Concept Cars | 18.10.22

Renault prezentuje nowoczesną, elektryczną wersję swojego kultowego Renault 4

Podczas Salonu Samochodowego w Paryżu Renault pokazało koncept 4EVER Trophy, który toruje drogę dla przyszłego, całkowicie elektrycznego SUV-a segmentu B.

Samochód pokazowy 4EVER Trophy, który Renault prezentuje podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w 2022 r., jest drugim kultowym modelem, który zostanie zrestartowany elektrycznie, po Renault 5 Prototype, podczas Renaulution. Innymi słowy, Renault wykorzystuje swoją znakomitą przeszłość, aby lepiej zelektryfikować swoją przyszłość. Ma duże krzywizny i bardzo wyszukaną osłonę chłodnicy. „Ultra tech” połączenia między szprychami a karoserią zapewniają dodatkową warstwę precyzji i nowoczesności. To samo można powiedzieć o skrupulatnie dopracowanej obręczy wokół dachu.

 

4EVER Trophy to nowa odsłona kultowej szerokiej poziomej osłony chłodnicy Renault 4 z okrągłymi, wbudowanymi lampami, teraz ze światłami Matrix LED. Innowacyjne światła nadają pojazdowi silną tożsamość. Chociaż rozpoznawalne tylne światła w kształcie pigułek również zostały całkowicie przeprojektowane, pozostają łatwo rozpoznawalne i stanowią wyraźny ukłon w stronę kultowego 4L.

 

Niska część 4EVER Trophy, pomalowana w kolorze Gun Metal Silver, została zaprojektowana z myślą o wspaniałym terenie. Otwarte zaproszenie do odkrywania nowych horyzontów, ten pokazowy samochód emanuje wyraźnym duchem przygody. Ma pewien styl dzięki srebrnemu płaszczowi i purpurowym akcentom na pasach dachowych, sprężynach zawieszenia i emblematach kół.

 

Wydmowy klimat nadaje 4EVER Trophy konkurencyjnego wyglądu. W wydrążonej masce znajduje się ogromny wylot powietrza, który znacznie poprawia skuteczność chłodnicy znajdującej się pośrodku osłony. Przedni zwis został znacznie skrócony, aby zwiększyć prześwit.

 

Zapasowe koło na dachu z włókna węglowego oraz łopata i deski waflowe w górnej części tylnych drzwi sprawiają, że samochód jest gotowy na każdą sytuację.

 

Obszerne panele ochronne nadwozia w dolnej części wykonano z 20 cm prześwitem wokół nadkoli. Wysoko osadzone nadwozie podkreśla szerokość 753 mm kół zamontowanych na 19-calowych obręczach. Podbrzusze zostało wzmocnione, aby zapewnić lepszą ochronę akumulatora znajdującego się w środku podwozia.

 

Każde koło w 4EVER Trophy ma widoczny kompresor, który można łatwo regulować z wnętrza samochodu, aby dostosować ciśnienie w oponach do terenu.

 

Chociaż 4EVER Trophy jest z natury samochodem terenowym, został zaprojektowany tak, aby można go było bezproblemowo cieszyć się każdą drogą. Przyszły elektryczny 4L ma być tak wszechstronny, jak jego poprzednik był kiedyś – a raczej był zawsze od 1962 roku.

 

Samochód pokazowy 4EVER Trophy toruje drogę przyszłemu całkowicie elektrycznemu SUV-owi z segmentu B, który z łatwością będzie poruszał się zarówno po miejskich, jak i wiejskich drogach.

 

Podobnie jak Renault 5, będzie on wykonany na nowej platformie CMF-BEV dla pojazdów elektrycznych segmentu B. Platforma zagwarantuje najlepsze osiągi pod względem zasięgu, akustyki i zachowania na drodze, bez uszczerbku dla projektu. Pozycjonowanie rynkowe przyszłych Renault 5 i Renault 4 będzie bardzo podobne do Clio i Captur. Trofeum 4EVER i prototyp Renault 5 prezentowane na stoisku Renault podczas Salonu Samochodowego w Paryżu ucieleśniają „nouvelle niejasne” Renault. Podobnie jak jego poprzednik, przyszły pojazd zbudowany według projektu 4EVER Trophy będzie produkowany we Francji. Dzięki wspólnym cechom wszystkie pojazdy wykorzystujące platformę CMF-BEV zostaną zbudowane w węźle ElectriCity w północnej Francji.



Opel przedstawia dalsze szczegóły dotyczące kolejnej generacji Mokki. Wideo
Wiadomości | 22.06.20

Opel przedstawia dalsze szczegóły dotyczące kolejnej generacji Mokki. Wideo

Elektryczny, progresywny, po prostu ekscytujący tak szef Opla, Michael Lohscheller, opisuje kolejną generację Mokki.

Lotus potwierdza modele Elise, Exige oraz Evora
Wiadomości | 25.01.21

Lotus potwierdza modele Elise, Exige oraz Evora

Nowa seria samochodów sportowych została potwierdzona, a prototypowa produkcja Lotus Type 131 ma się rozpocząć w tym roku w światowej klasy zakładzie produkcyjnym w Hethel w Norfolk.

Crossover LEXUS UX. Pierwszy wytatuowany samochód
Wiadomości | 06.04.20

Crossover LEXUS UX. Pierwszy wytatuowany samochód

LEXUS jako pierwszy na świecie zaprezentował pierwszy wytatuowany samochód, model UX bo o nim mowa został wytatuowany przez londyńską tatuażystę, Claudia De Sabe.