Audi powróci do Le Mans i do sportowych wyścigów prototypów zelektryfikowanym samochodem sportowym w sezonie 2023.
Następca Audi R18 powstaje w ścisłej współpracy z siostrzaną firmą Porsche. „Ogromną siłą koncernu Volkswagen jest współpraca marek przy opracowywaniu samochodów drogowych” - mówi Seebach. „Teraz przenosimy ten sprawdzony model do sportów motorowych. Niemniej jednak nowy sportowy prototyp będzie w takim samym stopniu prawdziwym Audi, jak Audi RS e-tron GT, które zostało wprowadzone na rynek niedawno i również zostało opracowane na platformie współdzielonej z Porsche”.
Sportowy prototyp nowej kategorii LMDh jest obecnie tworzony w Audi Sport równolegle z innowacyjnym SUV-em na Rajd Dakar. „Oczywiście zespół Dakar znajduje się pod większą presją czasu, ponieważ do naszego pierwszego udziału w Rajdzie Dakar w styczniu 2022 r. Pozostało tylko niecałe osiem miesięcy” - mówi Andreas Roos, który jest odpowiedzialny za wszystkie zobowiązania związane ze sportami motorowymi w Audi Sport. „Ale chcemy również być doskonale przygotowani do naszego powrotu w Le Mans. Dlatego realizujemy oba projekty równolegle z najwyższym priorytetem ”.
W międzyczasie zapadły wszystkie podstawowe decyzje dotyczące koncepcji. „Wybraliśmy partnera w zakresie podwozia i zdecydowaliśmy się na koncepcję silnika. Obecnie wspólnie z naszymi kolegami z Audi Design definiujemy wygląd, który zachwyci naszych fanów ”- mówi Andreas Roos. „Naszym celem jest, aby pierwszy prototyp pojawił się na kołach na początku przyszłego roku, a jego wdrożenie zakończyło się w pierwszym kwartale”. Intensywny program testów rozpocznie się w 2022 roku. Pierwszy wyścig zaplanowano na 24-godzinny wyścig Daytona (USA) w styczniu 2023 roku.
Przepisy, które zostały dostosowane w celu uzyskania maksymalnej efektywności kosztowej, również sprawiają, że nowy sportowy prototyp Audi jest interesujący dla zespołów klientów. „Dzięki projektowi LMDh kontynuujemy filozofię naszych wczesnych lat tworzenia sportowych prototypów” - mówi Andreas Roos. „Audi R8 było nie tylko najbardziej udanym prototypem swoich czasów w latach 2000-2006, z 63 zwycięstwami w 80 wyścigach, ale także bardzo udany w rękach naszych klientów i łatwy w prowadzeniu przez zespoły. Taka jest również przesłanka elektryfikacji naszego nowego sportowego prototypu. Naszym celem jest również oddanie samochodu od samego początku w ręce profesjonalnych zespołów klientów, równolegle z wprowadzeniem do fabryki. Obecnie szczegółowo oceniamy wewnętrznie, jak to będzie działać ”.
Trzyrzędowy ID. Buzz został dostosowany specjalnie do Ameryki Północnej. Oferuje większy rozstaw osi niż dwurzędowy europejski pojazd, a także większy akumulator i większą moc.
Hyundai ujawnił więcej szczegółów na temat elektrycznego konceptu Prophecy. Najważniejsze elementy designu karoserii oraz kokpitu elektrycznego modelu koncepcyjnego Hyundai Prophecy.
Lexus zaprezentował całkowicie nowego GX podczas światowej premiery w Austin w Teksasie w USA. Pojazd ma być stopniowo wypuszczany w różnych regionach, począwszy od końca 2023 roku.