To drugi z czterech samochodów kolekcjonerskich zaprezentowanych przez Porsche w ramach strategii Heritage Design.
Łącznie 1250 egzemplarzy limitowanej edycji Porsche Exclusive Manufaktur ożywi styl lat 60. i wczesnych 70. XX wieku. Podobnie jak jego bezpośredni poprzednik, oparty na modelu 997 911 Sport Classic zaprezentowany w 2009 roku, wygląd tego modelu inspirowany jest oryginalnym 911 (1964 – 1973) oraz 911 Carrera RS 2.7 z 1972 roku.
„Modele Heritage Design reprezentują najbardziej emocjonujące koncepcje strategii produktowej Porsche” – mówi Alexander Fabig, wiceprezes ds. indywidualizacji i klasyki. „Dzięki temu wyjątkowemu podejściu dział projektowy Style Porsche współpracuje z Porsche Exclusive Manufaktur nad reinterpretacją kultowych modeli i wyposażenia 911 z lat 50. do 80. XX wieku oraz przywróceniem cech stylistycznych z tamtych dziesięcioleci”. Porsche wprowadza na rynek cztery modele w limitowanej edycji przez dłuższy czas. Pierwsza z nich została zaprezentowana w 2020 roku: 911 Targa 4S Heritage Design Edition z elementami designu z lat 50. i 60. XX wieku.
Porsche Design stworzyło również wysokiej jakości chronograf, dostępny wyłącznie dla kierowców, którzy kupią pojazd w edycji kolekcjonerskiej. Zegarek płynnie wychwytuje liczne detale z nowego designu 911 Sport Classic. W ramach pakietu Heritage Design Classic wybrane elementy wnętrza nowego 911 Sport Classic będą również dostępne dla większości obecnych modeli 911.
Szerokie nadwozie – zarezerwowane dla modeli 911 Turbo – stały tylny spojler w stylu legendarnej Carrery RS 2.7 z „kaczym ogonem” oraz dach z podwójnymi pęcherzykami podkreślają odrębność nowego 911 Sport Classic.
Podobnie jak w przypadku pierwszego 911 Sport Classic z generacji 997, wprowadzonego na rynek w 2009 roku, projektanci, wybierając ekskluzywny lakier dla nowego modelu, inspirowali się szarym lakierem Fashion Grey wczesnego Porsche 356. „Nowe 911 Sport Classic to pierwszy samochód z lakierem Sport Grey Metallic” – mówi Michael Mauer, wiceprezes Style Porsche. „Szary nigdy nie jest nudny, dość często wyrazisty i zawsze fajny.” Jako alternatywa dla ekskluzywnego wykończenia Sport Grey Metallic, nowe 911 Sport Classic jest również dostępne w kolorze czarnym, Agate Grey Metallic, Gentian Blue Metallic lub Paint to Sample. Podwójne paski malowane na masce, dachu i tylnym spojlerze w jasnym kolorze Sports Szary podkreśla sportowy design samochodu.
We wnętrzu kultowy wzór Pepita znajduje się na panelach drzwi i środkach siedzeń, a dwukolorowa, półanilinowa skórzana tapicerka w kolorze czarnym/klasycznym koniaku stanowi elegancki kontrast z kolorem nadwozia.
Równie wyjątkowa jest koncepcja układu napędowego: 3,7-litrowy, sześciocylindrowy silnik twin-turbo o mocy 405 kW (550 KM) przenoszona jest na drogę tylko przez tylne koła. W połączeniu z siedmiobiegową manualną skrzynią biegów, nowe 911 Sport Classic jest najmocniejszym manualnym 911 dostępnym obecnie na rynku.
Skrzynia biegów jest wyposażona w funkcję auto-bilip, która kompensuje różnice prędkości obrotowej silnika między biegami za pomocą krótkiej serii obrotów podczas zmniejszania biegu. Standardowy sportowy układ wydechowy jest specjalnie dostosowany do modelu, aby zapewnić jeszcze bardziej emocjonalne wrażenia dźwiękowe.
Zawieszenie, wzorowane na modelach 911 Turbo i 911 GTS, spełnia wysokie wymagania osiągów: dzięki standardowemu Porsche Active Suspension Management (PASM), jego amortyzatory reagują na dynamiczne zmiany z prędkością błyskawicy. PASM jest standardowo połączony ze sportowym zawieszeniem, które charakteryzuje się obniżonym o 10 milimetrów prześwitem.