Druga generacja Audi RS 3 LMS jest gotowa dla klientów dostępna na zamówienie. Rozwiązania zorientowane na klienta, wysoka opłacalność ekonomiczna i pierwszorzędne bezpieczeństwo.
Teraz zespoły z całego świata mogą składać zamówienia na RS 3 LMS gen II. Marka sprzedała łącznie 180 sztuk poprzednika w latach 2016-2021 w Ameryce Północnej i Południowej, Europie, Azji i Australii. Audi Sport customer racing nie wyprodukowało żadnego innego samochodu wyścigowego w tak dużej liczbie w ramach jednej generacji modeli.
Wielu klientów od dawna wyczekiwało tego wprowadzenia na rynek – mówi Chris Reinke, szef Audi Sport customer racing. „Nasi klienci odnieśli do tej pory ponad 300 zwycięstw w wyścigach i 55 tytułów mistrzowskich dzięki Audi RS 3 LMS pierwszej generacji. W tym procesie otrzymaliśmy cenne doświadczenie i życzenia jako informację zwrotną. Nasz nowy samochód jest sumą tych opinii i kreatywności naszych inżynierów”. Od 2015 roku kategoria TCR promotora WSC rośnie w siłę na całym świecie. Jest to obecnie najpopularniejsza klasa samochodów turystycznych klasy podstawowej. Przepisy TCR łączą ekonomiczną inżynierię z ideą sportu klienta w około 30 licencjonowanych na całym świecie seriach wyścigowych. Obecnie w tej kategorii homologowane są samochody wyścigowe 14 producentów.
Za cenę 137 500 euro (plus VAT) zespoły otrzymują samochód turystyczny Audi Sport w stanie gotowym do wyścigu. Standardowo marka dostarcza RS 3 LMS w kolorze szarym Daytona z charakterystycznym, charakterystycznym dla Audi Sport wzorem kolorystycznym. Kokpit, który jest równie funkcjonalny, co estetyczny, został zaprojektowany tak, aby był jeszcze bardziej ergonomiczny niż jego poprzednik. Wszystkie ważne elementy są zgrupowane w panelu sterowania na kierownicy i klawiaturze po prawej stronie siedzenia. Audi standardowo montuje kierownicę, która jest otwarta u góry. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, Audi Sport po raz kolejny wyznacza standardy w konkurencyjnym środowisku, wykraczając poza przepisy: własny fotel ochronny z sześciopunktowym mocowaniem, luk dachowy ułatwiający odzyskanie pojazdu i skrzynkę na pedały, którą można dostosować do różnych posturów wszystkie oznaczają bezpieczeństwo i wygodę. Koncepcja obsługi jest precyzyjnie dostosowana do zespołów: duża zmienność i wyrafinowane szybkie regulacje ułatwiają ustawienie samochodu wyścigowego. Niemal całkowicie standardowa technologia silnika i długa żywotność pozostałych komponentów umożliwiają ekonomiczną eksploatację. Sprzedaż i dostawa części za pośrednictwem Audi Sport customer racing w Europie i międzykontynentalnych partnerów kontraktowych gwarantują wysokie standardy.
Audi Sport oferuje swoim zespołom dodatkowe opcje za dodatkową opłatą: zestaw do wyścigów długodystansowych zawiera wstępnie zmontowane okablowanie do dodatkowych reflektorów, wyścigowy układ przeciwblokujący oraz urządzenie do zewnętrznego tankowania. Przednie i tylne szyby wykonane z poliwęglanu oraz trójkątne siatki bezpieczeństwa po prawej i lewej stronie fotela uzupełniają gamę opcji.
Dostawy drugiej generacji Audi RS 3 LMS rozpoczną się w czwartym kwartale 2021 roku. Kompaktowy samochód wyścigowy sedan jest już homologowany od maja i dlatego może być używany na całym świecie.
Od 2002 roku łączna liczba wyprodukowanych C3 przekroczyła 4,5 miliona sztuk.
Jeśli jednostka sterująca wykryje zderzenie boczne lub kombinację uderzeń podczas wypadku, centralna poduszka powietrzna zostanie wyzwolona w ciągu kilku milisekund.
Krytycy z Kia nazywają ten film fabularny kolejką górską napędzaną adrenaliną, która jest innowacyjna, pełna wyobraźni i prowokująca do myślenia. Zobacz koniecznie wideo.