Poznaj hipersportowy samochód, dzięki któremu firma wskrzesiła swoją tradycję budowy nadwozi na zamówienie, tworząc unikalny model, który przetrwa wieczność.
Jasnoniebieski skontrastowany z ciemnoniebieskimi dodatkami z carbonu, w połączeniu z matowymi, metalizowanymi felgami w kolorze złotym – wybór kolorów zastosowany w Bugatti Divo jest tak wyjątkowy, jak sam pojazd. Ostatni z zaledwie 40 egzemplarzy opuszcza teraz Atelier w Molsheim, co oznacza kolejny kamień milowy w ponad 110-letniej historii francuskiej luksusowej marki.
To kończy trzyletni okres rozwoju i produkcji pierwszego projektu budowy nadwozi Bugatti w XXI wieku. Wkrótce po tym, jak Stephan Winkelmann został prezesem Bugatti, wpadł na pomysł ożywienia udanej tradycji firmy. „Dużo o tym czytałem, przyglądałem się kultowym nadwoziom produkowanym w latach 20. i 30. XX wieku i zacząłem się zastanawiać, czy uda nam się przenieść ten wspaniały atut na współczesną erę firmy” — wspomina Winkelmann. Po rozmowach z klientami i dealerami szybko stało się jasne, że Bugatti w tym zadaniu trafiło dokładnie we właściwą nutę.
Wkrótce potem projektanci i inżynierowie Bugatti pracowali nad nowym modelem, by następnie zaprezentować Divo wybranym klientom modelu Chiron podczas dyskretnych spotkań jeden na jeden wiosną 2018 roku. „Wszystkie 40 pojazdów zostało sprzedanych w ciągu kilku tygodni od pierwszych spotkań z klientami”, na długo przed publiczną prezentacją Divo globalnej publiczności na Concours d'Elegance w Pebble Beach w 2018 roku. Przy cenie bazowej wynoszącej pięć milionów euro Divo był wówczas najdroższym modelem Bugatti.
Właściciel ostatniego egzemplarza z serii Divo który jest obecnie dostarczany, demonstruje żywe wyczucie tradycji – podstawowy kolor Bugatti EB 110 L Blue przypomina ostatni oficjalny samochód wyścigowy Bugatti Le Mans Factory, podczas gdy kontrastujący ciemnoniebieski carbon podkreśla ekskluzywność i nawiązuje do współczesności. We wnętrzu kolory French Racing Blue i Deep Blue oraz matowe szare elementy Carbon łączą historię z teraźniejszością.
Bugatti Divo to kamień milowy w ponad 110-letniej historii Bugatti, bogatej w niezwykłe pojazdy. Dzięki nowemu designowi różni się wizualnie i technicznie od Chirona, a dzięki linii bocznej, dodatkowemu wlotowi powietrza i nowym reflektorom LED z do jazdy dziennej ma bardziej płaski i bardziej opływowy, sportowy wygląd. Tył jest zdominowany przez złożone tylne światło 3D jako część przedniej kratki chłodnicy, podczas gdy podniesione zwiększa efekt szerokości dyfuzora z tyłu. Bugatti skomponował podwozie i właściwości jezdne bardziej w kierunku zwinności i dynamiki pokonywania zakrętów, nadając w ten sposób Divo swój własny, wyjątkowy charakter. Jest napędzany przez kultowy 8,0-litrowy silnik W16 o mocy 1500 KM, który jest zasilany powietrzem przez charakterystyczny kanał wlotowy NACA z centralną płetwą na dachu.
Nazwa modelu pochodzi od francuskiego kierowcy wyścigowego Alberta Divo, który w ciągu 20 lat odniósł serię zwycięstw w wyścigach jeżdząc dla Bugatti, w tym sześć wyścigów Grand Prix i dwa razy w Targa Florio. Na cześć jego i siedziby w Molsheim francuska flaga zdobi przednie błotniki po lewej i prawej stronie Divo.
Żaden z 40 zarejestrowanych zbudowanych nie jest identyczny. Wielu klientów Divo zdecydowało się na spersonalizowaną produkcję, wybierając kolory i materiały, takie jak lakier, skóra i szwy. Wnosząc własne pomysły projektowe jednocześnie tworząc w tym procesie swój własny, osobisty pojazd. W rezultacie Divo jest całkowicie skrojony na miarę, całkowicie zgodny z tradycją budowy nadwozi Bugatti.