Pierwszy model produkcyjny Rimac Automobili i pierwszy na świecie elektryczny hipersamochód Concept_One jest częścią nowej wystawy hipersamochodów.
W połączeniu z ikonami zmieniającymi grę, takimi jak Bugatti Veyron i Koenigsegg Agera RS, jest to eksploracja najnowszego fenomenu samochodów o tak nieziemskich osiągach, że wykraczają poza królestwo supersamochodów.
Nowa wystawa „Hypercars: The Allure of the Extreme” została otwarta 4 grudnia i ma na celu pokazanie, co oznaczają hipersamochody i dlaczego nadal urzekają globalną społeczność motoryzacyjną. To tylko jedna część Muzeum, które jest określane jako „największe muzeum motoryzacji na świecie”, mieszczące jedną z największych kolekcji, jakie kiedykolwiek zgromadzono, od klasycznych wszech czasów po współczesne samochody wyścigowe i najnowocześniejsze pojazdy elektryczne przyszłości. Prezentowany Concept_One jest w rzeczywistości pierwszym egzemplarzem produkcyjnym, jaki kiedykolwiek wyprodukowano, należącym do pana Paula Runge z USA, który chciał dać publiczności szansę zobaczenia hipersamochodu w metalu.
Concept_One był pierwszym samochodem Mate Rimaca zbudowanym od podstaw i zaprojektowanym, aby pokazać potencjał technologii elektrycznej w świecie osiągów motoryzacyjnych. Zrodzony z zaangażowania Rimaca w przesuwanie granic technologii i elektrycznych układów napędowych, Concept_One miał na celu nie tylko przekształcenie wyczynowej platformy EV, ale także udowodnienie, że elektryczny układ napędowy może sprawić, że samochód będzie szybszy, ale także bardziej ekscytujący.
Ujawniony światu w formie produkcyjnej w 2016 roku, Concept_One był oparty na całkowicie nowych układach napędowych i oryginalnej platformie opracowanej przez Rimac. Zasilany czterema magnetycznymi silnikami elektrycznymi – po jednym na każde koło – o łącznej mocy 900 kW/1224 KM i momencie obrotowym 1600 Nm z 8450 ogniw akumulatorowych, Concept_One został wkrótce uznany za jeden z najszybszych samochodów drogowych, wyprzedzając w tym czasie wiele hipersamochodów -linia. Jest w stanie przyspieszyć od zera do 100 km/h w zaledwie 2,5 sekundy, do 200 km/h (124 mil/h) w 6 i do 300 km/h (186 mil/h) w 14 sekund.
Concept_One pomógł również położyć podwaliny pod najnowszy w pełni elektryczny hipersamochód Rimac Automobili, Nevera. Chociaż żaden element nie został przeniesiony z Concept_One, doświadczenie pomogło zespołowi Rimac Automobili stworzyć ewolucje niektórych technologii Concept_One, w tym Rimac All-Wheel Torque Vectoring oraz czterosilnikowy układ napędowy zasilany z akumulatora 120 kWh. Następna generacja firmy Rimac, Nevera, to najbardziej zaawansowany technologicznie hipersamochód na świecie i najszybciej przyspieszający samochód produkcyjny, którego silniki o mocy 1914 KM rozpędzają się do 300 km/h (186 mil/h) w 9,3 sekundy – prawie o pełne pięć sekund szybciej niż Concept_One.