Wiadomości | 07.11.23

Rimac Nevera bije Rekord Guinnessa w jeździe do tyłu

Rimac Nevera podbił wszystko. Aby więc zakończyć rok odrobiną zabawy, zespół postanowił zacząć bić rekordy, cofając się.

W 1967 roku Lamborghini Miura stało się najszybszym samochodem produkcyjnym na świecie, wykorzystując całą moc swojego silnika V12, aby jako pierwszy przekroczyć barierę 270 mil na godzinę. Kilka dekad do przodu i Rimac Nevera właśnie osiągnął tę samą prędkość… ale jechał do tyłu.

 

Nevera, potwierdzona przez Księgę Rekordów Guinnessa i zweryfikowana na podstawie danych zmierzonych przez Dewesoft, Nevera oficjalnie posiada tytuł ŚWIATOWEGO REKORDU GUINNESSA za największą prędkość cofania. Nevera, goszczona w zakładzie Automotive Testing Papenburg w Niemczech, powróciła do miejsca, w którym na początku tego roku pobiła ponad 20 rekordów przyspieszenia i hamowania w ciągu jednego dnia, a także do miejsca, w którym pobiła rekord prędkości do 256 mil na godzinę (412 km/h). Wykończona w barwach Time Attack Edition, noszonych podczas wcześniejszych rekordowych przejazdów – dostępna zaledwie dla 12 klientów na całym świecie – Nevera rozpędziła się do maksymalnej prędkości 275,74 km/h (275,74 km/h).

 

W przeciwieństwie do samochodów z silnikiem spalinowym, a nawet niektórych samochodów elektrycznych, układ napędowy Nevery nie ma przekładni – cztery pojedyncze silniki kręcą się do tyłu lub do przodu, ale od chwili zatrzymania zawsze stanowi jedną nieubłaganą ścianę przyspieszenia. Oznacza to, że ten sam układ napędowy, który jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 mil na godzinę w 3,21 sekundy lub od 0 do 200 mil na godzinę w niecałe 11 sekund do przodu, może również zapewniać podobne, oszałamiające osiągi podczas jazdy do tyłu.



Limitowana seria Fiata 500 La Prima w wersji hatchback
Elektryczne | 09.06.20

Limitowana seria Fiata 500 La Prima w wersji hatchback

Po ogromnym sukcesie limitowanej edycji nowej 500 ?la Prima? w wersji cabrio, która została zaprezentowana w marcu br. w Mediolanie, gama nowej 500 powiększa się o drugą ?Launch Edition? - nową 500 ?la Prima? w wersji hatchback. To umiejętne połączenie nowego ?elektrycznego i zrównoważonego ducha? trzeciej generacji 500 z niepowtarzalnym designem i dbałością o szczegóły charakterystycznymi dla kultowego modelu Fiata i wyróżniającymi najlepsze produkty ?Made in Italy?.

Chrysler przedstawia Airflow Concept
Concept Cars | 05.01.22

Chrysler przedstawia Airflow Concept

Na targach CES 2022 marka Chrysler zaprezentowała dzisiaj Airflow Concept, inspirujący dynamicznym designem, który będzie napędzać przyszłość marki.

Alfa Romeo Giulia GTA w wyjątkowych barwach
Wiadomości | 30.04.20

Alfa Romeo Giulia GTA w wyjątkowych barwach

Giulia GTA w wyjątkowych barwach specjalnie zaprojektowanych przez centrum stylistyczne Centro Stile Alfa Romeo. Limitowana edycja ?Giulia GTA? oprócz niezwykłej przyjemności prowadzenia i radości z jazdy oferuje wyjątkowy i ekskluzywny poziom personalizacji nadwozia.