Wiadomości | 16.05.24

Renault Rafale E-Tech podrasowane przez Alpine Cars

Rafale E-Tech 4x4 300 KM wprowadza nowy hybrydowy układ napędowy typu plug-in E-Tech o mocy 300 KM, dostępny w dwóch poziomach wyposażenia, Esprit Alpine i Atelier Alpine.

Renault przedstawia wyczynową wersję Rafale: Renault Rafale E-Tech 4x4 300 KM. Łącząc całą pasję i wiedzę marki, nowy hybrydowy układ napędowy typu plug-in zapewnia to, co najlepsze z obu światów, ICE i elektrycznego, z preferencją do codziennej jazdy elektrycznej. Renault Rafale E-Tech 4x4 300 KM to coś więcej niż tylko wyczynowy układ napędowy. Pojazd na miarę swoich czasów, niezwykle wydajny, o zasięgu do 1000 km (WLTP*). Dzięki silnikowi elektrycznemu zamontowanemu na tylnej osi ten flagowy model zyskuje stale aktywny napęd na 4 koła. Wyposażony w najnowocześniejsze funkcje i systemy bezpieczeństwa, Rafale E-Tech 4x4 300 KM optymalizuje także przyczepność i trzymanie się drogi w każdych okolicznościach.


Wersja Atelier Alpine jeszcze bardziej przesuwa granice doskonałości w zakresie czystej przyjemności z jazdy, przy wsparciu ekspertów marki Alpine. Dzięki podwoziu dostrojonemu przez inżynierów Alpine Cars i inteligentnemu aktywnemu układowi zawieszenia, Renault Rafale E-Tech 4x4 300 KM Atelier Alpine zostało zbudowane tak, aby zapewniać wyjątkowe prowadzenie i przyjemność z jazdy.

 

Układ napędowy Rafale E-Tech 4x4 300 KM bazuje na hybrydowym układzie napędowym E-Tech o mocy 200 KM, z dodatkiem silnika elektrycznego na tylnej osi i ładowanego akumulatora o znacznej pojemności 22 kWh. Daje to Rafale zasięg do 100 kilometrów w trybie całkowicie elektrycznym.

 

Zarządzany technologią E-Tech silnik spalinowy współpracuje z trzema silnikami elektrycznymi i akumulatorem, zapewniając łączną moc 300 KM. Zarządzanie energią jest stale optymalizowane pod kątem stosunku wydajności do wydajności na poziomie najlepszych. Rafale E-Tech 4x4 300 KM oferuje zużycie paliwa w cyklu WLTP w cyklu mieszanym na poziomie 0,7 l/100 km, utrzymując się na umiarkowanym poziomie 5,8 l/100 km nawet przy pustym akumulatorze, dzięki wydajności silnika spalinowego i dużej pojemności akumulatora.

 

Pod maską 3-cylindrowy silnik o pojemności 1,2 litra ma nową turbosprężarkę, zwiększającą moc do 110 kW lub 150 KM (w porównaniu z 96 kW lub 130 KM w wersji E-Tech o mocy 200 KM) i moment obrotowy do 230 Nm (w porównaniu z 205 Nm). Wielomodowa, bezsprzęgłowa skrzynia biegów uwzględnia te zmiany.

 

Silnik spalinowy połączony jest z trzema silnikami elektrycznymi (dwoma głównym i jednym pomocniczym) o łącznej mocy 300 KM:

główny silnik elektryczny na przedniej osi, rozwijający moc 50 kW (70 KM) i moment obrotowy 205 Nm
drugi główny silnik elektryczny, połączony na stałe z tylną osią, rozwijający moc 100 kW (136 KM) i moment obrotowy 195 Nm
dodatkowy silnik elektryczny HSG (wysokonapięciowy rozrusznik) rozwijający moc 25 kW (34 KM) i moment obrotowy 50 Nm.
Aby zapewnić dynamiczną jazdę, silnik i silniki współpracują, aby uwolnić pełny potencjał pojazdu, przy następujących poziomach wydajności:

Od 0 do 100 km/h w 6,4 sekundy (w porównaniu z 8,9 sekundy w przypadku hybrydy E-Tech o mocy 200 KM)
Od 80 do 120 km/h w 4,0 sekundy (w porównaniu z 5,6 sekundy w przypadku hybrydy E-Tech o mocy 200 KM)
1000 metrów ze startu zatrzymanego w 26,9 sekundy
Dwa główne silniki zasilane są akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 22 kWh/400 V, umożliwiającym jazdę elektryczną. Drugi silnik elektryczny HSG (wysokonapięciowy rozrusznik) uruchamia silnik spalinowy, steruje zmianą biegów w automatycznej skrzyni biegów i pomaga w ładowaniu akumulatora.

Dla maksymalnej mocy ładowania wynoszącej. 7,4 kW (32A), pełne naładowanie akumulatora trwa: 2 godziny 10 minut dla 0 do 80%, 2 godziny 55 minut dla 0 do 100%.



KIA zaprezentowała nowe logo
Wiadomości | 10.01.21

KIA zaprezentowała nowe logo

Wideo z premiery. Nowe logo zawiera elementy symetrii, rytmu i wznoszące linie, które symbolizują rozwój marki z myślą o klientach.

Toyota GAZOO Racing zaprezentuje GR GT3 Concept
Concept Cars | 11.01.22

Toyota GAZOO Racing zaprezentuje GR GT3 Concept

Podczas Tokyo Auto Salon 2022 Toyota pokaże światową premierę nowego wyścigowego samochodu koncepcyjnego.

Tylko jeden egzemplarz Ferrari KC23 oparty na modelu 488 GT3 EVO
Super Cars | 14.07.23

Tylko jeden egzemplarz Ferrari KC23 oparty na modelu 488 GT3 EVO

Ferrari, na które patrzysz, nie jest konceptem. Nie jest to też samochód produkcyjny. Jest to całkowicie jednorazowy model, skoncentrowany na torze i jednocześnie elegancki.