Concept Cars | 18.03.22

Audi A6 Avant e-tron concept

Audi prezentuje kolejny model swojej przyszłej, elektrycznie napędzanej Klasy Luksusowej A6: Avant. Szybkie ładowanie z zasięgiem do 300 km w zaledwie 10 minut.

Podobnie jak Audi A6 e-tron concept, które zostało zaprezentowane w 2021 roku, A6 Avant ma również wyłącznie elektryczny układ napędowy oparty na przyszłościowej platformie PPE, opracowanej pod kierownictwem Audi. Jednocześnie reprezentuje nową koncepcję stylistyczną o takich samych wymiarach jak A6 Sportback e-tron. Przy długości 4,96 metra, szerokości 1,96 metra i wysokości 1,44 metra jego nadwozie stawia go w klasie luksusowej. Jego linie są konsekwentnym rozwinięciem współczesnego języka formalnego Audi. Znaczące elementy, takie jak zamknięta obudowa Singleframe i ciągły pasek świateł z tyłu, podkreślają jego pokrewieństwo z innymi elektrycznymi Audi we flocie e-tron.

 

Model zewnętrzny Audi A6 Avant e-tron concept, który zadebiutuje w marcu 2022 roku, nie jest bardziej prostym ćwiczeniem projektowym niż Sportback. Wręcz przeciwnie, jego linie i eleganckie proporcje zapowiadają przyszłe seryjne modele Audi i dają wskazówki, jak dynamicznie i elegancko będzie wyglądać luksusowa klasa z napędem elektrycznym marki z czterema pierścieniami.

 

„Dzięki koncepcyjnemu Audi A6 Avant e-tron oferujemy całkowicie namacalne spojrzenie na przyszłe modele produkcyjne na naszej nowej platformie technologicznej PPE” – powiedział Członek Zarządu Audi ds. Rozwoju Technicznego, Oliver Hoffmann. „Nie tylko elektryzujemy udaną 45-letnią historię Avanta. Najbardziej zależy nam na wykorzystaniu umiejętności technicznych, aby dodać wykrzyknik. W szczególności obejmuje to potężną technologię 800 V, 270 kW mocy ładowania i zasięg WLTP do 700 kilometrów (435 mil).”

 

Samochód koncepcyjny z emblematem A6 podkreśla jego miejsce w klasie biznesowej marki. Rodzina ta od 1968 roku reprezentuje markę w jednym z największych na świecie segmentów (do 1994 roku jako Audi 100). Od 1977 roku w serii pojawiły się modele Avant – rewolucyjna, bardzo emocjonalnie zaprojektowana reinterpretacja klasy kombi.

 

W przypadku Avanta, którego dynamiczne linie łączą się z dużą zmiennością, firma dosłownie wypracowała nowy rodzaj samochodu, często kopiowany przez konkurencję. Avant, termin wywodzący się z awangardy i slogan reklamowy Audi z 1995 roku, to słowo, które wystartowało: piękne kombi nazywają się Avant.

 

Ze swojej strony technologia PPE zapewni, że to, co oznaczają linie samochodu, przełoży się na standard dynamicznej jazdy i codzienną przydatność, stosowną do długich tras. Oznacza to, że w przyszłości Audi A6 e-tron będzie lśnić zasięgiem do 700 kilometrów (435 mil) (w ramach standardu WLTP), w zależności od układu napędowego i wariantu modelu. A najsilniejsi reprezentanci serii rozpędzą się od 0 do 100 km/h w mniej niż cztery sekundy. Wartości Sportbacka i Avanta tylko nieznacznie odbiegają od siebie.

 

Tył Audi A6 Avant, równie piękny, co przestronny, nie jest bynajmniej jedyną rzeczą, która w dwojakim sensie kwalifikuje go jako mistrza przechowywania. System napędowy i technologia akumulatora również uzasadniają ten tytuł. Dzięki 800-woltowemu systemowi i mocy ładowania do 270 kW, w ciągu zaledwie 10 minut na stacji szybkiego ładowania może przejechać około 300 kilometrów.



Nowa Skoda Fabia premiera
Premiery | 05.05.21

Nowa Skoda Fabia premiera

Większa i bardziej zaawansowana SKODA FABIA. Czwarta generacja tego modelu wygląda wyjątkowo dynamicznie i emocjonalnie. Zobacz wideo z premiery.

Audi RS 5 w nowej odsłonie Coupé oraz Sportback
Wiadomości | 18.04.20

Audi RS 5 w nowej odsłonie Coupé oraz Sportback

Wiele detali stylistycznych i nowa koncepcja obsługi: odświeżone modele RS 5 w wariantach Sportback i Coupé, charakteryzuje nowy język stylistyczny RS zaczerpnięty z większych, siostrzanych modeli RS 6 Avant i RS 7 Sportback. Elementami obsługi steruje się z poziomu 10,1-calowego, centralnego ekranu dotykowego MMI. Silnik V6 biturbo o mocy 331 kW (450 KM) (zużycie paliwa w trybie jazdy mieszanej w l/100 km: 9,7 ? 9,3 (Coupé), 9,9 ? 9,4 (Sportback); emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km: 220-210 (Coupé), 223-214 (Sportback), stały napęd na cztery koła quattro oraz inteligentna technika zawieszenia z systemem dynamicznej kontroli jazdy (DRC) gwarantują wyjątkowe parametry jazdy.

Mercedes-Benz planuje zbudować własną nawigację
Wiadomości | 28.02.23

Mercedes-Benz planuje zbudować własną nawigację

Mercedes-Benz i Google łączą siły, aby stworzyć nawigację nowej generacji, jednocześnie będzie pierwszym producentem samochodów, który zbuduje własną markową nawigację.