie się w przyszłym roku.
Model będzie dostępny z nowoczesnymi i wydajnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, a także po raz pierwszy jako plug-in i łagodna hybryda. Pod względem bezpieczeństwa, technologii i wszechstronności producent samochodów przenosi swojego największego SUV-a na nowy poziom. Od swojej światowej premiery 1 września 2016 roku Skoda wyprodukowała ponad 800 000 Kodiaqów w swoich fabrykach w Czechach, na Ukrainie, w Chinach, Indiach i – do początku 2022 roku – także w Rosji.
Podobnie jak jego poprzednik, nowy model będzie produkowany w fabryce w Kvasinach na tej samej linii produkcyjnej, co modele Karoq, Superb i Superb iV. Superb nowej generacji zacznie zjeżdżać z linii produkcyjnej w Bratysławie na początku 2024 roku, uwalniając w ten sposób moce produkcyjne dla około 150 000 dodatkowych sztuk popularnych SUV-ów Kodiaq i Karoq rocznie.
Producent samochodów inwestuje około 12 milionów euro w przebudowę linii produkcyjnej, aby uwzględnić również przyszłe wymagania, przy czym linia jest już przygotowywana do produkcji Kodiaq iV z hybrydowym układem napędowym typu plug-in. Inwestycje obejmują integrację istniejących technologii, takich jak manipulatory, montaż podwozi i przenośników oraz modyfikację robotów do aplikacji kleju do szyb. Każdego dnia z linii montażowej powinno zjeżdżać do 410 Kodiaqów drugiej generacji.
Oczekiwanie na premierę supersamochodu dobiega końca, T.50 wkrótce zostanie pokazane.
Lucid Air oferuje nowe standardy w zakresie innowacji, osiągów, luksusu i zrównoważonego rozwoju pojazdów elektrycznych z pełną gamą modeli zaczynających się poniżej 80 000 USD
Pojazdy nazywane laboratoriami na kołach pozwalają testować i weryfikują zaawansowane technologie, które będą miały zastosowanie w przyszłych modelach seryjnych.