Według szacunków do 2030 roku udział samochodów elektrycznych w całkowitej sprzedaży nowych pojazdów w Europie wyniesie 24%.
W ciągu najbliższych czterech lat na światowym rynku może pojawić się aż 160 nowych modeli samochodów elektrycznych. O udział w tym rynku walczy ponad 50 nowych producentów takich pojazdów – wynika z raportu KPMG pt. „Global Automotive Executive Survey”. Według szacunków do 2030 roku udział samochodów elektrycznych w całkowitej sprzedaży nowych pojazdów w Europie wyniesie 24%.
Udział pojazdów elektrycznych w całkowitej sprzedaży samochodów osobowych na europejskim rynku może wynieść 24%. W porównaniu z poprzednią edycją badania diametralnie zmieniły się perspektywy dot. rozwoju rynku samochodów elektrycznych. W edycji badania z 2021 roku dyrektorzy motoryzacyjni z Europy bardzo optymistycznie oceniali perspektywy sprzedaży elektryków, szacując, że mogą osiągnąć nawet 49% udziału na europejskim rynku do 2030 roku. W najnowszej edycji badania KPMG, przeprowadzonego pod koniec 2022 roku szacunki te spadły do 24% całkowitej sprzedaży samochodów osobowych w 2030 roku na naszym kontynencie.
17-krotny wzrost liczby „elektryków” w Europie i 6-krotny wzrost ogólnodostępnych punktów ładowania w latach 2016-2022. Choć dynamika wzrostu rejestracji nowych samochodów elektrycznych w Polsce w 2022 roku spadła w porównaniu z rokiem poprzednim, to w zestawieniu z innymi wybranymi krajami europejskimi, pozostaje na stosunkowo wysokim poziomie. Według danych ACEA w 2022 roku liczba rejestracji nowych samochodów elektrycznych (samochody osobowe bateryjne oraz hybrydy plug-in) w Polsce wzrosła (rok do roku) o 29%, w Holandii o 14%, Wielkiej Brytanii o 21%, a w Niemczech o 30%.
Kompaktowy samochód koncepcyjnego SUV-a nowej generacji, którego będzie można oglądać na targach Vietnam Motor Show 2022.
Czekanie dobiegło końca. Geneva International Motor Show (GIMS) Qatar 2023, gorąco oczekiwane wydarzenie motoryzacyjne roku, otworzyło swoje drzwi dla publiczności.
BMW i Vision Dee to futurystyczna limuzyna klasy średniej w nowym, minimalistycznym języku stylistycznym. „Dee” oznacza Digital Emotional Experience.