Elektryczne | 03.12.20

Rimac C_Two ostatni etap testów przed pierwszymi dostawami

Specjaliści skupili się w szczególności na testach kompatybilności elektromagnetycznej.

W Rimac najważniejszy jest precyzyjny rozwój i zaawansowana inżynieria. Tak więc, w ramach ostatnich etapów testów rozwojowych przed pierwszymi dostawami do klientów w przyszłym roku, wprowadzaliśmy C_Two przez najnowszy zestaw testów. Na drodze, na torach i poligonach oraz w laboratoriach.

 

W ramach rygorystycznych procedur testowych dla C_Two oraz w celu spełnienia wymagań homologacyjnych, zespół inżynierów współpracował ze specjalistą inżynieryjnym IAV i dostawcą usług testowych SLG w Niemczech. Tam specjaliści skupili się w szczególności na testach EMC (kompatybilności elektromagnetycznej), które w dzisiejszym coraz bardziej połączonym i skoncentrowanym na gadżetach świecie stało się jeszcze ważniejsze.

Podstawą EMC jest testowanie wszystkich urządzeń elektrycznych i ich działania w świecie rzeczywistym, zarówno pod względem emisji elektromagnetycznych, które emitują, jak i reakcji na sygnały wejściowe z wpływów zewnętrznych. Bez przeprowadzenia takich dogłębnych testów wiele rzeczy po prostu nie działałoby poprawnie, od klimatyzacji i systemu radiowego samochodu po infrastrukturę drogową, taką jak fotoradary i sygnalizacja świetlna.

 

Testowanie EMC ma kluczowe znaczenie przy projektowaniu pojazdów elektrycznych, a zadanie jest jeszcze ważniejsze, gdy konstruujesz jeden z najpotężniejszych dotychczas samochodów. Emisje elektromagnetyczne są mierzone zgodnie z normą zatwierdzoną przez UE - ECE R10 - która ma kluczowe znaczenie dla uzyskania homologacji samochodu. W Rimac, koncentrując się na wysokim poziomie jakości i ogólnej obsłudze klienta, staramy się wykraczać daleko poza spełnienie minimalnych standardów.

 

Przed jakimikolwiek testami na poziomie pojazdu, już na wczesnych etapach projektowania, Rimac wdraża najnowocześniejszą metodologię rozwoju wszystkich systemów wysokiego i niskiego napięcia, w tym akumulatora, układu napędowego - falowników, OBC, kontrolerów, protokołów komunikacyjnych i nie tylko. Podejście to wymaga od naszych zespołów stosowania standardowych rozwiązań branżowych, takich jak między innymi filtry i Y-cap, od samego początku, a następnie ulepszania ich o nasze zaawansowane narzędzia na dojrzałych etapach rozwoju komponentów.

 

Przygotowując się do testu pojazdu, C_Two jest umieszczany w komorze semi bezechowej EMC. Dzięki hybrydowym amortyzatorom i płaszczyźnie uziemienia jest całkowicie odizolowany od zakłóceń świata zewnętrznego, co oznacza, że samochód można dokładnie przetestować bez ryzyka przedostania się do pomieszczenia zewnętrznego promieniowania elektromagnetycznego i wpływania na wyniki.



Volkswagen prezentuje całkowicie nowego Tiguana
Premiery | 19.09.23

Volkswagen prezentuje całkowicie nowego Tiguana

Tiguan jest obecnie jednym z najbardziej popularnych modeli Volkswagena na świecie. Od debiutu w 2007 roku kompaktowego SUV-a wybrało ponad 7,6 miliona nabywców.

Nowy Fiat 600e
Premiery | 05.07.23

Nowy Fiat 600e

Kultowy wygląd na zewnątrz, Dolce Vita w środku, tak wygląda elektryczny powrót Fiata do segmentu B z nowym Fiatem 600e nazywanym większą siostrą nowej 500.

Acura TLX następna generacja premiera online
Wiadomości | 25.05.20

Acura TLX następna generacja premiera online

28 maja Acura zaprezentuje cyfrowo całkowicie nowego sedana sportowego Acura TLX drugiej generacji. Nowy TLX zapewni najszybszy, najlepiej prowadzący się i najlepiej wyposażony sportowy sedan w historii Acury. Typ S jest szczytem wydajności tego modelu. Zwiastun odkrywa wyrazisty tylny profil nowego TLX, szeroką sylwetkę, niską linię dachu i cztery wyloty spalin TLX Type S oznacza powrót wariantu wysokowydajnego po dziesięcioletniej przerwie; jako pierwszy zastosował nowy, dedykowany silnik Acura V6 Turbo o pojemności 3,0 litrów