Super Cars | 09.12.21

Rimac Concept_One na nowej wystawie hipersamochodów

Pierwszy model produkcyjny Rimac Automobili i pierwszy na świecie elektryczny hipersamochód Concept_One jest częścią nowej wystawy hipersamochodów.


Rimac Concept_One na nowej wystawie hipersamochodów

W połączeniu z ikonami zmieniającymi grę, takimi jak Bugatti Veyron i Koenigsegg Agera RS, jest to eksploracja najnowszego fenomenu samochodów o tak nieziemskich osiągach, że wykraczają poza królestwo supersamochodów.

 

Nowa wystawa „Hypercars: The Allure of the Extreme” została otwarta 4 grudnia i ma na celu pokazanie, co oznaczają hipersamochody i dlaczego nadal urzekają globalną społeczność motoryzacyjną. To tylko jedna część Muzeum, które jest określane jako „największe muzeum motoryzacji na świecie”, mieszczące jedną z największych kolekcji, jakie kiedykolwiek zgromadzono, od klasycznych wszech czasów po współczesne samochody wyścigowe i najnowocześniejsze pojazdy elektryczne przyszłości. Prezentowany Concept_One jest w rzeczywistości pierwszym egzemplarzem produkcyjnym, jaki kiedykolwiek wyprodukowano, należącym do pana Paula Runge z USA, który chciał dać publiczności szansę zobaczenia hipersamochodu w metalu.

 

Concept_One był pierwszym samochodem Mate Rimaca zbudowanym od podstaw i zaprojektowanym, aby pokazać potencjał technologii elektrycznej w świecie osiągów motoryzacyjnych. Zrodzony z zaangażowania Rimaca w przesuwanie granic technologii i elektrycznych układów napędowych, Concept_One miał na celu nie tylko przekształcenie wyczynowej platformy EV, ale także udowodnienie, że elektryczny układ napędowy może sprawić, że samochód będzie szybszy, ale także bardziej ekscytujący.

 

Ujawniony światu w formie produkcyjnej w 2016 roku, Concept_One był oparty na całkowicie nowych układach napędowych i oryginalnej platformie opracowanej przez Rimac. Zasilany czterema magnetycznymi silnikami elektrycznymi – po jednym na każde koło – o łącznej mocy 900 kW/1224 KM i momencie obrotowym 1600 Nm z 8450 ogniw akumulatorowych, Concept_One został wkrótce uznany za jeden z najszybszych samochodów drogowych, wyprzedzając w tym czasie wiele hipersamochodów -linia. Jest w stanie przyspieszyć od zera do 100 km/h w zaledwie 2,5 sekundy, do 200 km/h (124 mil/h) w 6 i do 300 km/h (186 mil/h) w 14 sekund.

 

Concept_One pomógł również położyć podwaliny pod najnowszy w pełni elektryczny hipersamochód Rimac Automobili, Nevera. Chociaż żaden element nie został przeniesiony z Concept_One, doświadczenie pomogło zespołowi Rimac Automobili stworzyć ewolucje niektórych technologii Concept_One, w tym Rimac All-Wheel Torque Vectoring oraz czterosilnikowy układ napędowy zasilany z akumulatora 120 kWh. Następna generacja firmy Rimac, Nevera, to najbardziej zaawansowany technologicznie hipersamochód na świecie i najszybciej przyspieszający samochód produkcyjny, którego silniki o mocy 1914 KM rozpędzają się do 300 km/h (186 mil/h) w 9,3 sekundy – prawie o pełne pięć sekund szybciej niż Concept_One.



Ekscytująca cyber pomarańcza. Mustang MACH-E GT z nowym kolorem
Wiadomości | 10.06.20

Ekscytująca cyber pomarańcza. Mustang MACH-E GT z nowym kolorem

Kolor lakieru to ważna rzecz dla klientów, którzy kupują Mustanga. Ford wprowadza Mustanga Mach-E GT w kolorze Cyber Orange Metallic - odważny, przyciągający wzrok kolor nadwozia klasy premium zaprojektowany przez ekspertów od kolorów i materiałów firmy dla tych, którzy chcą zwrócić uwagę dwa razy.

Lynk & Co oficjalnie wprowadził na rynek zupełnie nowego SUV-a coupe
Premiery | 06.05.20

Lynk & Co oficjalnie wprowadził na rynek zupełnie nowego SUV-a coupe

Lynk & Co to marka samochodów premium zbudowana wspólnie przez Geely i Volvo Cars, 5 maja oficjalnie wprowadziła na rynek zupełnie nowego SUV-a coupe - Lynk & Co 05. Nowy model, oferowany łącznie w pięciu wariantach, kosztuje w przeliczeniu na złotówki od około 103 tyś zł do okoł 125 tyś zł.

Lamborghini Huracán EVO Spyder i napęd na tylne koła
Premiery | 07.05.20

Lamborghini Huracán EVO Spyder i napęd na tylne koła

Automobili Lamborghini pokazało nowy model z napędem na tylne koła, wykorzystując po raz pierwszy rzeczywistość rozszerzoną (AR) na swojej oficjalnej stronie internetowej. Nowy model V10 z napędem na tylne koła oraz specjalnie dostrojonym systemem kontroli trakcji Performance (P-TCS). Dach w górę lub w dół, codzienna jazda i wysoka wydajność towarzyszą niepowtarzalnym dźwiękom wolnossącej jednostki V10, zapewniającej taką samą moc 610 KM (449 kW) i moment obrotowy 560 Nm jak w wersji coupé. Z przyspieszeniem 0-100 km / h zaledwie 3,5 sekundy i maksymalną prędkością 324 km/h.