Podczas Salonu Samochodowego w Paryżu Renault pokazało koncept 4EVER Trophy, który toruje drogę dla przyszłego, całkowicie elektrycznego SUV-a segmentu B.
Samochód pokazowy 4EVER Trophy, który Renault prezentuje podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w 2022 r., jest drugim kultowym modelem, który zostanie zrestartowany elektrycznie, po Renault 5 Prototype, podczas Renaulution. Innymi słowy, Renault wykorzystuje swoją znakomitą przeszłość, aby lepiej zelektryfikować swoją przyszłość. Ma duże krzywizny i bardzo wyszukaną osłonę chłodnicy. „Ultra tech” połączenia między szprychami a karoserią zapewniają dodatkową warstwę precyzji i nowoczesności. To samo można powiedzieć o skrupulatnie dopracowanej obręczy wokół dachu.
4EVER Trophy to nowa odsłona kultowej szerokiej poziomej osłony chłodnicy Renault 4 z okrągłymi, wbudowanymi lampami, teraz ze światłami Matrix LED. Innowacyjne światła nadają pojazdowi silną tożsamość. Chociaż rozpoznawalne tylne światła w kształcie pigułek również zostały całkowicie przeprojektowane, pozostają łatwo rozpoznawalne i stanowią wyraźny ukłon w stronę kultowego 4L.
Niska część 4EVER Trophy, pomalowana w kolorze Gun Metal Silver, została zaprojektowana z myślą o wspaniałym terenie. Otwarte zaproszenie do odkrywania nowych horyzontów, ten pokazowy samochód emanuje wyraźnym duchem przygody. Ma pewien styl dzięki srebrnemu płaszczowi i purpurowym akcentom na pasach dachowych, sprężynach zawieszenia i emblematach kół.
Wydmowy klimat nadaje 4EVER Trophy konkurencyjnego wyglądu. W wydrążonej masce znajduje się ogromny wylot powietrza, który znacznie poprawia skuteczność chłodnicy znajdującej się pośrodku osłony. Przedni zwis został znacznie skrócony, aby zwiększyć prześwit.
Zapasowe koło na dachu z włókna węglowego oraz łopata i deski waflowe w górnej części tylnych drzwi sprawiają, że samochód jest gotowy na każdą sytuację.
Obszerne panele ochronne nadwozia w dolnej części wykonano z 20 cm prześwitem wokół nadkoli. Wysoko osadzone nadwozie podkreśla szerokość 753 mm kół zamontowanych na 19-calowych obręczach. Podbrzusze zostało wzmocnione, aby zapewnić lepszą ochronę akumulatora znajdującego się w środku podwozia.
Każde koło w 4EVER Trophy ma widoczny kompresor, który można łatwo regulować z wnętrza samochodu, aby dostosować ciśnienie w oponach do terenu.
Chociaż 4EVER Trophy jest z natury samochodem terenowym, został zaprojektowany tak, aby można go było bezproblemowo cieszyć się każdą drogą. Przyszły elektryczny 4L ma być tak wszechstronny, jak jego poprzednik był kiedyś – a raczej był zawsze od 1962 roku.
Samochód pokazowy 4EVER Trophy toruje drogę przyszłemu całkowicie elektrycznemu SUV-owi z segmentu B, który z łatwością będzie poruszał się zarówno po miejskich, jak i wiejskich drogach.
Podobnie jak Renault 5, będzie on wykonany na nowej platformie CMF-BEV dla pojazdów elektrycznych segmentu B. Platforma zagwarantuje najlepsze osiągi pod względem zasięgu, akustyki i zachowania na drodze, bez uszczerbku dla projektu. Pozycjonowanie rynkowe przyszłych Renault 5 i Renault 4 będzie bardzo podobne do Clio i Captur. Trofeum 4EVER i prototyp Renault 5 prezentowane na stoisku Renault podczas Salonu Samochodowego w Paryżu ucieleśniają „nouvelle niejasne” Renault. Podobnie jak jego poprzednik, przyszły pojazd zbudowany według projektu 4EVER Trophy będzie produkowany we Francji. Dzięki wspólnym cechom wszystkie pojazdy wykorzystujące platformę CMF-BEV zostaną zbudowane w węźle ElectriCity w północnej Francji.