Premiery | 18.10.24

Podwójna premiera: nowe Porsche 911 GT3 i 911 GT3 z pakietem Touring

Model 911 GT3 oferuje najlepsze połączenie genów wyścigowych i codziennej użyteczności od czasu wprowadzenia na rynek w 1999 r.

Aby uczcić 25. rocznicę, nowy model zostanie wprowadzony na rynek jednocześnie w dwóch wersjach po raz pierwszy: jako samochód sportowy nastawiony na jazdę torową z tylnym skrzydłem oraz jako bardziej stonowana wersja z pakietem Touring. Dzięki pakietom szytym na miarę i innowacyjnym opcjom warianty GT3 można dodatkowo dostosować do gustu klienta i zamierzonego zastosowania.

 

Porsche wprowadza na rynek model 911 GT3. Wyjątkowo gotowy na tor wyścigowy samochód sportowy debiutuje w roku rocznicowym z rozszerzoną strategią lekkiej konstrukcji, wolnossącym 4-litrowym silnikiem typu bokser o mocy 375 kW (510 KM) i 450 Nm oraz nowymi, wysoce zorientowanymi na klienta opcjami. Pakiet Weissach, dostępny po raz pierwszy w modelu 911 GT3, oferuje jeszcze więcej opcji konfiguracji niestandardowej do użytku na torze. Ponadto samochód sportowy jest wyposażony w bardziej rozbudowane wyposażenie standardowe i inne opcje, które jeszcze bardziej zwiększają jego precyzję i sportowy charakter.


Nowe modele 911 GT3 charakteryzują się wyostrzonym designem z przodu i z tyłu, a także dostosowaną aerodynamiką. W obu wariantach przeprojektowany przedni dyfuzor, udoskonalony kształt spojlera i zmodyfikowane płetwy podwozia zwiększają docisk i optymalizują przepływ powietrza. Przeprojektowane reflektory Matrix LED, dostępne w modelu 911 GT3 z opcjonalnym białym pierścieniem akcentującym, łączą wszystkie funkcje świetlne modelu 911 i eliminują potrzebę stosowania dodatkowych świateł w przednim fartuchu. Umożliwia to powiększenie obszaru wlotu powietrza i wyraźnie ustrukturyzowany wygląd. Z tyłu przeprojektowano dyfuzor, wloty powietrza i tylną pokrywę. Tylne skrzydło modelu 911 GT3 ma nowe kątowe płyty boczne.

 

Porsche wykorzystuje specjalnie opracowane, aerodynamicznie ukształtowane wahacze wleczone z profilem łezkowatym na przedniej osi z podwójnymi wahaczami. Zwiększają one docisk w nadkolu przy dużych prędkościach i poprawiają chłodzenie hamulców. Aby zapewnić równowagę docisku między przednią i tylną osią nawet podczas hamowania z dużych prędkości, inżynierowie zawieszenia zmniejszyli pochylenie (antynurkowanie). W nowym 911 GT3 przedni przegub kulowy dolnego wahacza wleczonego został umieszczony niżej na przedniej osi, aby to ułatwić. 911 GT3 przejął te modyfikacje z obecnego 911 GT3 RS. 911 GT3 jest standardowo wyposażony w opony sportowe 255/35 ZR 20 (przód) i 315/30 ZR 21 (tył) o lepszej przyczepności na mokrej nawierzchni; opcjonalnie dostępne są opony torowe z homologacją drogową.

 


Dzięki zmianie modelu Porsche jeszcze wyraźniej definiuje warianty 911 GT3. Po raz pierwszy popularny pakiet Touring będzie dostępny od razu po wprowadzeniu na rynek. Oznaczenie „pakietu Touring” pochodzi od wariantu wyposażenia 911 Carrera RS 2.7 z 1973 roku. Jest on częścią programu GT3 od 2017 roku. Jest on jeszcze bardziej charakterystyczny w nowym 911 GT3, o czym świadczy logo „911 GT3 touring” na osłonie chłodnicy tylnej. 911 GT3 z pakietem Touring rezygnuje ze stałego skrzydła, zachowując w ten sposób ponadczasową elegancką linię 911. Rozkładany tylny spojler z odrywaną krawędzią, słynna klapa Gurneya i dostosowana konstrukcja płetwy na podwoziu zapewniają równowagę aerodynamiczną. Wnętrze oferuje wysokiej jakości skórzane wnętrze i klasyczną sportową atmosferę.

 

Po raz pierwszy system tylnych siedzeń dla 911 GT3 z pakietem Touring jest dostępny jako opcja. Dzięki temu codzienny samochód sportowy można jeszcze bardziej indywidualnie dostosować do życzeń klienta, aby zapewnić maksymalną przyjemność z jazdy na krętych drogach wiejskich. „Szczególnie na krętych drogach wiejskich można wyraźnie odczuć, że układ kierowniczy jest jeszcze lepiej dostrojony niż w poprzednim modelu” — mówi ambasador marki Porsche Walter Röhrl. „Wzbudza to jeszcze większą pewność siebie w samochodzie, ponieważ reaguje on spokojniej ze środka, nie tracąc nic ze swojej bezpośredniości. Krótszy przełożenie również znacznie zwiększa przyjemność z jazdy na drogach wiejskich”.



KARMA Automotive rozszerza sieć dystrybucji w Europie
Wiadomości | 07.07.20

KARMA Automotive rozszerza sieć dystrybucji w Europie

Karma Automotive, południowo kalifornijski twórca luksusowych pojazdów elektrycznych i inkubatora z zaawansowanymi technologiami, ogłosił dzisiaj, że rozpocznie ekspansję w Europie w Niemczech, Szwajcarii i Austrii.

Całkowicie nowa Honda Civic Type R to najmocniejszy Type R w historii
Premiery | 21.07.22

Całkowicie nowa Honda Civic Type R to najmocniejszy Type R w historii

Zaprezentowana podczas specjalnego wydarzenia w Los Angeles. To najmocniejszy model w 30-letniej historii Type R, który został zaprojektowany od podstaw.

Światowa premiera nowego Hyundaia KONA N
Premiery | 27.04.21

Światowa premiera nowego Hyundaia KONA N

KONA N to nie tylko najnowszy model sportowej submarki N Hyundai, ale także pierwszy wyczynowy model marki z nadwoziem typu SUV.