Cadillac zaprezentował dzisiaj Project GTP Hypercar, będący zapowiedzią prototypowego samochodu wyścigowego trzeciej generacji amerykańskiej marki luksusowej.
W 2023 roku Cadillac weźmie udział w mistrzostwach IMSA WeatherTech SportsCar Championship oraz w długodystansowych mistrzostwach świata FIA, w tym w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
„Cadillac ponownie będzie rywalizował na światowej scenie wyścigowej i wszyscy jesteśmy podekscytowani powrotem do Le Mans po 20 latach” – powiedział wiceprezes Global Cadillac Rory Harvey. „Biorąc udział w mistrzostwach IMSA i WEC w 2023 r., Cadillac Racing ma okazję zademonstrować swoje możliwości, kunszt i technologię”.
Opracowany przez Cadillac Design, Cadillac Racing i Dallara projekt GTP Hypercar zawiera kluczowe cechy projektowe marki. Elementy dziedzictwa marki, takie jak pionowe oświetlenie i pływające ostrza, są obecne w całym i łączą Project GTP Hypercar z przyszłością Cadillaca.
„Projekt GTP Hypercar to wyjątkowe połączenie formy i funkcji oraz ukazuje przyszłą estetykę wydajności Cadillaca” — powiedział Chris Mikalauskas, główny projektant kreatywny w firmie Cadillac. „Mamy jeszcze wiele do zrobienia, od nadchodzącego samochodu wyścigowego po niesamowite pojazdy produkcyjne”.
Od 2017 roku Cadillac rywalizuje w czołówce amerykańskich wyścigów samochodów sportowych w mistrzostwach producentów IMSA, zdobywając liczne zwycięstwa, podium i mistrzostwa w Cadillacu DPi-V.R.
Nowy samochód wyścigowy będzie napędzany całkowicie nowym silnikiem DOHC V-8 o pojemności 5,5 l, który będzie sparowany ze wspólnym systemem hybrydowym LMDh.
Samochód wyścigowy rozpocznie testy na torze latem tego roku i pierwszy wyścig w Rolex 24 w Daytona w 2023 roku.
Cyfrowe wycieczki na żywo będą dostępne w tę niedzielę na Instagramie @ porsche.museum. Dzięki temu fani mogą brać udział z dowolnego miejsca na świecie i przekonać się, w jaki sposób Porsche przenosi pomysły i wartości swojej marki z przeszłości w przyszłość.
Podczas niedzielnego wyjściu pogoda nie oszczędzała kierowców, gdyż przed samym zgaśnięciem świateł zaczęło padać, co spowodowało wątpliwości, czy będzie wyścig w „poślizgu” czy może jednak warunki się polepszą.
Jednym z przykładów inowacji w inżynierii motoryzacyjnej jest pojazd badawczy F 400 Carving, który marka zaprezentowała na Tokyo Motor Show 20 lat temu.