Wiadomości | 29.04.20

SEAT przedstawia nowy sposób interakcji z premierowym SEAT-em Leonem

Dzięki technologii VR można wybrać się na wirtualną przejażdżkę po Barcelonie. Wideo 360 stopni pozwala przenieść się do wnętrza samochodu i sprawdzić najważniejsze nowości, deskę rozdzielczą z zaawansowanym cyfrowym kokpitem, system multimedialny i bardziej ergonomiczną przestrzeń dla podróżujących.

Branża motoryzacyjna coraz chętniej wykorzystuje technologię VR – nie tylko przy prezentowaniu klientom nowych modeli, ale także podczas procesu projektowania. Inżynierowie mogą dzięki niej testować rozwiązania bez konieczności budowy fizycznych prototypów. Dotyczy to zarazem bryły samochodu, jak i układ oraz ergonomii wnętrza. SEAT postanowił udostępnić trójwymiarowe nagranie wnętrza premierowego Leona w sytuacji, gdy rekomendowane jest pozostanie w domu. Film w 360 stopniach pozwala fanom motoryzacji doświadczyć przejażdżki najnowszym modelem marki po ulicach Barcelony – można dokładnie przyjrzeć się kabinie i sprawdzić, jakie wrażenie samochód robi w ruchu.

Elegancja i funkcjonalność

Wnętrze nowego SEAT-a Leona przeszło gruntowną metamorfozę. Projektanci wiele uwagi poświęcili gładkiej, smukłej desce rozdzielczej, która sprawia wrażenie zawieszonej w przestrzeni. Wrażenia optycznych dostarcza także ambientowe oświetlenie wykorzystujące technologię LED.

– Chcieliśmy, aby kabina była jak najbardziej przyjazna i zachęcała do jazdy. Wprowadziliśmy nowe elementy dekoracyjne, takie jak listwy czy światła LED, które tworzą łuk okalaja?cy cała? deske? rozdzielcza? i drzwi. Zależało nam na uzyskaniu odpowiedniej, przytulnej atmosfery – zdradza projektant wnętrz SEAT-a, David Jofré. Oświetlenie pełni także szereg dodatkowych funkcji, takich jak sygnalizowanie nadjeżdżających z tyłu pojazdów.

Cyfrowa rewolucja

W interaktywnym wideo można przyjrzeć się znadującemu się na desce rozdzielczej 10-calowemu wyświetlaczowi, zapewniającemu dostęp do zaawansowanego systemu multimedialnego. Został on wyposażony w funkcję rozpoznawania gestów i poleceń głosowych, która znacznie ułatwia interakcję użytkownika z samochodem. 

– Podnieśliśmy pozycję ekranu, dzięki czemu udało się uzyskać dostęp do wszystkich opcji na wyciągnięcie ręki. Kierowca bez odwracania uwagi od sytuacji na drodze może zarządzać multimediami, asystentami jazdy czy klimatyzacją – wymienia Jaume Sala, szef działu projektowania wnętrz. Samą deskę rozdzielczą wyraźnie obniżono, co znacząco poprawia widoczność. Zwiększono także przestrzeń schowków. Po raz pierwszy cały interfejs został zaprojektowany w nowym cyfrowym laboratorium SEAT-a.

– Dział projektowy i digital od samego początku ściśle ze sobą współpracują. Postawiliśmy sobie wspólny cel, aby zapewnić użytkownikom modelu możliwość korzystania w aucie z technologii. Ograniczyliśmy fizyczne przyciski do minimum. Teraz wystarczy jedno gest, aby uzyskać dostęp do konkretnej funkcji – mówi David Jofré.

Design dostosowany do pasażera

Wszystkie elementy wnętrza nowego Leona zaprojektowano przy precyzyjnym zachowaniu zasad ergonomii. Każdy detal ma zwiększać komfort podróżujących. 

– Wysokie fotele o maksymalnej szerokości w górnej części oparcia gwarantują większą ochronę oraz podkreślają sportowy charakter samochodu – komentuje David Jofré.

Pasażerowie podróżujący z tyłu mają teraz do dyspozycji więcej miejsca dzięki zwiększeniu rozstawu osi nowego Leona o 50 mm. 

– Choć mogłoby się wydawać, że 50 mm nie zrobi wielkiej różnicy, w rzeczywistości ta dodatkowa przestrzeń sprawia, że podróżujący nie dotykają kolanami przednich siedzisk. Zapewnienie większej wygody wszystkim pasażerom stanowiło jedno z najważniejszych wyzwań, jakie sobie wyznaczyliśmy – podkreśla Jaume Sala.



Mitsubishi D:X na Japan Mobility Show 2023
Concept Cars | 25.10.23

Mitsubishi D:X na Japan Mobility Show 2023

Firma Mitsubishi zorganizowała światową premierę zelektryfikowanego crossovera MPV Mitsubishi D:X Concept podczas Japan Mobility Show 20232.

Audi RS 5 w nowej odsłonie Coupé oraz Sportback
Wiadomości | 18.04.20

Audi RS 5 w nowej odsłonie Coupé oraz Sportback

Wiele detali stylistycznych i nowa koncepcja obsługi: odświeżone modele RS 5 w wariantach Sportback i Coupé, charakteryzuje nowy język stylistyczny RS zaczerpnięty z większych, siostrzanych modeli RS 6 Avant i RS 7 Sportback. Elementami obsługi steruje się z poziomu 10,1-calowego, centralnego ekranu dotykowego MMI. Silnik V6 biturbo o mocy 331 kW (450 KM) (zużycie paliwa w trybie jazdy mieszanej w l/100 km: 9,7 ? 9,3 (Coupé), 9,9 ? 9,4 (Sportback); emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km: 220-210 (Coupé), 223-214 (Sportback), stały napęd na cztery koła quattro oraz inteligentna technika zawieszenia z systemem dynamicznej kontroli jazdy (DRC) gwarantują wyjątkowe parametry jazdy.

Samochód dostępny tylko dla wybranych klientów na zamówienie na zaproszenie
Super Cars | 31.05.23

Samochód dostępny tylko dla wybranych klientów na zamówienie na zaproszenie

Nowy Range Rover Sport SV EDITION ONE, napędzany wyłącznie nowym 4,4-litrowym silnikiem benzynowym Twin-Turbo MHEV V8 o mocy 635 KM.