Przestronny jak Golf i niedrogi jak Polo, z zasięgiem do 450 km. ID. 2all przedstawia nowy język stylistyczny Volkswagena.
Marka Volkswagen kontynuuje historię sukcesu swoich kompaktowych samochodów w dobie mobilności elektrycznej i daje pierwsze spojrzenie na w pełni elektrycznego Volkswagena kosztującego mniej niż 25 000 euro za pomocą samochodu koncepcyjnego ID. 2all. Pierwsze fakty: napęd na przednią oś, zasięg do 450 km, innowacyjne funkcje technologiczne, takie jak Travel Assist, IQ.LIGHT czy Electric Vehicle Route Planner oraz nowy język stylistyczny Volkswagena. Wersja produkcyjna będzie oparta na platformie MEB Entry i jest jednym z dziesięciu nowych modeli elektrycznych, które Volkswagen wprowadzi na rynek do 2026 roku.
Rozwój ID. 2all opiera się na najnowszym etapie ewolucji modułowej platformy napędu elektrycznego (MEB). Kai Grünitz, członek zarządu marki odpowiedzialny za rozwój techniczny: „ID. 2all będzie pierwszym pojazdem MEB z napędem na przednie koła. Wykorzystujemy ogromną elastyczność oferowaną przez naszą modułową platformę napędu elektrycznego (MEB) i wyznaczymy nowe standardy w zakresie technologii i codziennej użyteczności dzięki platformie MEB Entry”.
Dzięki ulepszonej platformie MEB Entry, ID. 2all jest wyposażony w szczególnie wydajną technologię napędu, akumulatora i ładowania. Wyposażony jest w mocny elektryczny silnik napędowy o mocy 166 kW/226 KM i ma obliczony zasięg WLTP do 450 kilometrów.
Volkswagen ponownie kładzie również większy nacisk na design. Andreas Mindt, szef designu w Volkswagen Passenger Cars: „ID. 2all daje zapowiedź nowego języka stylistycznego Volkswagena, który opiera się na trzech filarach: stabilności, sympatii i entuzjazmie”.
Jednym z elementów tego nowego języka stylistycznego jest słupek C opracowany dla pierwszego Golfa. ID. 2all to pierwszy Volkswagen z nową interpretacją tej sygnatury. Inne cechy konstrukcyjne tego koncepcyjnego samochodu to karoseria z wyrazistą i mocną postawą na kołach, przyjazna sylwetka, spora porcja dynamiki i ponadczasowa elegancja.
Wnętrze ma również przejrzysty design i charakteryzuje się wysokiej jakości wyglądem, zrozumiałym systemem informacyjno-rozrywkowym z klasyczną regulacją głośności i oddzielnym blokiem klimatyzacji. Pojemność bagażnika wynosi od 490 do 1330 litrów, co jest wartością wyższą niż w pojazdach wyższych klas.
Wersja produkcyjna ID. 2all to jeden z dziesięciu nowych modeli elektrycznych, które zostaną wprowadzone na rynek przez Volkswagena do 2026 roku. Tylko w tym roku zostanie wprowadzony nowy ID.3, ID. Buzz z długim rozstawem osi i ID.7. Po nim pojawi się kompaktowy elektryczny SUV w 2026 roku i pomimo wszystkich wyzwań Volkswagen pracuje również nad samochodem elektrycznym w cenie poniżej 20 000 euro. Dzięki temu producent samochodów będzie miał najszerszą gamę pojazdów elektrycznych w porównaniu z konkurencją, a firma dąży do osiągnięcia 80% udziału samochodów elektrycznych w Europie.