Elektryczne | 13.04.23

Pod koniec roku Volkswagen wprowadzi całkowicie nowo opracowaną jednostkę napędową

Dzięki nowemu napędowi na tylne koła modele ID. powiększą zarówno moc jak i zasięg. Pierwsze pojazdy z nową generacją napędu w wersji 286 KM od końca roku.


Pod koniec roku Volkswagen wprowadzi całkowicie nowo opracowaną jednostkę napędową

Następna generacja napędu elektrycznego dla modeli ID. jest teraz uruchomiona. Dzięki nowemu napędowi APP550 na tylne koła rodzina elektrycznych modeli Volkswagena otrzyma całkowicie nowo opracowaną jednostkę napędową. Rodzina modeli ID. odniesie zatem korzyści zarówno pod względem mocy, jak i zwiększonego zasięgu. Volkswagen planuje dostarczyć pierwsze pojazdy z nową generacją napędu w wersji 210 kW (286 KM) od końca roku.

 

Podstawą konstrukcyjną nowego napędu pozostaje modułowa matryca napędu elektrycznego (MEB), architektura pojazdu Volkswagena dostosowana specjalnie do modeli elektrycznych.

Nowy układ napędowy ma moc 210 kW (286 KM) i maksymalny moment obrotowy około 550 Nm – w zależności od przełożenia pojazdu. W szczególności znacznie wyższy moment obrotowy zapewnia doskonałe rozwijanie mocy – zarówno przy ruszaniu z miejsca, jak i przy wyższych prędkościach. Nowy napęd elektryczny APP550 osiąga wysoki moment obrotowy dzięki ulepszonemu stojanowi z większą efektywną liczbą zwojów i większym przekrojem drutu. Rotor jako jego odpowiednik wyposażony jest w mocniejszy magnes trwały, który ma większą nośność. Napęd został również wzmocniony, aby wytrzymać wytwarzane znaczne momenty obrotowe.

 

Prąd jest czynnikiem decydującym o mocy napędu elektrycznego. Jako kolejny ważny komponent, falownik został opracowany tak, aby był w stanie dostarczać wysokie prądy fazowe potrzebne do uzyskania większej mocy i wydajności. Działa jako kontrolujący „mózg” w układzie napędowym, którego funkcjonalne oprogramowanie zapewnia wydajne procesy systemowe. Dotyczy to na przykład częstotliwości taktowania i sposobów modulacji do wytwarzania prądu przemiennego dla elektrycznego silnika napędowego. Silnik napędowy może zatem działać wydajniej, w zależności od fazy obciążenia.

 

W celu zwiększenia wydajności napędu elektrycznego Volkswagen zoptymalizował szereg elementów układu napędowego, w tym system zarządzania temperaturą. Dlatego nowy napęd ma energooszczędny układ chłodzenia, który działa bez napędzanej elektrycznie pompy olejowej. System jest w stanie samodzielnie się ochłodzić za pomocą kół zębatych skrzyni biegów oraz specjalnie ukształtowanych elementów dostarczających i rozprowadzających olej. Podgrzany olej jest chłodzony przez obieg płynu chłodzącego pojazdu, który utrzymuje napęd w temperaturze roboczej. Zewnętrzna strona stojana jest wyposażona w wodny radiator.



Światowa premiera nowego Opla Astry Hybrid
Premiery | 01.09.21

Światowa premiera nowego Opla Astry Hybrid

Szósta generacja Astry zaprojektowana, opracowana i wyprodukowana w centrali Opla w Niemczech, teraz jako hybryda typu plug-in i jako w pełni elektryczna Astra-e od 2023 r. Wideo.

Stylistyka nadwozia nowego Volkswagena ID.4
Elektryczne | 31.08.20

Stylistyka nadwozia nowego Volkswagena ID.4

Moc zamknięta w organicznej formie tak można opisać wygląd modelu ID.4, pierwszego SUV-a Volkswagena wyposażonego wyłącznie w elektryczny napęd. Jego wygląd świadczy o tym, że to samochód nowej ery solidny SUV z aerodynamicznym nadwoziem o opływowych kształtach inspirowanych światem przyrody.

Nowa Klasa C Mercedes-Benz limuzyna i kombi
Premiery | 23.02.21

Nowa Klasa C Mercedes-Benz limuzyna i kombi

Od 1982 roku Klasa C była najczęściej kupowanym modelem Mercedes-Benz. Łącznie sprzedano ponad 10,5 miliona samochodów w tej kategorii.