Zmiany we wszystkich dziedzinach sprawiają, że gama Mercedes-Benz GLE jest aktualna w obliczu ostrej konkurencji SUV-ów klasy premium.
Mercedes-AMG unowocześnia swoją odnoszącą sukcesy gamę modeli GLE SUV i GLE Coupe na rok 2024. Z przodu pojazdy AMG można rozpoznać po nowo zaprojektowanych diodowych światłach do jazdy dziennej. Modele GLE 53 otrzymują również zmodyfikowany pas przedni z wyrazistymi bocznymi wlotami powietrza w stylu inspirowanym odrzutowym skrzydłem. Dzięki temu potężnemu wyglądowi zbliżają się wizualnie do topowych modeli GLE 63 S. Z tyłu znajdują się zmienione tylne światła LED. Do palety kolorystycznej dołączyły dwa nowe lakiery: MANUFAKTUR Alpine Grey i Twilight Blue Metallic. Ponadto na przednim pasie umieszczono emblemat AMG na przedniej masce pojazdu, który jest nowym znakiem rozpoznawczym wszystkich przyszłych pojazdów AMG. Nowe 22-calowe kute koło z dziesięcioma podwójnymi ramionami jest montowane standardowo w GLE 63 S Coupe i dostępne jako opcja w innych modelach.
Fotele AMG są dostępne wyłącznie ze skórzaną tapicerką, w tym w nowych kolorach Bahia Brown/Black i Macchiato Beige/Black. Teraz dostępne są również elementy ozdobne z drewna lipowego w kolorze brązowym o wysokim połysku lub płynnych linii MANUFAKTUR w kolorze fortepianowej czerni. Nowe modele Mercedes‑AMG GLE korzystają również z najnowszej generacji MBUX. Specyficzny dla AMG design ekranu sprawia, że wrażenia z marki są jeszcze bardziej bezpośrednie.
Standardowe wyposażenie na rok 2024 zostało znacznie rozszerzone. W przypadku modeli GLE 53 obejmuje ono już elektrycznie przesuwany panoramiczny dach, podgrzewane przednie fotele, adaptacyjnego asystenta świateł drogowych i system dźwięku przestrzennego Burmester. Wśród nowo dodanych standardowych funkcji tych modeli znajduje się wybieralny układ wydechowy AMG Performance, rozszerzona rzeczywistość MBUX do nawigacji, pakiet pamięci, pakiet wspomagania parkowania oraz skórzana tapicerka, którą uzupełniają nowe standardowe podgrzewane i wentylowane przednie fotele. Najnowsza kierownica AMG Performance jest również standardem we wszystkich modelach. Okrągłe przyciski AMG Drive Unit zachwycają doskonałymi wyświetlaczami i intuicyjną logiką obsługi. Umożliwiają one sterowanie ważnymi funkcjami jazdy i wszystkimi trybami jazdy bez odrywania rąk kierowcy od kierownicy. Kierownica może być podgrzewana jako opcja i jest również dostępna w wersji z włókna węglowego.
Podstawą wciągających wrażeń z jazdy jest sześciocylindrowy rzędowy silnik 3,0 l o mocy 429 KM wzmocniony przez AMG. Za pomocą aktualizacji oprogramowania i większej turbosprężarki zespół programistów AMG zwiększył maksymalny moment obrotowy z 384 lb-ft do 413 lb-ft. Co więcej, silnik reaguje teraz na polecenia kierowcy z dodatkową spontanicznością i zwinnością. Przyspieszenie od 0 do 60 mil na godzinę jest również bardziej dynamiczne i wynosi 4,9 sekundy (poprzednio 5,2 sekundy).
Sprawdzony ręcznie robiony silnik AMG 4.0L V8 Biturbo o mocy 603 KM zapewnia mocny napęd. Precyzyjne dostrojenie oprogramowania do konfiguracji ESP, elektronicznie sterowanego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu tylnej osi, w pełni zmiennego napędu na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ oraz systemu kontroli zawieszenia zapewnia dynamiczne i doskonałe wrażenia z jazdy we wszystkich modelach.
Dotychczas na całym świecie sprzedano prawie 7 milionów sztuk Nissana X-Trail, który stał się jednym z najpopularniejszych rodzinnych samochodów świata.
Hyundai opublikował pierwsze zdjęcia i filmy nowego Santa Fe. Nowa wersja flagowego SUV-a Hyundai oferuje szereg ulepszeń oraz nowe układy napędowe - hybrydowy i hybrydowy plug-in.
Podczas Dni Elektryfikacji Toyoty, eksperci wyjaśnią zasadę działania każdego z czterech napędów: hybrydy, hybrydy typu plug-in, elektrycznego auta wodorowego oraz bateryjnego.