Grand National Roadster Show 2023 w Kalifornii odsłonił niezwykły pojazd, który łączy w sobie luksus i elegancję ze zdumiewającymi osiągami Chevroleta z silnikiem V8 z doładowaniem.
Odwiedzający Grand National Roadster Show 2023, który odbył się w Pomonie w Kalifornii w dniach 3-5 lutego, byli świadkami odsłonięcia najnowszego dzieła projektanta pojazdów Seana Smitha i zespołu konstruktorów kierowanego przez Driven Speed Shop. W oparciu o Chevroleta Camaro z 1969 roku, którego właścicielem jest Michael Shields, powstał naprawdę niezwykły pojazd, który łączy w sobie luksus i elegancję ze zdumiewającymi osiągami 1180-konnego silnika Chevrolet 427 LS7 V8 z doładowaniem.
Jako jeden z czołowych projektantów motoryzacyjnych w kraju, z ponad 20-letnim doświadczeniem, Smith rozpoczął karierę w amerykańskiej Hondzie po ukończeniu Artcenter College of Design w Pasadenie w Kalifornii, gdzie specjalizował się w projektowaniu samochodów. Smith później współpracował z Saleen Automotive i Rockstar Games, a także z czołowymi luminarzami samochodów typu muscle car, takimi jak Ringbrothers, SpeedKore, a ostatnio Salvaggio Design. Dzięki pracy Smitha w serii Szybcy i wściekli, a także zdobywaniu pierwszych stron gazet podczas wydarzeń takich jak SEMA, Goodguys, Grand National Roadster Show i innych, jego czas jest podzielony między zlecenia od budowniczych z całego kraju, a także własnych klientów.
W przypadku Fenixa Camaro do Smitha zwrócił się bezpośrednio Shields, który był zmotywowany innym Camaro autorstwa Smitha, które zadebiutowało na targach SEMA 2019. Mając nadzieję, że jego samochód będzie zbudowany do podobnego kalibru, obaj omówili tematy i kierunek projektowania, zanim Smith opracował wspólnie uzgodnioną koncepcję sportowego GT. Zainspirowany pojazdami Bentleya, Astona Martina i Porsche, Camaro z 69 roku doskonale łączy luksus z osiągami, łącząc najwyższej jakości materiały z przyprawiającą o dreszcze mocą.
Właściciel zgodził się na oszałamiający srebrny lakier nadwozia, a Smith stworzył kontrast, używając zarówno wykończenia Liquid Champagne, jak i satynowego Charcoal Grey, aby podkreślić niektóre detale i koła samochodu. Rezultatem jest elegancka, ponadczasowa kombinacja, która przyciąga wzrok i nie będzie wyglądać nie na miejscu w żadnym miejscu.
W pogoni za subtelnymi przekształceniami, Driven Speed Shop udoskonalił linie Camaro, odtwarzając przemyślany przód Smitha, wytwarzając przednią falbanę ze światłami drogowymi, szerokim wlotem i aerodynamicznym rozdzielaczem. Nowe zderzaki zostały również stworzone dla obu końców samochodu i płynnie wkomponowane w nadwozie. Przedni grill został wykonany z kęsów aluminiowych na podstawie renderingów Smitha dzięki współpracy między Dascoli i Patrickiem Sukrawem, którzy wymodelowali szereg szczegółów w CAD, w tym nowe reflektory.
Przedni splitter jest częścią układu aerodynamicznego samochodu, który został zainspirowany wingletami na końcach skrzydeł odrzutowca pasażerskiego. Winglety Camaro można znaleźć na przednim spojlerze i panelach progów, podczas gdy tył ma wydrukowany w 3D spojler bagażnika i tylną falbanę w stylu dyfuzora.
Nawiązując do przodu, tył ma nowy panel świateł, w którym znajdują się niestandardowe tylne światła zaprojektowane przez Smitha i obrobione w 3D z niestandardowymi soczewkami. Celem było, aby tył był prosty, ale wydawał się szerszy. Aby to osiągnąć, Smith zadbał o to, aby wszystko przebiegało poziomo z bardzo małą liczbą elementów pionowych, aby osiągnąć efekt.
Dascoli i jego zespół Driven gruntownie przerobili karoserię, aby zapewnić ostre linie i wąskie szczeliny w drzwiach. Usunęli oryginalne otwory wentylacyjne zza drzwi Camaro i dodali klamki do drzwi. Po zamontowaniu nadwozia na podwoziu Roadster Shop Fast Track, Driven Speed Shop wyprodukował również podłogę, nadkola i bagażnik Camaro.
Rama Roadster Shop, wykonana ze stali o grubości 10, zawierała przednie zawieszenie RS Fast Track z trzpieniem C7 Corvette i zespołami piast. Zastosowano w nim przedni stabilizator z wielowypustem 1/25” z łącznikami końcowymi C7 i sześciotłoczkowymi zaciskami hamulcowymi Baer z 14-calowymi tarczami zamontowanymi w każdym rogu. Następnie dodano zestaw kół 18x9” z przodu i 19x12” HRE RS103, wyposażonych odpowiednio w opony 255/35 i 325/30 Michelin Pilot Sport 4, próbując okiełznać moc, która miała nadejść.
Jak wspomniano, Fenix jest napędzany doładowanym 427 LS7 V8 zbudowanym przez Wegner Motorsports w celu uzyskania sprawdzonej na hamowni mocy 1180 KM. Jest połączony z sześciobiegową przekładnią Tremec T56 firmy RPM Transmissions i osadzony w komorze silnika wyprodukowanej przez Driven Speed Shop.
Farba była obsługiwana przez Kandy Shop Creations w Mesa, AZ przy użyciu niestandardowej mieszanki srebra PPG. Zapewnili również akcenty w kolorze Liquid Champagne i satynowym węglu drzewnym na nadwoziu i komorze silnika.
Wnętrze zostało zainspirowane niektórymi ulubionymi europejskimi samochodami sportowymi właściciela, co stanowiło znaczące odejście od układu z 1969 roku. Smith zaprojektował deskę rozdzielczą z górnymi i dolnymi sekcjami błotników. Po zeskanowaniu kabiny w 3D szkice Smitha zostały przeniesione do plików 3D CAD przez Jeffa Gardnera z JG3D. Pozwoliło to na precyzyjne wykonanie deski rozdzielczej, paneli drzwi i konsoli środkowej z modelowej płyty piankowej. Części zostały następnie dostarczone do Marco i Mando Flores w Sew Cal Rods w Ontario w Kalifornii w celu przycięcia i montażu.
Wnętrze zostało obite kombinacją skóry Charcoal Grey i Creme, a Smith wprowadził matowy lakier Liquid Mercury na spód deski rozdzielczej i zaakcentował numerber szczegółów w całej kabinie.
Wykorzystując skórę Creme przeznaczoną na panele drzwi i siedzenia, firma Sew Cal ręcznie uformowała siedzenia, a następnie dodała unikalny wzór ściegu diamentowego, przypominający nowoczesne wnętrza Bentleya. Gdy zespół skończył, z oryginalnego wnętrza Camaro pozostały tylko pasy bezpieczeństwa, a nawet one zostały wymienione, aby zapewnić doskonałe wykończenie.