Elektryczne | 23.02.22

Rimac Nevera kończy program testów zderzeniowych

Intensywny program testów zderzeniowych dla globalnej homologacji dobiegł końca po czterech latach, tysiącach cyfrowych symulacji i zniszczeniu dziewięciu kompletnych pojazdów. Wideo.

W sumie prototypy Rimac Nevera zostały poddane 45 osobnym fizycznym testom zderzeniowym i wielu innym statycznym testom bezpieczeństwa pasywnego – wszystko to, co jest niezbędne, aby klienci na całym świecie mogli bezpiecznie korzystać z w pełni elektrycznego hipersamochodu nowej generacji firmy Rimac na drodze.

 

Ostatnim testem, który odbył się pod koniec stycznia, był trudny test na słupie bocznym, przeprowadzony przy prędkości 32 km/h i symulujący zderzenie boczne z latarnią. Przy bardzo małej ilości karoserii i podwozia samochodu między słupem a pasażerami oraz bardzo małej energii pochłanianej przez słup, jest to jeden z najtrudniejszych testów, którym może zostać poddany samochód. Konstrukcja Nevera okazała się tak skuteczna w rozprowadzaniu energii zderzenia, że drzwi po stronie uderzenia można było jeszcze otworzyć po teście. Test ten był ostatnim amerykańskim testem homologacyjnym bezpieczeństwa biernego, podczas gdy europejskie testy homologacyjne zakończono w 2021 roku.

 

Bezpieczeństwo pasywne Nevera zostało opracowane przez wewnętrzny zespół Rimac, początkowo przy użyciu komputerów High Performance Cluster, zdolnych do cyfrowej symulacji, z niemal idealnymi szczegółami, skutków zderzenia z każdym elementem Nevera. Pomimo fizycznego uderzenia w test zderzeniowy, które trwa zaledwie 80 milisekund – mniej niż mrugnięcie okiem – symulacja testu zajmuje komputerom 20 godzin czasu przetwarzania. Dopiero gdy inżynierowie osiągną pożądane wyniki cyfrowo, dokonują korekt fizycznych samochodów i poddają je „ścianie”.

 

Nevera została zaprojektowana od samego początku jako wyjątkowo bezpieczna, zbudowana wokół zaawansowanej skorupy z włókna węglowego rozciągającej się między przednimi i tylnymi mocowaniami zawieszenia. W rezultacie Nevera jest najsztywniejszym samochodem produkcyjnym, jaki kiedykolwiek stworzono, ze sztywnością skrętną 70 000 Nm/stopień – zwykły supersamochód będzie miał około 40 000 Nm/stopień. Monocoque stanowi również część bardzo sztywnej komórki przetrwania, która pomaga rozproszyć energię wokół pasażerów w przypadku zderzenia. Dach Nevera może wytrzymać ponad trzykrotną wagę samochodu.

 

Przez cały program testów zderzeniowych od 2019 roku prototypy Nevera były poddawane najbardziej ekstremalnym warunkom. Podczas tego ostatniego testu na słupie bocznym pasażer – manekin za 200 000 euro – doświadczył przyspieszenia bocznego do 25 g, ale został poddany działaniu 41 g podczas testu zderzeniowego ze ścianą czołową przy prędkości 56 km/h. Najwyższa prędkość uderzenia, jaką Nevera doświadczyła podczas tego procesu, była w teście zderzenia tylnego na rynku amerykańskim, przeprowadzonym przy prędkości 80 km/h. Co więcej, ostatni test zderzeniowy spowodował, że wyniki obciążenia manekina były zielone z dużym marginesem.

 

Rimac w przejrzysty sposób podchodzi do procesu testów zderzeniowych, udostępniając publicznie wszystko, od wczesnych testów materiałów, przez rozwój prototypów, aż po końcowe testy zderzeniowe. Przedstawiciele mediów byli aktywnie mile widziani podczas całej podróży tworzenia Nevera, oferując niezrównany wgląd w rozwój transformacyjnego, całkowicie elektrycznego hipersamochodu od podstaw.

 

„Nevera została zaprojektowana tak, aby wyróżniać się w każdym obszarze, przy czym każdy element został dokładnie przeanalizowany i starannie zaprojektowany, aby zapewnić najlepszą możliwą wydajność. Od czterech lat przykładamy tę samą skrupulatną uwagę do szczegółów dotyczących bezpieczeństwa Nevera, a inżynierowie niestrudzenie pracują nad tysiącami cyfrowych symulacji i modyfikacji prototypowych pojazdów, aby zobaczyć, jak ich praca została zniszczona podczas procesu testów zderzeniowych. Wszystkie ich wysiłki były absolutnie kluczowe dla rozwoju Nevera, a ostatni test kończy program testów zderzeniowych Nevera, który zbliża nas do ostatecznego przekazania naszego w pełni elektrycznego hipersamochodu nowej generacji jego pierwszym właścicielom. na całym świecie”.
Mate Rimac, założyciel i dyrektor generalny Rimac Group.

 

Zaprojektowana, skonstruowana i zbudowana we własnym zakresie w Rimac Automobili, Nevera jest ograniczona do zaledwie 150 sztuk. Dzięki 120 kWh, 6960-ogniwowej baterii o mocy 1914 KM i momencie obrotowym 2360 Nm, Nevera osiąga prędkość maksymalną 412 km/h, rozpędzanie się do 100 km/h (1,85 sekundy) i 0- 100 mph (161 km/h) czas 4,3 sekundy. Został niezależnie zweryfikowany jako najszybciej przyspieszający samochód produkcyjny na świecie.



Toyota Gazoo Racing przedstawia GR GT3 Concept
MotorSport | 14.01.22

Toyota Gazoo Racing przedstawia GR GT3 Concept

Tokyo Auto Salon 2022. GR GT3 Concept to samochód dla pasjonatów wyścigów oparty na doświadczeniu Toyoty w motorsporcie.

Ken Block sprzedaje swojego Forda F-150 z 1977 roku zwanego HOONITRUCK
Tuning | 16.06.21

Ken Block sprzedaje swojego Forda F-150 z 1977 roku zwanego HOONITRUCK

Legendarny Hoonitruck może być Twój za jedyne 1,100,000 dolarów. Zobacz wideo z prezentacji tego niesamowicie podrasowanego Forda.

Pierwsze wrażenie z wnętrza nowej SKODY FABIA
Wiadomości | 29.04.21

Pierwsze wrażenie z wnętrza nowej SKODY FABIA

Czwarta generacja tego modelu z udoskonaloną koncepcję wnętrza będzie świętować swoją światową premierę na początku maja.