MotorSport | 30.04.21

Powrót Audi do Le Mans nabiera tempa

Audi powróci do Le Mans i do sportowych wyścigów prototypów zelektryfikowanym samochodem sportowym w sezonie 2023.


Powrót Audi do Le Mans nabiera tempa

Następca Audi R18 powstaje w ścisłej współpracy z siostrzaną firmą Porsche. „Ogromną siłą koncernu Volkswagen jest współpraca marek przy opracowywaniu samochodów drogowych” - mówi Seebach. „Teraz przenosimy ten sprawdzony model do sportów motorowych. Niemniej jednak nowy sportowy prototyp będzie w takim samym stopniu prawdziwym Audi, jak Audi RS e-tron GT, które zostało wprowadzone na rynek niedawno i również zostało opracowane na platformie współdzielonej z Porsche”.

 

Sportowy prototyp nowej kategorii LMDh jest obecnie tworzony w Audi Sport równolegle z innowacyjnym SUV-em na Rajd Dakar. „Oczywiście zespół Dakar znajduje się pod większą presją czasu, ponieważ do naszego pierwszego udziału w Rajdzie Dakar w styczniu 2022 r. Pozostało tylko niecałe osiem miesięcy” - mówi Andreas Roos, który jest odpowiedzialny za wszystkie zobowiązania związane ze sportami motorowymi w Audi Sport. „Ale chcemy również być doskonale przygotowani do naszego powrotu w Le Mans. Dlatego realizujemy oba projekty równolegle z najwyższym priorytetem ”.

 

W międzyczasie zapadły wszystkie podstawowe decyzje dotyczące koncepcji. „Wybraliśmy partnera w zakresie podwozia i zdecydowaliśmy się na koncepcję silnika. Obecnie wspólnie z naszymi kolegami z Audi Design definiujemy wygląd, który zachwyci naszych fanów ”- mówi Andreas Roos. „Naszym celem jest, aby pierwszy prototyp pojawił się na kołach na początku przyszłego roku, a jego wdrożenie zakończyło się w pierwszym kwartale”. Intensywny program testów rozpocznie się w 2022 roku. Pierwszy wyścig zaplanowano na 24-godzinny wyścig Daytona (USA) w styczniu 2023 roku.

 

Przepisy, które zostały dostosowane w celu uzyskania maksymalnej efektywności kosztowej, również sprawiają, że nowy sportowy prototyp Audi jest interesujący dla zespołów klientów. „Dzięki projektowi LMDh kontynuujemy filozofię naszych wczesnych lat tworzenia sportowych prototypów” - mówi Andreas Roos. „Audi R8 było nie tylko najbardziej udanym prototypem swoich czasów w latach 2000-2006, z 63 zwycięstwami w 80 wyścigach, ale także bardzo udany w rękach naszych klientów i łatwy w prowadzeniu przez zespoły. Taka jest również przesłanka elektryfikacji naszego nowego sportowego prototypu. Naszym celem jest również oddanie samochodu od samego początku w ręce profesjonalnych zespołów klientów, równolegle z wprowadzeniem do fabryki. Obecnie szczegółowo oceniamy wewnętrznie, jak to będzie działać ”.



Światowa premiera Volkswagena ID. Buzz z długim rozstawem osi
Premiery | 02.06.23

Światowa premiera Volkswagena ID. Buzz z długim rozstawem osi

Trzyrzędowy ID. Buzz został dostosowany specjalnie do Ameryki Północnej. Oferuje większy rozstaw osi niż dwurzędowy europejski pojazd, a także większy akumulator i większą moc.

Joysticki zamiast kierownicy, Hyundai Prophecy
Wiadomości | 10.04.20

Joysticki zamiast kierownicy, Hyundai Prophecy

Hyundai ujawnił więcej szczegółów na temat elektrycznego konceptu Prophecy. Najważniejsze elementy designu karoserii oraz kokpitu elektrycznego modelu koncepcyjnego Hyundai Prophecy.

Światowa premiera zupełnie nowego Lexusa GX
Premiery | 09.06.23

Światowa premiera zupełnie nowego Lexusa GX

Lexus zaprezentował całkowicie nowego GX podczas światowej premiery w Austin w Teksasie w USA. Pojazd ma być stopniowo wypuszczany w różnych regionach, począwszy od końca 2023 roku.