Elektryczne | 03.12.20

Rimac C_Two ostatni etap testów przed pierwszymi dostawami

Specjaliści skupili się w szczególności na testach kompatybilności elektromagnetycznej.

W Rimac najważniejszy jest precyzyjny rozwój i zaawansowana inżynieria. Tak więc, w ramach ostatnich etapów testów rozwojowych przed pierwszymi dostawami do klientów w przyszłym roku, wprowadzaliśmy C_Two przez najnowszy zestaw testów. Na drodze, na torach i poligonach oraz w laboratoriach.

 

W ramach rygorystycznych procedur testowych dla C_Two oraz w celu spełnienia wymagań homologacyjnych, zespół inżynierów współpracował ze specjalistą inżynieryjnym IAV i dostawcą usług testowych SLG w Niemczech. Tam specjaliści skupili się w szczególności na testach EMC (kompatybilności elektromagnetycznej), które w dzisiejszym coraz bardziej połączonym i skoncentrowanym na gadżetach świecie stało się jeszcze ważniejsze.

Podstawą EMC jest testowanie wszystkich urządzeń elektrycznych i ich działania w świecie rzeczywistym, zarówno pod względem emisji elektromagnetycznych, które emitują, jak i reakcji na sygnały wejściowe z wpływów zewnętrznych. Bez przeprowadzenia takich dogłębnych testów wiele rzeczy po prostu nie działałoby poprawnie, od klimatyzacji i systemu radiowego samochodu po infrastrukturę drogową, taką jak fotoradary i sygnalizacja świetlna.

 

Testowanie EMC ma kluczowe znaczenie przy projektowaniu pojazdów elektrycznych, a zadanie jest jeszcze ważniejsze, gdy konstruujesz jeden z najpotężniejszych dotychczas samochodów. Emisje elektromagnetyczne są mierzone zgodnie z normą zatwierdzoną przez UE - ECE R10 - która ma kluczowe znaczenie dla uzyskania homologacji samochodu. W Rimac, koncentrując się na wysokim poziomie jakości i ogólnej obsłudze klienta, staramy się wykraczać daleko poza spełnienie minimalnych standardów.

 

Przed jakimikolwiek testami na poziomie pojazdu, już na wczesnych etapach projektowania, Rimac wdraża najnowocześniejszą metodologię rozwoju wszystkich systemów wysokiego i niskiego napięcia, w tym akumulatora, układu napędowego - falowników, OBC, kontrolerów, protokołów komunikacyjnych i nie tylko. Podejście to wymaga od naszych zespołów stosowania standardowych rozwiązań branżowych, takich jak między innymi filtry i Y-cap, od samego początku, a następnie ulepszania ich o nasze zaawansowane narzędzia na dojrzałych etapach rozwoju komponentów.

 

Przygotowując się do testu pojazdu, C_Two jest umieszczany w komorze semi bezechowej EMC. Dzięki hybrydowym amortyzatorom i płaszczyźnie uziemienia jest całkowicie odizolowany od zakłóceń świata zewnętrznego, co oznacza, że samochód można dokładnie przetestować bez ryzyka przedostania się do pomieszczenia zewnętrznego promieniowania elektromagnetycznego i wpływania na wyniki.



Pierwsze spojrzenie na nowego Opla Mokkę
Wiadomości | 25.05.20

Pierwsze spojrzenie na nowego Opla Mokkę

Następna generacja bestsellerów niemieckiego producenta samochodów przechodzi obecnie ostatnie testy i konfiguracje przed rozpoczęciem produkcji seryjnej pod koniec roku. Nowa Mokka będzie dostępna u dealerów Opla od początku 2021 r. Do tej pory na drodze jeżdżą tylko zakamuflowane pojazdy testowe, które nie pokazują jeszcze ostatecznego projektu. Jeden z nich został zaprezentowany w nowym filmie na Youtube.

Tylko jeden egzemplarz Ferrari KC23 oparty na modelu 488 GT3 EVO
Super Cars | 14.07.23

Tylko jeden egzemplarz Ferrari KC23 oparty na modelu 488 GT3 EVO

Ferrari, na które patrzysz, nie jest konceptem. Nie jest to też samochód produkcyjny. Jest to całkowicie jednorazowy model, skoncentrowany na torze i jednocześnie elegancki.

Fiat prezentuje wnętrze swojego nowego SUV-a Pulse
Wiadomości | 26.07.21

Fiat prezentuje wnętrze swojego nowego SUV-a Pulse

Nowy SUV-a włoskiej marki to jedna z najbardziej oczekiwanych premier na południowoamerykańskim rynku w szczególności w Brazylii i Argentynie.