Innowacyjny elektryczny prototyp Audi weźmie udział w Rajdzie Dakar 2022.
Audi podejmuje jedno z najtrudniejszych wyzwań w świecie sportów motorowych: Innowacyjny prototyp spod znaku czterech pierścieni w roku 2022 weźmie udział w sławnym Rajdzie Dakar. Alternatywna koncepcja napędu prototypu, po raz pierwszy składać się będzie z napędu elektrycznego zasilanego z wysokonapięciowego akumulatora połączonego z wysoce wydajnym konwerterem energii. Rajd Dakar 2022 – czołowy na świecie rajd rozgrywany poza utwardzonymi nawierzchniami, jest zwiastunem przyszłego fabrycznego zaangażowania Audi w rajdy samochodowe.
Po wielu międzynarodowych sukcesach w wielu różnych seriach wyścigowych, Audi powraca tym samym do rajdów samochodowych, które wyznaczyły początek wspaniałej historii marki w świecie sportów motorowych. W roku 1981 Audi quattro zrewolucjonizowało rajdy samochodowe. Dziś stały napęd na cztery koła jest standardem, nie tylko dla samochodów rajdowych. Gwarantuje maksymalne bezpieczeństwo w najbardziej sportowych modelach Audi produkcji seryjnej, a teraz także w modelach serii e-tron z napędem elektrycznym.
Dzięki zastosowaniu w pojeździe, który weźmie udział w Rajdzie Dakar alternatywnej koncepcji napędu, Audi jest teraz w stanie sprostać najbardziej ekstremalnym warunkom. Pojazd będzie napędzany przez mocny, elektryczny układ napędowy. Potrzebna do tego energia pochodzi z akumulatora wysokonapięciowego, który może być ładowany w razie potrzeby podczas jazdy, za pomocą konwertera energii - wysoko wydajnego silnika TFSI. Intencją dla takiego rozwiązania jest stałe zwiększanie wydajności elektrycznego układu napędowego i akumulatora. Doświadczenie zdobyte w rajdzie powinno zostać następnie wykorzystane do dalszego rozwoju przyszłych, elektrycznych modeli produkcji seryjnej.
Z ponad 800 000 samochodami wyprodukowanymi od debiutu w 2016 roku SUV PEUGEOT 3008 jest liderem na rynku kompaktowych SUV-ów.
AMG Brand Center w Gdańsku prezentowany jest limitowany Mercedes-AMG GT Black Series wyposażony w najmocniejszy seryjny silnik AMG V8 w historii o mocy 730 KM.
Nowy samochód, który ma być produkowany w centrum Renault ElectriCity we Francji, zastąpi kultową Micrę jako pojazd klasy podstawowej w gamie Nissana.