Elektryczne | 03.12.20

Rimac C_Two ostatni etap testów przed pierwszymi dostawami

Specjaliści skupili się w szczególności na testach kompatybilności elektromagnetycznej.

W Rimac najważniejszy jest precyzyjny rozwój i zaawansowana inżynieria. Tak więc, w ramach ostatnich etapów testów rozwojowych przed pierwszymi dostawami do klientów w przyszłym roku, wprowadzaliśmy C_Two przez najnowszy zestaw testów. Na drodze, na torach i poligonach oraz w laboratoriach.

 

W ramach rygorystycznych procedur testowych dla C_Two oraz w celu spełnienia wymagań homologacyjnych, zespół inżynierów współpracował ze specjalistą inżynieryjnym IAV i dostawcą usług testowych SLG w Niemczech. Tam specjaliści skupili się w szczególności na testach EMC (kompatybilności elektromagnetycznej), które w dzisiejszym coraz bardziej połączonym i skoncentrowanym na gadżetach świecie stało się jeszcze ważniejsze.

Podstawą EMC jest testowanie wszystkich urządzeń elektrycznych i ich działania w świecie rzeczywistym, zarówno pod względem emisji elektromagnetycznych, które emitują, jak i reakcji na sygnały wejściowe z wpływów zewnętrznych. Bez przeprowadzenia takich dogłębnych testów wiele rzeczy po prostu nie działałoby poprawnie, od klimatyzacji i systemu radiowego samochodu po infrastrukturę drogową, taką jak fotoradary i sygnalizacja świetlna.

 

Testowanie EMC ma kluczowe znaczenie przy projektowaniu pojazdów elektrycznych, a zadanie jest jeszcze ważniejsze, gdy konstruujesz jeden z najpotężniejszych dotychczas samochodów. Emisje elektromagnetyczne są mierzone zgodnie z normą zatwierdzoną przez UE - ECE R10 - która ma kluczowe znaczenie dla uzyskania homologacji samochodu. W Rimac, koncentrując się na wysokim poziomie jakości i ogólnej obsłudze klienta, staramy się wykraczać daleko poza spełnienie minimalnych standardów.

 

Przed jakimikolwiek testami na poziomie pojazdu, już na wczesnych etapach projektowania, Rimac wdraża najnowocześniejszą metodologię rozwoju wszystkich systemów wysokiego i niskiego napięcia, w tym akumulatora, układu napędowego - falowników, OBC, kontrolerów, protokołów komunikacyjnych i nie tylko. Podejście to wymaga od naszych zespołów stosowania standardowych rozwiązań branżowych, takich jak między innymi filtry i Y-cap, od samego początku, a następnie ulepszania ich o nasze zaawansowane narzędzia na dojrzałych etapach rozwoju komponentów.

 

Przygotowując się do testu pojazdu, C_Two jest umieszczany w komorze semi bezechowej EMC. Dzięki hybrydowym amortyzatorom i płaszczyźnie uziemienia jest całkowicie odizolowany od zakłóceń świata zewnętrznego, co oznacza, że samochód można dokładnie przetestować bez ryzyka przedostania się do pomieszczenia zewnętrznego promieniowania elektromagnetycznego i wpływania na wyniki.



Kultowe Ferrari 250 GT LWB Berlinetta „Tour de France” z nadwoziem Zagato
Wiadomości | 02.08.23

Kultowe Ferrari 250 GT LWB Berlinetta „Tour de France” z nadwoziem Zagato

Jeden z najbardziej pożądanych samochodów sportowych Ferrari na świecie znany również jako „Double-Bubble” został wystawiony na aukcji Sotheby’s.

Sedan oraz shooting brake. Już jutro dwie wersje Arteona podczas premiery online
Wiadomości | 23.06.20

Sedan oraz shooting brake. Już jutro dwie wersje Arteona podczas premiery online

Wprowadzony w 2017 roku Volkswagen Arteon to czterodrzwiowe coupe o sportowym, eleganckim wyglądzie. Dziś jego styl wcale się nie zestarzał i nadal jest aktualny. W katalogu brakowało jednak bardziej praktycznej wersji pojazdu. Jest to wariant Shooting Brake, oferujący większy bagażnik przy zachowaniu bardzo atrakcyjnego wyglądu.

Debiut najnowszej generacji Porsche 911 GT3 R
MotorSport | 02.08.22

Debiut najnowszej generacji Porsche 911 GT3 R

Nowe Porsche 911 GT3 R zostanie zaprezentowane publiczności podczas tegorocznego 24-godzinnego wyścigu na torze Spa-Francorchamps.