Elektryczne | 03.12.20

Rimac C_Two ostatni etap testów przed pierwszymi dostawami

Specjaliści skupili się w szczególności na testach kompatybilności elektromagnetycznej.

W Rimac najważniejszy jest precyzyjny rozwój i zaawansowana inżynieria. Tak więc, w ramach ostatnich etapów testów rozwojowych przed pierwszymi dostawami do klientów w przyszłym roku, wprowadzaliśmy C_Two przez najnowszy zestaw testów. Na drodze, na torach i poligonach oraz w laboratoriach.

 

W ramach rygorystycznych procedur testowych dla C_Two oraz w celu spełnienia wymagań homologacyjnych, zespół inżynierów współpracował ze specjalistą inżynieryjnym IAV i dostawcą usług testowych SLG w Niemczech. Tam specjaliści skupili się w szczególności na testach EMC (kompatybilności elektromagnetycznej), które w dzisiejszym coraz bardziej połączonym i skoncentrowanym na gadżetach świecie stało się jeszcze ważniejsze.

Podstawą EMC jest testowanie wszystkich urządzeń elektrycznych i ich działania w świecie rzeczywistym, zarówno pod względem emisji elektromagnetycznych, które emitują, jak i reakcji na sygnały wejściowe z wpływów zewnętrznych. Bez przeprowadzenia takich dogłębnych testów wiele rzeczy po prostu nie działałoby poprawnie, od klimatyzacji i systemu radiowego samochodu po infrastrukturę drogową, taką jak fotoradary i sygnalizacja świetlna.

 

Testowanie EMC ma kluczowe znaczenie przy projektowaniu pojazdów elektrycznych, a zadanie jest jeszcze ważniejsze, gdy konstruujesz jeden z najpotężniejszych dotychczas samochodów. Emisje elektromagnetyczne są mierzone zgodnie z normą zatwierdzoną przez UE - ECE R10 - która ma kluczowe znaczenie dla uzyskania homologacji samochodu. W Rimac, koncentrując się na wysokim poziomie jakości i ogólnej obsłudze klienta, staramy się wykraczać daleko poza spełnienie minimalnych standardów.

 

Przed jakimikolwiek testami na poziomie pojazdu, już na wczesnych etapach projektowania, Rimac wdraża najnowocześniejszą metodologię rozwoju wszystkich systemów wysokiego i niskiego napięcia, w tym akumulatora, układu napędowego - falowników, OBC, kontrolerów, protokołów komunikacyjnych i nie tylko. Podejście to wymaga od naszych zespołów stosowania standardowych rozwiązań branżowych, takich jak między innymi filtry i Y-cap, od samego początku, a następnie ulepszania ich o nasze zaawansowane narzędzia na dojrzałych etapach rozwoju komponentów.

 

Przygotowując się do testu pojazdu, C_Two jest umieszczany w komorze semi bezechowej EMC. Dzięki hybrydowym amortyzatorom i płaszczyźnie uziemienia jest całkowicie odizolowany od zakłóceń świata zewnętrznego, co oznacza, że samochód można dokładnie przetestować bez ryzyka przedostania się do pomieszczenia zewnętrznego promieniowania elektromagnetycznego i wpływania na wyniki.



Premiery zupełnie nowego Nissana JUKE Turbo w Hongkongu
Premiery | 19.06.20

Premiery zupełnie nowego Nissana JUKE Turbo w Hongkongu

Kompaktowy crossover coupe pojawia się na nowo w nowym stylu, technologii i wrażeniach z jazdy. Zupełnie nowy Nissan JUKE Turbo przekształcił się w odważny sportowy crossover - oferuje świetną personalizację dzięki 16 niestandardowym kolorom zewnętrznym i trzem kombinacjom kolorów wnętrza.

The Car of the Year 2024
Wiadomości | 28.02.24

The Car of the Year 2024

Nowe Renault Scenic zostało ogłoszone Samochodem Roku 2024 podczas ceremonii, która odbyła się podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie (GIMS).

Nowa Toyota Hilux 8. generacji w wersji Invincible
Premiery | 04.06.20

Nowa Toyota Hilux 8. generacji w wersji Invincible

Toyota prezentuje nową, odświeżoną wersję Hiluxa 8. generacji, w najwyższej wersji wyposażenia Invincible. Nowy, bardziej prestiżowy wygląd oraz nowy silnik 2.8 l o lepszych osiągach na trasie i w terenie. Również udoskonalony system multimediów z Apple CarPlay oraz Android Auto.