Tuż po liftingu GLE i GLE Coupe, Mercedes-Benz GLS, Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC i Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+ pojawiają się teraz w zaktualizowanej formie.
Szereg zmian konstrukcyjnych, technologicznych i wyposażenia przenosi komfort, łączność i atmosferę dużych modeli SUV-ów na wyższy poziom. Dzięki dużym wymiarom zewnętrznym modele SUV oferują przestrzeń wewnętrzną dla nawet siedmiu pasażerów w trzech rzędach siedzeń. Zmodernizowany Mercedes‑Benz GLS pojawi się w europejskich salonach dealerskich pod koniec października 2023 roku.
Najnowsze modele Mercedes-Benz GLS można rozpoznać po jeszcze bardziej efektownej osłonie chłodnicy. Cztery żaluzje są ocynkowane w wysokiej jakości kolorze Silver Shadow. Zderzak jest również bardziej widoczny wizualnie. Posiada zintegrowane kratki wlotu powietrza w połączeniu z obramowaniem w kolorze błyszczącej czerni. Przeprojektowano również dużą symulowaną osłonę dolną. Wzrok z tyłu przyciąga wnętrze świateł z trzema poziomymi blokami. Do gamy obręczy kół dodano nowe, 20-calowe, wieloramienne obręcze kół ze stopów lekkich w kolorze szarości Himalajów z wykończeniem na wysoki połysk.
Tak jak poprzednio, Mercedes‑Benz GLS jest seryjnie siedmiomiejscowym samochodem. W beżu Catalana i brązie Bahia dostępne są dwa nowe kolory skóry. Zmieniono również gamę wykończeń wykończenia wnętrza. Błyszczące brązowe drewno lipowe jest teraz standardem. Element ozdobny MANUFAKTUR czarny błyszczący lakier fortepianowy o płynnych liniach, wcześniej zarezerwowany dla Mercedesa‑Maybacha GLS 600 4MATIC, jest teraz dostępny również dla rodziny GLS firmy Mercedes‑Benz.
Żaluzje środkowych i bocznych wlotów powietrza są ocynkowane w kolorze Silver Shadow – kolejny detal, który na pewno będzie znany z Mercedesa-Maybacha GLS.
Większość kierowców GLS porusza się wyłącznie po utwardzonych drogach lub w łatwym do średnio trudnego terenie. W związku z tym Mercedes-Benz ponownie skompilował zakres pakietu Off-Road Engineering. Komponenty obejmują osłonę przeciwnajazdową i prześwit większy o 30 milimetrów.
Zaktualizowana generacja systemu multimedialnego MBUX niesie ze sobą nowy wygląd wyświetlaczy. Wyświetlacze można zindywidualizować za pomocą trzech różnych stylów (klasyczny, sportowy, dyskretny) i trzech trybów (nawigacja, pomoc, serwis). W przypadku „klasycznego” kierowca wybiera wypróbowaną i przetestowaną konstrukcję dwururową ze wszystkimi znanymi treściami między dwoma okrągłymi wyświetlaczami. „Sportowy” jest zdominowany przez kolor czerwony, z dynamicznym designem centralnego obrotomierza. W „dyskretnym” stylu treść ogranicza się do tego, co istotne. Ponadto oba wyświetlacze mogą być wyświetlane w siedmiu schematach kolorów w połączeniu z oświetleniem Ambiente. Rezultatem są imponujące wrażenia kolorystyczne we wnętrzu. Centralny wyświetlacz oferuje te same treści co dotychczas i może być obsługiwany bezpośrednio i wygodnie jak ekran dotykowy.
„Tryb Off-Road” w obecnej generacji MBUX zamienia specjalne treści, takie jak nachylenie, nachylenie boczne, kompas i kąt skrętu, w wrażenia wizualne. Dzięki standardowemu Pakietowi Parkingowemu z kamerą 360 stopni oferuje funkcję „przezroczystej maski”. Gdy aktywny jest tryb Offroad, centralny wyświetlacz pokazuje wirtualny widok pod przednią częścią pojazdu. Widok składa się z obrazów z kamery 360°. Dzięki „przezroczystej masce” przeszkody, takie jak duże kamienie lub głębokie dziury na trasie, mogą być lepiej rozpoznawane.
Napęd na wszystkie koła i przełożenie przystosowane do siły uciągu pozwalają na dużą ładowność przyczepy do 3,5 tony i ciężar pióra do 140 kg. Zaczep przyczepy posiada dwie dodatkowe śruby na szyjce kulowej, na których można oprzeć odpowiedni bagażnik rowerowy. Jego ładowność wynosi 100 kg – oznacza to, że można przewozić również e-rowery.