Elektryczna hybryda ma lekki korpus wykonany z polimeru wzmocnionego włóknem węglowym, dwa tylne silniki elektryczne z łączną mocą 619 KM.
Polestar pokazał specjalną wersję elektrycznej hybrydy Polestar 1, której produkcja dobiegnie końca jeszcze w tym roku. Do ostatecznej produkcji w 2021 roku pozostała ograniczona liczba miejsc na kompilacje. Nowa edycja specjalna została pokryta specjalnym lakierem w kolorze matowego złota, dopasowanymi zaciskami i czarnymi kołami. Wewnątrz dopasowane kolorystycznie złote szwy nadają wnętrzu jeszcze bardziej niepowtarzalnego charakteru. Zostanie zbudowanych maksymalnie 25 sztuk.
„Trudno uwierzyć, że nasz piękny samochód halo zbliża się do końca swojej produkcji jeszcze w tym roku” - komentuje Thomas Ingenlath, dyrektor generalny Polestar. „Tym samochodem przekroczyliśmy granice nie tylko pod względem technicznym, ale także pod względem projektu i wykonania. Polestar 1 nadał ton naszej marce, a jego geny są ewidentne w Polestar 2 - tak jak w przyszłych samochodach ”.
Techniczny tour de force, elektryczna hybryda ma lekki korpus wykonany z polimeru wzmocnionego włóknem węglowym, dwa tylne silniki elektryczne z prawdziwym wektorowaniem momentu obrotowego i wysokowydajne komponenty, takie jak hamulce Akebono i regulowane amortyzatory Öhlins.
Z łączną mocą 619 KM i czysto elektryczny zasięg jazdy 60 mil (WLTP) - wciąż najdłuższy ze wszystkich samochodów hybrydowych na świecie - Polestar 1 to samochód o wysokich osiągach, którym można jeździć jako pełny samochód elektryczny w codziennym użytkowaniu, podwajając -odległość GT w każdej chwili.
„Ten samochód nie został zaprojektowany tak, aby zmieścić się w pudełku” - wyjaśnia Thomas Ingenlath. „Nie zaprojektowaliśmy go tak, aby konkurował z innymi samochodami, ani nie zaprojektowaliśmy go tak, aby odpowiadał konkretnemu klientowi docelowemu. Polestar 1 był o przekraczaniu własnych granic, odkrywaniu nowej ery dla Polestar i wprowadzaniu marki z mocnym stwierdzeniem - i wykonał świetną robotę, chwytając serca i umysły fanów, prasy i szczęśliwych klientów, którzy są właścicielami.