Niecałe dwa tygodnie przed premierą Volkswagen podaje dalsze szczegóły dotyczące limuzyny ID.7 przeznaczonej do jazdy na długich dystansach.
Światowa premiera nowego w pełni elektrycznego ID.7 flagowego modelu odbędzie się w poniedziałek, 17 kwietnia. Nowy ID.7 wzmocni wyższą średnią klasę w Europie, Chinach i Ameryce Północnej. Volkswagen planuje do 2030 roku zwiększyć udział swoich modeli elektrycznych w Europie do 80 procent. Nowy ID.7 jest ważnym kamieniem milowym na tej drodze, ponieważ ma zostać wprowadzony na rynek europejski przed końcem 2023 roku.
Zakamuflowany ID.7 wciąż przechodzi ostatnie jazdy próbne w Alicante w Hiszpanii. Nowy w pełni elektryczny model do jazdy długodystansowej jest w stanie w pełni pokazać swoje atuty na krętych i górzystych drogach regionu. Kai Grünitz, członek zarządu odpowiedzialny za rozwój, wyjaśnia: „Dzięki ID.7 jeszcze bardziej wykorzystaliśmy potencjał MEB. Zastosowaliśmy również nowy, mocniejszy i wydajniejszy elektryczny silnik napędowy. Ponadto poprawiliśmy jakość sterowania podwoziem, dzięki czemu mogliśmy jeszcze bardziej zwiększyć komfort jazdy. Połączenie doskonałego układu napędowego, wygodnego układu jezdnego i dużego zasięgu sprawia, że ID.7 jest idealną limuzyną do dalekich podróży”.
ID.7 to pierwszy model oparty na platformie modułowego napędu elektrycznego (MEB), który ma nowo opracowany i wysoce wydajny napęd Volkswagena. Jest to najmocniejszy elektryczny silnik napędowy o najwyższym momencie obrotowym w Volkswagenie ID. do tej pory model. Nowy napęd elektryczny został zoptymalizowany przede wszystkim pod kątem zużycia energii: w zależności od wielkości akumulatora prognozowane są zasięgi WLTP do 700 kilometrów i moc ładowania do 200 kW. W ten sposób ID.7 podkreśla swoją przydatność na długich trasach, zwłaszcza dla często jeżdżących kierowców i klientów flotowych.
Opcjonalne adaptacyjne sterowanie podwoziem (DCC) i menedżer dynamiki jazdy limuzyny przeznaczonej do jazdy na długich dystansach zostały zasadniczo udoskonalone. Dzięki opcjom wyboru trybu jazdy oferują duży rozrzut pomiędzy komfortem a sportowym charakterem. Wraz z nowo zastosowanym progresywnym układem kierowniczym systemy zapewniają precyzyjne zachowanie podczas jazdy i maksymalną stabilność. Te technologie zostały również przetestowane w ramach jazd próbnych w Hiszpanii.
Przestronne i wysokiej jakości wnętrze oferuje dużo miejsca zarówno na przednich, jak i tylnych siedzeniach. Kokpit został całkowicie przeprojektowany, a rozmiar klasycznych instrumentów został znacznie zmniejszony. Wszystkie niezbędne standardowe informacje i ostrzeżenia są wyświetlane za kierownicą w ID. kabina pilota. Kierowca otrzymuje inne ważne informacje za pośrednictwem standardowego wyświetlacza head-up z rozszerzoną rzeczywistością. Sercem wyświetlacza i koncepcji obsługi jest wyświetlacz systemu audio-nawigacyjnego, montowany seryjnie w ID.7: mierzący 38 centymetrów (15 cali) po przekątnej, jego koncepcja obsługi została całkowicie przeprojektowana.
Volkswagen opracował nową generację foteli kierowcy i pasażera z przodu dla ID.7. W zależności od wersji nowe fotele oferują do 14 opcji regulacji elektrycznej. Oprócz adaptacyjnej klimatyzacji Climatronic mają one również całkowicie nową funkcję masażu. Oprócz indywidualnych ustawień kierowca i pasażer z przodu mogą alternatywnie aktywować automatyczny tryb klimatyzacji foteli; tutaj czujniki temperatury i wilgotności w siedzeniach wykrywają zapotrzebowanie na chłodzenie i/lub ogrzewanie i odpowiednio sterują klimatem.