Rekordowy Rimac Nevera osiąga 412 km/h, stając się najszybszym produkowanym samochodem elektrycznym na świecie.
Rimac Nevera osiągnął maksymalną prędkość 412 km/h (258 mil/h), co czyni go najszybszym produkowanym samochodem elektrycznym na świecie. Rekordowy wyczyn jest kontynuacją niezależnie zweryfikowanego przebiegu 8,582 sekundy na ćwierć mili w 2021 roku, co uczyniło go najszybciej przyspieszającym samochodem produkcyjnym na świecie.
Zespół Rimac szukał specjalnie owalu z prostymi wystarczająco długimi, aby osiągnąć maksymalną prędkość Nevera, ostatecznie decydując się na tor Automotive Testing Papenburg w Niemczech, z dwiema 4-kilometrowymi prostymi. Obiekty, na których można osiągnąć prędkość ponad 400 km/h, są bardzo nieliczne, ponieważ bardzo rzadko samochód może osiągnąć takie osiągi.
Nevera została ustawiona na tryb maksymalnej prędkości, tworząc profil aerodynamiczny, który równoważy opór i siłę docisku, aby zapewnić stabilność przy dużej prędkości. Wyposażony w dopuszczone do ruchu drogowego opony Michelin Cup 2R i pod nadzorem technika Michelin sprawdzającego ich stan, rozpoczął się rekordowy przejazd.
Za kierownicą siedział Miro Zrnčević, główny kierowca testowy i rozwojowy firmy Rimac. Jego wyzwaniem było uzyskanie idealnego wejścia na prostą z zakrzywionych odcinków toru, aby dać samochodowi jak największe szanse na osiągnięcie V-MAX. Gdy samochód wyszedł z przechyłu, poruszając się z prędkością około 250 km/h (155 mil/h), Miro uwolnił pełną moc zaawansowanego, czterosilnikowego układu napędowego i akumulatora opracowanego przez firmę Rimac, katapultując Neverę do 400 km/h.
Od zera do setki w zaledwie 2,8 sekundy, ponad 95 procent więcej wydajności całego samochodu i gotowość każdego podzespołu na nawet najbardziej nieprzewidziane wydarzenia. Tak w skrócie można opisać bolid, który wystartuje w Mistrzostwach Świata FIA Formuła E.
Najczęstszymi powodami, dla których kierowcy wybierają właśnie ten rodzaj auta są m.in. kwestie ekologiczne, wysoki komfort jazdy oraz znacznie niższe koszty eksploatacji.