Według szacunków do 2030 roku udział samochodów elektrycznych w całkowitej sprzedaży nowych pojazdów w Europie wyniesie 24%.
W ciągu najbliższych czterech lat na światowym rynku może pojawić się aż 160 nowych modeli samochodów elektrycznych. O udział w tym rynku walczy ponad 50 nowych producentów takich pojazdów – wynika z raportu KPMG pt. „Global Automotive Executive Survey”. Według szacunków do 2030 roku udział samochodów elektrycznych w całkowitej sprzedaży nowych pojazdów w Europie wyniesie 24%.
Udział pojazdów elektrycznych w całkowitej sprzedaży samochodów osobowych na europejskim rynku może wynieść 24%. W porównaniu z poprzednią edycją badania diametralnie zmieniły się perspektywy dot. rozwoju rynku samochodów elektrycznych. W edycji badania z 2021 roku dyrektorzy motoryzacyjni z Europy bardzo optymistycznie oceniali perspektywy sprzedaży elektryków, szacując, że mogą osiągnąć nawet 49% udziału na europejskim rynku do 2030 roku. W najnowszej edycji badania KPMG, przeprowadzonego pod koniec 2022 roku szacunki te spadły do 24% całkowitej sprzedaży samochodów osobowych w 2030 roku na naszym kontynencie.
17-krotny wzrost liczby „elektryków” w Europie i 6-krotny wzrost ogólnodostępnych punktów ładowania w latach 2016-2022. Choć dynamika wzrostu rejestracji nowych samochodów elektrycznych w Polsce w 2022 roku spadła w porównaniu z rokiem poprzednim, to w zestawieniu z innymi wybranymi krajami europejskimi, pozostaje na stosunkowo wysokim poziomie. Według danych ACEA w 2022 roku liczba rejestracji nowych samochodów elektrycznych (samochody osobowe bateryjne oraz hybrydy plug-in) w Polsce wzrosła (rok do roku) o 29%, w Holandii o 14%, Wielkiej Brytanii o 21%, a w Niemczech o 30%.
Podczas Milan Design Week Kia wystawia model Kia EV6 wykonany wyłącznie z klocków LEGO. Model EV6 w skali 1:1 wymagał ponad 800 godzin pracy i 350 000 klocków LEGO. Zobacz wideo.
Marka Jeep debiutuje z niezwykłymi pojazdami koncepcyjnymi na Wielkanocne Safari Jeepa w 2021 roku.
Volkswagen rozszerzy ofertę usportowionych wersji Golfa ósmej generacji, po premierze odmian GTI, GTE i GTD przyszedł czas na premierę topowego modelu: nowego Golfa R.