Concept Cars | 18.10.22

Renault prezentuje nowoczesną, elektryczną wersję swojego kultowego Renault 4

Podczas Salonu Samochodowego w Paryżu Renault pokazało koncept 4EVER Trophy, który toruje drogę dla przyszłego, całkowicie elektrycznego SUV-a segmentu B.

Samochód pokazowy 4EVER Trophy, który Renault prezentuje podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w 2022 r., jest drugim kultowym modelem, który zostanie zrestartowany elektrycznie, po Renault 5 Prototype, podczas Renaulution. Innymi słowy, Renault wykorzystuje swoją znakomitą przeszłość, aby lepiej zelektryfikować swoją przyszłość. Ma duże krzywizny i bardzo wyszukaną osłonę chłodnicy. „Ultra tech” połączenia między szprychami a karoserią zapewniają dodatkową warstwę precyzji i nowoczesności. To samo można powiedzieć o skrupulatnie dopracowanej obręczy wokół dachu.

 

4EVER Trophy to nowa odsłona kultowej szerokiej poziomej osłony chłodnicy Renault 4 z okrągłymi, wbudowanymi lampami, teraz ze światłami Matrix LED. Innowacyjne światła nadają pojazdowi silną tożsamość. Chociaż rozpoznawalne tylne światła w kształcie pigułek również zostały całkowicie przeprojektowane, pozostają łatwo rozpoznawalne i stanowią wyraźny ukłon w stronę kultowego 4L.

 

Niska część 4EVER Trophy, pomalowana w kolorze Gun Metal Silver, została zaprojektowana z myślą o wspaniałym terenie. Otwarte zaproszenie do odkrywania nowych horyzontów, ten pokazowy samochód emanuje wyraźnym duchem przygody. Ma pewien styl dzięki srebrnemu płaszczowi i purpurowym akcentom na pasach dachowych, sprężynach zawieszenia i emblematach kół.

 

Wydmowy klimat nadaje 4EVER Trophy konkurencyjnego wyglądu. W wydrążonej masce znajduje się ogromny wylot powietrza, który znacznie poprawia skuteczność chłodnicy znajdującej się pośrodku osłony. Przedni zwis został znacznie skrócony, aby zwiększyć prześwit.

 

Zapasowe koło na dachu z włókna węglowego oraz łopata i deski waflowe w górnej części tylnych drzwi sprawiają, że samochód jest gotowy na każdą sytuację.

 

Obszerne panele ochronne nadwozia w dolnej części wykonano z 20 cm prześwitem wokół nadkoli. Wysoko osadzone nadwozie podkreśla szerokość 753 mm kół zamontowanych na 19-calowych obręczach. Podbrzusze zostało wzmocnione, aby zapewnić lepszą ochronę akumulatora znajdującego się w środku podwozia.

 

Każde koło w 4EVER Trophy ma widoczny kompresor, który można łatwo regulować z wnętrza samochodu, aby dostosować ciśnienie w oponach do terenu.

 

Chociaż 4EVER Trophy jest z natury samochodem terenowym, został zaprojektowany tak, aby można go było bezproblemowo cieszyć się każdą drogą. Przyszły elektryczny 4L ma być tak wszechstronny, jak jego poprzednik był kiedyś – a raczej był zawsze od 1962 roku.

 

Samochód pokazowy 4EVER Trophy toruje drogę przyszłemu całkowicie elektrycznemu SUV-owi z segmentu B, który z łatwością będzie poruszał się zarówno po miejskich, jak i wiejskich drogach.

 

Podobnie jak Renault 5, będzie on wykonany na nowej platformie CMF-BEV dla pojazdów elektrycznych segmentu B. Platforma zagwarantuje najlepsze osiągi pod względem zasięgu, akustyki i zachowania na drodze, bez uszczerbku dla projektu. Pozycjonowanie rynkowe przyszłych Renault 5 i Renault 4 będzie bardzo podobne do Clio i Captur. Trofeum 4EVER i prototyp Renault 5 prezentowane na stoisku Renault podczas Salonu Samochodowego w Paryżu ucieleśniają „nouvelle niejasne” Renault. Podobnie jak jego poprzednik, przyszły pojazd zbudowany według projektu 4EVER Trophy będzie produkowany we Francji. Dzięki wspólnym cechom wszystkie pojazdy wykorzystujące platformę CMF-BEV zostaną zbudowane w węźle ElectriCity w północnej Francji.



Tylko 50 sztuk Nissana GT-R 50 od Italdesign
Premiery | 21.05.20

Tylko 50 sztuk Nissana GT-R 50 od Italdesign

Italdesign wprowadza na rynek pierwszego produkcyjnego Nissana GT-R 50, który jest wynikiem współpracy z japońskim producentem samochodów, która rozpoczęła się w 2018 roku od stworzenia prototypu o tej samej nazwie.

Stellantis zapowiada nowego Fiata Professional Scudo i nowego Fiata Ulysse
Wiadomości | 27.10.21

Stellantis zapowiada nowego Fiata Professional Scudo i nowego Fiata Ulysse

Stellantis ogłasza wprowadzenie nowej generacji pojazdów, które mają wejść do produkcji w historycznej fabryce Stellantis w Hordain, niedaleko Valenciennes w północnej Francji.

Ken Block sprzedaje swojego Forda F-150 z 1977 roku zwanego HOONITRUCK
Tuning | 16.06.21

Ken Block sprzedaje swojego Forda F-150 z 1977 roku zwanego HOONITRUCK

Legendarny Hoonitruck może być Twój za jedyne 1,100,000 dolarów. Zobacz wideo z prezentacji tego niesamowicie podrasowanego Forda.