Rafale E-Tech 4x4 300 KM wprowadza nowy hybrydowy układ napędowy typu plug-in E-Tech o mocy 300 KM, dostępny w dwóch poziomach wyposażenia, Esprit Alpine i Atelier Alpine.
Renault przedstawia wyczynową wersję Rafale: Renault Rafale E-Tech 4x4 300 KM. Łącząc całą pasję i wiedzę marki, nowy hybrydowy układ napędowy typu plug-in zapewnia to, co najlepsze z obu światów, ICE i elektrycznego, z preferencją do codziennej jazdy elektrycznej. Renault Rafale E-Tech 4x4 300 KM to coś więcej niż tylko wyczynowy układ napędowy. Pojazd na miarę swoich czasów, niezwykle wydajny, o zasięgu do 1000 km (WLTP*). Dzięki silnikowi elektrycznemu zamontowanemu na tylnej osi ten flagowy model zyskuje stale aktywny napęd na 4 koła. Wyposażony w najnowocześniejsze funkcje i systemy bezpieczeństwa, Rafale E-Tech 4x4 300 KM optymalizuje także przyczepność i trzymanie się drogi w każdych okolicznościach.
Wersja Atelier Alpine jeszcze bardziej przesuwa granice doskonałości w zakresie czystej przyjemności z jazdy, przy wsparciu ekspertów marki Alpine. Dzięki podwoziu dostrojonemu przez inżynierów Alpine Cars i inteligentnemu aktywnemu układowi zawieszenia, Renault Rafale E-Tech 4x4 300 KM Atelier Alpine zostało zbudowane tak, aby zapewniać wyjątkowe prowadzenie i przyjemność z jazdy.
Układ napędowy Rafale E-Tech 4x4 300 KM bazuje na hybrydowym układzie napędowym E-Tech o mocy 200 KM, z dodatkiem silnika elektrycznego na tylnej osi i ładowanego akumulatora o znacznej pojemności 22 kWh. Daje to Rafale zasięg do 100 kilometrów w trybie całkowicie elektrycznym.
Zarządzany technologią E-Tech silnik spalinowy współpracuje z trzema silnikami elektrycznymi i akumulatorem, zapewniając łączną moc 300 KM. Zarządzanie energią jest stale optymalizowane pod kątem stosunku wydajności do wydajności na poziomie najlepszych. Rafale E-Tech 4x4 300 KM oferuje zużycie paliwa w cyklu WLTP w cyklu mieszanym na poziomie 0,7 l/100 km, utrzymując się na umiarkowanym poziomie 5,8 l/100 km nawet przy pustym akumulatorze, dzięki wydajności silnika spalinowego i dużej pojemności akumulatora.
Pod maską 3-cylindrowy silnik o pojemności 1,2 litra ma nową turbosprężarkę, zwiększającą moc do 110 kW lub 150 KM (w porównaniu z 96 kW lub 130 KM w wersji E-Tech o mocy 200 KM) i moment obrotowy do 230 Nm (w porównaniu z 205 Nm). Wielomodowa, bezsprzęgłowa skrzynia biegów uwzględnia te zmiany.
Silnik spalinowy połączony jest z trzema silnikami elektrycznymi (dwoma głównym i jednym pomocniczym) o łącznej mocy 300 KM:
główny silnik elektryczny na przedniej osi, rozwijający moc 50 kW (70 KM) i moment obrotowy 205 Nm
drugi główny silnik elektryczny, połączony na stałe z tylną osią, rozwijający moc 100 kW (136 KM) i moment obrotowy 195 Nm
dodatkowy silnik elektryczny HSG (wysokonapięciowy rozrusznik) rozwijający moc 25 kW (34 KM) i moment obrotowy 50 Nm.
Aby zapewnić dynamiczną jazdę, silnik i silniki współpracują, aby uwolnić pełny potencjał pojazdu, przy następujących poziomach wydajności:
Od 0 do 100 km/h w 6,4 sekundy (w porównaniu z 8,9 sekundy w przypadku hybrydy E-Tech o mocy 200 KM)
Od 80 do 120 km/h w 4,0 sekundy (w porównaniu z 5,6 sekundy w przypadku hybrydy E-Tech o mocy 200 KM)
1000 metrów ze startu zatrzymanego w 26,9 sekundy
Dwa główne silniki zasilane są akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 22 kWh/400 V, umożliwiającym jazdę elektryczną. Drugi silnik elektryczny HSG (wysokonapięciowy rozrusznik) uruchamia silnik spalinowy, steruje zmianą biegów w automatycznej skrzyni biegów i pomaga w ładowaniu akumulatora.
Dla maksymalnej mocy ładowania wynoszącej. 7,4 kW (32A), pełne naładowanie akumulatora trwa: 2 godziny 10 minut dla 0 do 80%, 2 godziny 55 minut dla 0 do 100%.