Elektryczne | 13.04.23

Pod koniec roku Volkswagen wprowadzi całkowicie nowo opracowaną jednostkę napędową

Dzięki nowemu napędowi na tylne koła modele ID. powiększą zarówno moc jak i zasięg. Pierwsze pojazdy z nową generacją napędu w wersji 286 KM od końca roku.


Pod koniec roku Volkswagen wprowadzi całkowicie nowo opracowaną jednostkę napędową

Następna generacja napędu elektrycznego dla modeli ID. jest teraz uruchomiona. Dzięki nowemu napędowi APP550 na tylne koła rodzina elektrycznych modeli Volkswagena otrzyma całkowicie nowo opracowaną jednostkę napędową. Rodzina modeli ID. odniesie zatem korzyści zarówno pod względem mocy, jak i zwiększonego zasięgu. Volkswagen planuje dostarczyć pierwsze pojazdy z nową generacją napędu w wersji 210 kW (286 KM) od końca roku.

 

Podstawą konstrukcyjną nowego napędu pozostaje modułowa matryca napędu elektrycznego (MEB), architektura pojazdu Volkswagena dostosowana specjalnie do modeli elektrycznych.

Nowy układ napędowy ma moc 210 kW (286 KM) i maksymalny moment obrotowy około 550 Nm – w zależności od przełożenia pojazdu. W szczególności znacznie wyższy moment obrotowy zapewnia doskonałe rozwijanie mocy – zarówno przy ruszaniu z miejsca, jak i przy wyższych prędkościach. Nowy napęd elektryczny APP550 osiąga wysoki moment obrotowy dzięki ulepszonemu stojanowi z większą efektywną liczbą zwojów i większym przekrojem drutu. Rotor jako jego odpowiednik wyposażony jest w mocniejszy magnes trwały, który ma większą nośność. Napęd został również wzmocniony, aby wytrzymać wytwarzane znaczne momenty obrotowe.

 

Prąd jest czynnikiem decydującym o mocy napędu elektrycznego. Jako kolejny ważny komponent, falownik został opracowany tak, aby był w stanie dostarczać wysokie prądy fazowe potrzebne do uzyskania większej mocy i wydajności. Działa jako kontrolujący „mózg” w układzie napędowym, którego funkcjonalne oprogramowanie zapewnia wydajne procesy systemowe. Dotyczy to na przykład częstotliwości taktowania i sposobów modulacji do wytwarzania prądu przemiennego dla elektrycznego silnika napędowego. Silnik napędowy może zatem działać wydajniej, w zależności od fazy obciążenia.

 

W celu zwiększenia wydajności napędu elektrycznego Volkswagen zoptymalizował szereg elementów układu napędowego, w tym system zarządzania temperaturą. Dlatego nowy napęd ma energooszczędny układ chłodzenia, który działa bez napędzanej elektrycznie pompy olejowej. System jest w stanie samodzielnie się ochłodzić za pomocą kół zębatych skrzyni biegów oraz specjalnie ukształtowanych elementów dostarczających i rozprowadzających olej. Podgrzany olej jest chłodzony przez obieg płynu chłodzącego pojazdu, który utrzymuje napęd w temperaturze roboczej. Zewnętrzna strona stojana jest wyposażona w wodny radiator.



Citroen My Ami Buggy Concept
Concept Cars | 17.12.21

Citroen My Ami Buggy Concept

My Ami Buggy to samochód koncepcyjny wymyślony przez zabawę, który każde dziecko w wieku od 14 do 77 lat chciałoby dodać do swojej świątecznej listy.

Dźwięki Lotusa Evija inspirowane brzmieniem silnika kultowego Type 49
Super Cars | 10.03.21

Dźwięki Lotusa Evija inspirowane brzmieniem silnika kultowego Type 49

Znanym brytyjski producent muzyczny, tworzy dźwięki dla całkowicie elektrycznego hipersamochodu Evija.

Magiczna zmiana koloru nadwozia BMW iX Flow
Wiadomości | 11.01.22

Magiczna zmiana koloru nadwozia BMW iX Flow

Z okazji targów CES 2022, monachijski producent samochodów premium oferuje perspektywę przyszłej technologii, która z atramentem E może zmieniać odcień koloru samochodu na polecenie kierowcy.