Elektryczne | 03.12.20

Rimac C_Two ostatni etap testów przed pierwszymi dostawami

Specjaliści skupili się w szczególności na testach kompatybilności elektromagnetycznej.

W Rimac najważniejszy jest precyzyjny rozwój i zaawansowana inżynieria. Tak więc, w ramach ostatnich etapów testów rozwojowych przed pierwszymi dostawami do klientów w przyszłym roku, wprowadzaliśmy C_Two przez najnowszy zestaw testów. Na drodze, na torach i poligonach oraz w laboratoriach.

 

W ramach rygorystycznych procedur testowych dla C_Two oraz w celu spełnienia wymagań homologacyjnych, zespół inżynierów współpracował ze specjalistą inżynieryjnym IAV i dostawcą usług testowych SLG w Niemczech. Tam specjaliści skupili się w szczególności na testach EMC (kompatybilności elektromagnetycznej), które w dzisiejszym coraz bardziej połączonym i skoncentrowanym na gadżetach świecie stało się jeszcze ważniejsze.

Podstawą EMC jest testowanie wszystkich urządzeń elektrycznych i ich działania w świecie rzeczywistym, zarówno pod względem emisji elektromagnetycznych, które emitują, jak i reakcji na sygnały wejściowe z wpływów zewnętrznych. Bez przeprowadzenia takich dogłębnych testów wiele rzeczy po prostu nie działałoby poprawnie, od klimatyzacji i systemu radiowego samochodu po infrastrukturę drogową, taką jak fotoradary i sygnalizacja świetlna.

 

Testowanie EMC ma kluczowe znaczenie przy projektowaniu pojazdów elektrycznych, a zadanie jest jeszcze ważniejsze, gdy konstruujesz jeden z najpotężniejszych dotychczas samochodów. Emisje elektromagnetyczne są mierzone zgodnie z normą zatwierdzoną przez UE - ECE R10 - która ma kluczowe znaczenie dla uzyskania homologacji samochodu. W Rimac, koncentrując się na wysokim poziomie jakości i ogólnej obsłudze klienta, staramy się wykraczać daleko poza spełnienie minimalnych standardów.

 

Przed jakimikolwiek testami na poziomie pojazdu, już na wczesnych etapach projektowania, Rimac wdraża najnowocześniejszą metodologię rozwoju wszystkich systemów wysokiego i niskiego napięcia, w tym akumulatora, układu napędowego - falowników, OBC, kontrolerów, protokołów komunikacyjnych i nie tylko. Podejście to wymaga od naszych zespołów stosowania standardowych rozwiązań branżowych, takich jak między innymi filtry i Y-cap, od samego początku, a następnie ulepszania ich o nasze zaawansowane narzędzia na dojrzałych etapach rozwoju komponentów.

 

Przygotowując się do testu pojazdu, C_Two jest umieszczany w komorze semi bezechowej EMC. Dzięki hybrydowym amortyzatorom i płaszczyźnie uziemienia jest całkowicie odizolowany od zakłóceń świata zewnętrznego, co oznacza, że samochód można dokładnie przetestować bez ryzyka przedostania się do pomieszczenia zewnętrznego promieniowania elektromagnetycznego i wpływania na wyniki.



Kei-car kategoria pojazdów, która praktycznie nie istnieje w Europie
Wiadomości | 09.04.23

Kei-car kategoria pojazdów, która praktycznie nie istnieje w Europie

Przyjazny, mocny wygląd SUV-a z przestronnym, wygodnym wnętrzem. Mitsubishi Delica Mini należy do kategorii pojazdów, która określa mikrosamochody.

Toyota Hilux GR SPORT o osiągach i stylu inspirowanym rajdami
Tuning | 04.01.22

Toyota Hilux GR SPORT o osiągach i stylu inspirowanym rajdami

Legenda oraz zwycięzca najtrudniejszej imprezy motorsportowej świata, Rajdu Dakar, teraz w nowej, najwyższej wersji tego modelu. Przedstawiamy Hiluxa GR Sport.

Ferrari przedstawia jedyny w swoim rodzaju model Ferrari Roma
Super Cars | 18.05.22

Ferrari przedstawia jedyny w swoim rodzaju model Ferrari Roma

Samochód posiada wykwintne, tradycyjne detale inspirowane stylem japońskim, zachowując jednocześnie czystą, wyrafinowaną elegancję oryginalnego samochodu.