Wiadomości | 07.11.23

Rimac Nevera bije Rekord Guinnessa w jeździe do tyłu

Rimac Nevera podbił wszystko. Aby więc zakończyć rok odrobiną zabawy, zespół postanowił zacząć bić rekordy, cofając się.

W 1967 roku Lamborghini Miura stało się najszybszym samochodem produkcyjnym na świecie, wykorzystując całą moc swojego silnika V12, aby jako pierwszy przekroczyć barierę 270 mil na godzinę. Kilka dekad do przodu i Rimac Nevera właśnie osiągnął tę samą prędkość… ale jechał do tyłu.

 

Nevera, potwierdzona przez Księgę Rekordów Guinnessa i zweryfikowana na podstawie danych zmierzonych przez Dewesoft, Nevera oficjalnie posiada tytuł ŚWIATOWEGO REKORDU GUINNESSA za największą prędkość cofania. Nevera, goszczona w zakładzie Automotive Testing Papenburg w Niemczech, powróciła do miejsca, w którym na początku tego roku pobiła ponad 20 rekordów przyspieszenia i hamowania w ciągu jednego dnia, a także do miejsca, w którym pobiła rekord prędkości do 256 mil na godzinę (412 km/h). Wykończona w barwach Time Attack Edition, noszonych podczas wcześniejszych rekordowych przejazdów – dostępna zaledwie dla 12 klientów na całym świecie – Nevera rozpędziła się do maksymalnej prędkości 275,74 km/h (275,74 km/h).

 

W przeciwieństwie do samochodów z silnikiem spalinowym, a nawet niektórych samochodów elektrycznych, układ napędowy Nevery nie ma przekładni – cztery pojedyncze silniki kręcą się do tyłu lub do przodu, ale od chwili zatrzymania zawsze stanowi jedną nieubłaganą ścianę przyspieszenia. Oznacza to, że ten sam układ napędowy, który jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 mil na godzinę w 3,21 sekundy lub od 0 do 200 mil na godzinę w niecałe 11 sekund do przodu, może również zapewniać podobne, oszałamiające osiągi podczas jazdy do tyłu.



Debiut ekstremalnego samochodu wyścigowego Team Fordzilla P1
Super Cars | 16.12.20

Debiut ekstremalnego samochodu wyścigowego Team Fordzilla P1

To pierwszy wirtualny samochód wyścigowy do gier, zaprojektowany we współpracy samych graczy i marki samochodów, który wyprodukowano jako pełnowymiarowy model.

Ferrari ogłosiło zamiar ścigania się Le Mans Hypercar
MotorSport | 24.02.21

Ferrari ogłosiło zamiar ścigania się Le Mans Hypercar

Ferrari ogłasza rozpoczęcie programu Le Mans Hypercar, w którym od 2023 roku zacznie rywalizację w World Endurance Championship.

Zupełnie nowe BMW M3 G80
Wiadomości | 26.06.20

Zupełnie nowe BMW M3 G80

BMW M3 wchodzi w szóstą generacje modelu w 2020 roku. Pierwsze oficjalne zdjęcia nowego BMW M3 G80 zapewniają wyjątkowy wgląd w rozwój sedana o wysokich osiągach na najtrudniejszym torze testowym na świecie - Nordschleife na torze Nuerburgring. Wideo relacja