Wiadomości | 13.06.23

Ponad 320 km na godzinę w nowym tunelu aerodynamicznym Rolling Road

Ford ma nowy, najnowocześniejszy tunel aerodynamiczny, który umożliwia ulepszone badania i rozwój aerodynamiki dla pojazdów elektrycznych, hybrydowych i gazowych nowej generacji Forda.


Ponad 320 km na godzinę w nowym tunelu aerodynamicznym Rolling Road

Tunele aerodynamiczne są od dawna wykorzystywane do projektowania i testowania aerodynamicznych i energooszczędnych pojazdów. Teraz Ford połączył najnowszą technologię tunelu aerodynamicznego z odpowiednikiem bieżni wielkości pojazdu, aby pomóc w stworzeniu nowej generacji pojazdów produkcyjnych, w tym zupełnie nowego Mustanga Dark Horse. Zdolny do symulacji prędkości wiatru i nawierzchni drogi do 200 mil na godzinę tunel aerodynamiczny Rolling Road Wind Tunnel (RRWT) wspiera testy wydajnych pojazdów w całej ofercie Forda – w tym nowej generacji pojazdów elektrycznych, hybrydowych i gazowych Forda.

 

Jedną z kluczowych zalet RRWT jest to, że zapewnia dokładniejsze dane zarówno pod względem oporu wiatru, jak i siły docisku w porównaniu z innymi wcześniejszymi projektami tuneli aerodynamicznych, które są kluczowymi czynnikami przy optymalizacji zasięgu i wydajności. Pozwala również na przeprowadzanie większej liczby wewnętrznych testów, które symulują warunki na otwartej drodze, co może pomóc obniżyć koszty projektowania, a także przyspieszyć proces projektowania.

 

Aby przetestować optymalną wydajność aerodynamiczną, każde koło otrzymuje własny pasek, tworzący pierwsze cztery paski. Pod środkiem pojazdu biegnie duży piąty pas. Dźwig służy do przełączania między pięcioma pasami i pojedynczym pasem — urządzenie typu plug-and-play o rozmiarach przemysłowych. Pojedynczy pas – który działa z prędkością do 200 mil na godzinę – otwiera nowy rodzaj testów dla szybkich pojazdów o wysokich osiągach.

 

W przypadku pojazdów osobowych i ciężarowych celem jest osiągnięcie niskiego oporu powietrza, dzięki czemu pojazd będzie bardziej wydajny. Jednak w przypadku pojazdów takich jak Mustang Dark Horse, dla których priorytetem są osiągi gotowe do jazdy na torze, aerodynamicy zamienią niski opór na większy docisk, który pomaga samochodom trzymać się drogi lub toru i poprawia wyczucie prowadzenia podczas pokonywania zakrętów.

 

Mustang Dark Horse jest dostępny z klapą Gurneya, która jest dodatkową płytą przymocowaną do tylnego skrzydła, aby pomóc wygenerować dodatkowy docisk, a także trzy pionowe płyty odchodzące od spodu nadwozia w pobliżu każdego przedniego koła, zwane pasami. Pasy pomagają zakłócić przepływ powietrza, generując większy docisk pod spodem pojazdu, co może pomóc samochodowi lepiej trzymać się w zakrętach przy wyższych prędkościach.



Ostatnie testy nowego BMW serii 2 Coupe
Wiadomości | 17.05.21

Ostatnie testy nowego BMW serii 2 Coupe

Nowa edycja flagowego samochodu sportowego w segmencie kompaktowym premium przechodzi testy dynamiki jazdy i finalne strojenie.

Nowy w pełni elektryczny Ford Explorer
Premiery | 21.03.23

Nowy w pełni elektryczny Ford Explorer

Ford zaprezentował dziś nowego, w pełni elektrycznego Explorera. To nowoczesny pojazd elektryczny, łączący niemiecką wiedzę inżynierską z efektownym amerykańskim stylem.

Maserati MCXtrema, nowa wyścigowa bestia z Tridentu zaprezentowana podczas Monterey Car Week
Premiery | 22.08.23

Maserati MCXtrema, nowa wyścigowa bestia z Tridentu zaprezentowana podczas Monterey Car Week

Wyprodukowano jedynie 62 egzemplarze tego supersportowego samochodu o mocy 730 KM każdy, zaprojektowanego na tor, bez homologacji typu do poruszania się po drogach.