Dzięki nowemu napędowi na tylne koła modele ID. powiększą zarówno moc jak i zasięg. Pierwsze pojazdy z nową generacją napędu w wersji 286 KM od końca roku.
Następna generacja napędu elektrycznego dla modeli ID. jest teraz uruchomiona. Dzięki nowemu napędowi APP550 na tylne koła rodzina elektrycznych modeli Volkswagena otrzyma całkowicie nowo opracowaną jednostkę napędową. Rodzina modeli ID. odniesie zatem korzyści zarówno pod względem mocy, jak i zwiększonego zasięgu. Volkswagen planuje dostarczyć pierwsze pojazdy z nową generacją napędu w wersji 210 kW (286 KM) od końca roku.
Podstawą konstrukcyjną nowego napędu pozostaje modułowa matryca napędu elektrycznego (MEB), architektura pojazdu Volkswagena dostosowana specjalnie do modeli elektrycznych.
Nowy układ napędowy ma moc 210 kW (286 KM) i maksymalny moment obrotowy około 550 Nm – w zależności od przełożenia pojazdu. W szczególności znacznie wyższy moment obrotowy zapewnia doskonałe rozwijanie mocy – zarówno przy ruszaniu z miejsca, jak i przy wyższych prędkościach. Nowy napęd elektryczny APP550 osiąga wysoki moment obrotowy dzięki ulepszonemu stojanowi z większą efektywną liczbą zwojów i większym przekrojem drutu. Rotor jako jego odpowiednik wyposażony jest w mocniejszy magnes trwały, który ma większą nośność. Napęd został również wzmocniony, aby wytrzymać wytwarzane znaczne momenty obrotowe.
Prąd jest czynnikiem decydującym o mocy napędu elektrycznego. Jako kolejny ważny komponent, falownik został opracowany tak, aby był w stanie dostarczać wysokie prądy fazowe potrzebne do uzyskania większej mocy i wydajności. Działa jako kontrolujący „mózg” w układzie napędowym, którego funkcjonalne oprogramowanie zapewnia wydajne procesy systemowe. Dotyczy to na przykład częstotliwości taktowania i sposobów modulacji do wytwarzania prądu przemiennego dla elektrycznego silnika napędowego. Silnik napędowy może zatem działać wydajniej, w zależności od fazy obciążenia.
W celu zwiększenia wydajności napędu elektrycznego Volkswagen zoptymalizował szereg elementów układu napędowego, w tym system zarządzania temperaturą. Dlatego nowy napęd ma energooszczędny układ chłodzenia, który działa bez napędzanej elektrycznie pompy olejowej. System jest w stanie samodzielnie się ochłodzić za pomocą kół zębatych skrzyni biegów oraz specjalnie ukształtowanych elementów dostarczających i rozprowadzających olej. Podgrzany olej jest chłodzony przez obieg płynu chłodzącego pojazdu, który utrzymuje napęd w temperaturze roboczej. Zewnętrzna strona stojana jest wyposażona w wodny radiator.
Nowe BMW iX3 łączy w sobie radość z jazdy bez lokalnej emisji spalin z typowym sportowym charakterem BMW oraz komfortem i wszechstronną funkcjonalnością oraz przestrzenią popularnego modelu BMW X3.
Porsche dostarczyło swoje pierwsze samochody sportowe do Chin 20 lat temu. Od tego czasu region stał się największym rynkiem firmy.
Wideo pokazuje mocno zmodyfikowane INFINITI Q60, sprowadzone z Ameryki, aby konkurować na najważniejszych mistrzostwach DRIFTU w Japonii.