Po wersji coupe, przyszła kolej na wersję kabriolet w limitowanej serii 765 sztuk z 4 litrowym silnikiem V8 i podwójnym turbodoładowaniem o mocy 765 KM przyspiesza do 100 km/h w 2,7 sek. Wideo.
Znany na całym świecie z ekskluzywnych, luksusowych supersamochodów o wysokich osiągach, na których zbudował swoją reputację w ciągu ostatniej dekady, McLaren Automotive ujawnia dziś kolejny przełomowy model: 765LT Spider.
Uzupełniając coupe 765LT „Longtail” zaprezentowane w zeszłym roku – z których wszystkie zostały sprzedane – nowy Spider jest najpotężniejszym w historii supersamochodem, kabrioletem, McLarena i zapewnia najwyższy w historii poziom zaangażowania kierowcy w doświadczenie McLarena LT. Zaprojektowany dodatkowo z innymi podstawowymi atrybutami nieodłącznymi dla każdego McLarena Longtail – zminimalizowana waga, skoncentrowana na torze dynamika i zoptymalizowana aerodynamika – 765LT Spider ma wszystkie wiodące w swojej klasie możliwości coupe, a także spełnia wymagania LT dotyczące ekskluzywności: tylko 765 samochody będą dostępne na całym świecie na zamówienie klienta.
Przenosząc dynamiczne i aerodynamiczne DNA coupe bez żadnych kompromisów konstrukcyjnych i tylko z minimalnym wzrostem masy o 49 kg – głównie dzięki chowanemu twardemu dachowi i towarzyszącemu mechanizmowi operacyjnemu – 765LT Spider waży zaledwie 1388 kg, czyli o 80 kg mniej niż 720S Spider i około 100 kg lżejszy od najbliższego porównywalnego konkurenta.
Sterowany elektrycznie, jednoczęściowy chowany twardy dach z włókna węglowego umożliwia jazdę z otwartym dachem w zaledwie 11 sekund i działa z prędkością do 50 km/h, przenosząc dramatyczną ścieżkę dźwiękową z tytanowego układu wydechowego z czterema wyjściami do kabiny przenieść zaangażowanie kierowców w inny wymiar.
Ogromne osiągi i dynamikę nowego Spidera – sprawdzone już w coupe 765LT – są wzmocnione przez trzy przekonujące czynniki: stabilność konstrukcji MonoCage II-S, rewolucyjny projekt jednoczęściowego, chowanego dachu Hard Top, oraz nieustanną determinację inżynierów McLarena w dążeniu do realizacji filozofii firmy dotyczącej superlekkiej inżynierii.
Konstrukcja dachu kabrioletu odgrywa integralną rolę w konstrukcji, obejmując ramę z włókna węglowego w panelu chowanego twardego dachu i tworząc pełną skorupę z włókna węglowego po zamknięciu. Pasażerowie mają również dodatkowe korzyści w zakresie komfortu – ponieważ jest to jednoczęściowy panel bez centralnego uszczelnienia, zwiększa się przestrzeń nad głową, a wydłużony panel dachowy umożliwia wysunięcie się górnych części słupków A, co zwiększa poczucie przestrzeni i ułatwienie wejścia i wyjścia.
Jak każdy LT, nowy Spider został zaprojektowany tak, aby wyróżniać się na torze, jednak dodatkowy wymiar teatru i dramatyzmu oferowany przez kabriolet sprawia, że ??jest on jeszcze bardziej wciągającym i atrakcyjnym samochodem do jazdy na drodze. Z tym samym wysoce rozwiniętym pakietem aerodynamicznym, co coupe – chociaż z aktywną kalibracją tylnego spojlera zmodyfikowaną w celu odzwierciedlenia tego, czy dach jest podniesiony, czy opuszczony, oraz ponowną kalibracją amortyzatorów w celu uwzględnienia niewielkiego wzrostu masy – Spider pasuje do wyjątkowych osiągów aerodynamicznych coupe pod każdym względem, z wiodącą w swojej klasie siłą docisku o 25% większą niż w 720S Spider.
Osiągi są zaciekłe, 4,0-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem wytwarza 765 KM – co daje 765LT Spider najlepszy w swojej klasie stosunek mocy do masy wynoszący 598 KM na tonę przy najlżejszej suchej masie – i 800 Nm momentu obrotowego. Przełożenia skrzyni biegów zostały zmienione w celu uzyskania jeszcze większego zaangażowania i osiągów; Przyspieszenie na biegu jest o 15% szybsze niż 720S Spider, co pomaga nowemu Longtailowi ??osiągnąć najszybsze czasy okrążeń, jakie kiedykolwiek zanotował kabriolet LT.
Czas od 0 do 100 km/h, często postrzegany jako punkt odniesienia, wynosi 2,8 sekundy (0-60 mil na godzinę to 2,7 sekundy), a 0-200 km/h (124 mil na godzinę) zajmuje 7,2 sekundy. Nowy LT Spider pokonuje 400 m (¼ mili) od zera w 10,0 sekund, a maksymalna prędkość samochodu wynosi 330 km/h (205 mil/h).