Concept Cars | 09.06.20

Skoda iVs Concept Original Story. Wideo

Przedstawiamy najnowsze wideo z serii poświęconej projektom samochodów koncepcyjnych. Concept Cars Original Story. Poniżej krótki wywiad z autorem, grafikiem komputerowym, Bartłomiejem Tarnowskim, który zaprezentuje nam swój projekt: Skoda iVs Concept.

Auto Show Media: Przedstaw się. Opowiedz krótko co robisz czym się zajmujesz.

Bartłomiej Tarnowski: Nazywam się Tarnowski Bartłomiej i jestem grafikiem komputerowym. Na co dzień zajmuję się grafiką DTP (przygotowuję grafiki do druku). Grafika 3D to moje hobby i pasja, której poświęcam wolny czas. Moje zainteresowanie grafiką 3D zrodziło się jeszcze na studiach. Ściągnąłem wtedy wersję studencką programu Maya od Autodesk’u i wykonałem w niej tylko jeden model, z trudem. Nie zrezygnowałem jednak z modelowania i spróbowałem swoich sił w programie 3Ds Max, do którego znalazłem w Internecie zdecydowanie więcej materiałów do nauki. Po studiach przerzuciłem się na Bendera, ponieważ jest darmowy i w zupełności mi wystarcza.

Skąd pomysł na ten projekt.

Na początku miał to być zwyczajnie nowy koncept samochodu sportowego. Zacząłem od przedniego grilla, który koniec końców stał się tyłem samochodu, a nie jego przodem. Wciąż mi czegoś w nim brakowało. Pewnego dnia w drodze do pracy jechałem za nową Skodą Kodiak i moją uwagę przykuły wtedy jego światła, które zainspirowały mnie do stworzenia świateł w moim samochodzie. Postanowiłem wtedy, że stworzę model samochodu sportowego, który będzie supersamochodem od Skody. Sam jeżdżę Skodą. Mój tata jest mechanikiem samochodowym w Skodzie, zatem ta marka nie jest mi obca.  Interesuję się motoryzacją chyba od zawsze. Zacząłem zmieniać swój model, chciałem wykorzystać w nim wszystkie możliwe charakterystyczne cechy designu tej marki i chyba nie najgorzej wyszło?

Dlaczego Skoda?

Jedno to sytuacja, o której już wspomniałem. Drugie to, że marka nie jest mi obca, a trzecie, że Skoda kojarzy się głównie z niedrogimi i prostymi samochodami rodzinnymi. W gamie jej modeli nie ma jeszcze samochodu sportowego w typie Lamborghini czy Bugatti. Chciałem stworzyć supersamochód, którym sam chciałbym jeździć. 

Czy ktoś ze Skody kontaktował się z Tobą nt. projektu?

Po publikacji projektu na Behance skontaktował się ze mną czeski autoryzowany diler samochodów Skoda z zapytaniem, czy może wykorzystać moje rendery na swoim profilu Facebook i Instagram. Podobne zapytanie dostałem od kogoś, kto zajmuje się recenzowaniem samochodów. Nie była to już osoba ze Skody. W ten sposób projekt rozszedł się po sieci. Znajomi oznaczali mnie pod postami, które pisały o nowym koncepcie od Skody.

Pojawiło się kilka artykułów w internecie czy redakcje kontaktowały się z Tobą nt. projektu?

Nikt nie kontaktował się ze mną. Jesteście pierwsi. Widziałem za to sporo artykułów, które już powstały na ten temat. Nie tylko polskiego autorstwa. Pojawiły się takie również na czeskich i słowackich portalach motoryzacyjnych. Nie spodziewałem się tego. Cieszę się tym zainteresowaniem, dyskusjami na temat jego wyglądu i spekulacjami na temat tego, czy Skoda wyda taki model, czy nie. 

Opowiedz o projekcie, opisz w kliku słowach wygląd zewnętrzny, wnętrze, charakterystyczne elementy.

Swój projekt nazwałem „Skoda iVs Concept”, ponieważ jak wiele recenzujących osób słusznie założyło jest to hybryda. Uważam, że silniki elektryczne są niewątpliwie przyszłością motoryzacji i już znajdują zastosowanie w supersamochodach. W moim projekcie silnik elektryczny znajduje się nad przednią osią i tą oś z założenia ma napędzać. Silnik spalinowy jest umiejscowiony centralnie i ma napędzać tylną oś. Nadwozie to typowe coupe z opadającym dachem. Taka dynamiczna sylwetka jest typowa dla supersamochodów. Ciekawym elementem tego projektu jest grill, który pojawia się zarówno z przodu jak i z tyłu samochodu. Chciałem, aby grill ten był kojarzony ze Skodą. Przedni pas inspirowany jest Skodą Vision, stąd linia świateł przecinająca grill i łącząca obie przednie lampy. Pod nimi znajdują się ledowe światła w kształcie litery „C”, które bardziej kojarzone są z tylnymi światłami Skody. Zdecydowałem się je tutaj zamieścić w takim właśnie kształcie, ponieważ podkreślają kształt zderzaka. Pod zderzakiem można też dostrzec regulowany spoiler. Po bokach auta znajdują się wloty powietrza, a za nimi intercooler. Niewątpliwie zwracają na siebie uwagę lusterka boczne. Jednym się one podobają, a innym oczywiście nie. Kilka słów na temat kół. Obręcz ma 21 cali i jest to typowy wzór dla modeli RS. Przechodząc do tyłu, znajduje się tam charakterystyczny dla Skody grill, podobnie jak  z przodu przecięty linią światła łącząca tylnie lampy w kształcie litery „C”. Specyficznym elementem tyłu jest podświetlane logo Skody zatopione w tafli szkła, która przechodzi przez niemal cały samochód, przedzielając tym dach na dwie części. Tradycyjnie dla auta sportowego musiał pojawić się również regulowany spoiler oraz dyfuzor. Wnętrze auta miało być proste i jednocześnie nowoczesne. Postawiłem tu na połączenie drewna, metalu i skóry w jasnej kolorystyce. 

Opowiedz o pozostałych projektach.

Koncept Skody nie jest pierwszym konceptem, który stworzyłem i z pewnością nie będzie ostatnim. Pierwszym projektem był TB One. Inspiracją dla niego był Shelby Cobra. Widać to szczególnie z przodu. Reszta to efekt mojej wybujałej wyobraźni. Kolejnym projektem był koncept Mercedesa 540K. Chciałem nadać nowoczesny charakter autu z lat 40-tych. Mamy tu typowy dla tych lat długi przód i koło na tylnej klapie samochodu. Car project No 01 to mocno futurystyczna wizja samochodu sportowego inspirowana samochodami wyścigowymi. Wyróżnia się tym, że w połowie wykonany jest ze szkła, dzięki czemu widoczne jest całe jego wnętrze. Car Project No 02 to kolejny sportowy samochód. Ciekawe dlaczego? :D Ma wyraźnie krótki przód. Silnik znajduje się z tyłu.  Jego linia nie jest już obła, jest mocno ostra. Proporcje samochodu są wzorowane na Pagani Zondzie. Szczególnym elementem tego modelu są koła, które wystają z nadwozia. Trochę jak w Formułach.

Plany na przyszłość. 

Nie mam sprecyzowanego planu na przyszłość. Jestem za to pewny, że nie jest to ostatni koncept, który wykonałem. W przyszłości pojawią się kolejne auta, może niekoniecznie sportowe :D Ciągle się uczę i pracuję nad doskonaleniem swoich umiejętności. Moim marzeniem jest, by któryś z projektów stał się rzeczywistością. Może kiedyś tak się stanie?

 



Bugatti Chiron Tourbillon
Wiadomości | 19.12.20

Bugatti Chiron Tourbillon

Zaczęło się od pomysłu wymyślonego przez Jacob & Co. wraz z Bugatti - jak odtworzyć 16-cylindrowy silnik Bugatti w zegarku.

Audi RSQ8-R od ABT Sportsline czyli tuning na sterydach
Tuning | 15.08.20

Audi RSQ8-R od ABT Sportsline czyli tuning na sterydach

W 2021 roku ABT Sportsline będzie obchodzić 125. urodziny. Aby jeszcze bardziej zwiększyć oczekiwanie na rocznicę, teraz na każdy z tych lat przypada dokładnie jeden ABT RSQ8-R.

RANGE ROVER 50 lat inowacji i luksusu w nowej limitowanej edycji
Wiadomości | 19.06.20

RANGE ROVER 50 lat inowacji i luksusu w nowej limitowanej edycji

Range Rover świętuje dziś 50 lat pionierskich innowacji, niezrównanego wyrafinowania i niezrównanych możliwości w terenie dzięki wprowadzeniu nowego Range Rovera Fifty.