Niezwykły rekord wszech czasów, na całym świecie dostarczono 8405 samochodów z logo Lamborghini, co czyni go najlepszym rokiem w historii firmy.
Automobili Lamborghini zakończyło rok 2021 z niezwykłym rekordem wszech czasów: na całym świecie dostarczono 8405 samochodów, co czyni go najlepszym rokiem w historii firmy na tym froncie. Sprzedaż wzrosła o 13% w porównaniu z 2020 r. dzięki ukierunkowanej i monitorowanej strategii wzrostu.
Stephan Winkelmann, prezes i dyrektor generalny Automobili Lamborghini, skomentował: „Ten rekord potwierdził dla nas cztery czynniki: solidność naszego planu strategicznego, wyjątkową międzynarodową reputację naszej marki, kompetencje i pasję naszych ludzi oraz wyjątkowy profesjonalizm i dynamikę okazane przez naszych 173 dealerów na 52 rynkach, którzy nadal inwestowali razem z nami w trudnym i niepewnym czasie”.
We wszystkich trzech makroregionach, w których powstało Lamborghini, nastąpił dwucyfrowy wzrost: Ameryka (+14%), Azja i Pacyfik (+14%) oraz EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka, +12%). Firma utrzymuje dość zrównoważony podział między nimi w globalnych wolumenach, które wynoszą odpowiednio 35%, 27% i 39%. Jeśli chodzi o poszczególne rynki, USA utrzymały pierwsze miejsce (2472 jednostek, +11%), podczas gdy Chiny wskoczyły na drugie miejsce (935, +55%). Na kolejnych miejscach uplasowały się Niemcy (706, +16%) i Wielka Brytania (564, +9%). Odnotowano również wzrost danych na rodzimym rynku Lamborghini we Włoszech, gdzie w sumie dostarczono 359 samochodów (+3%).
Pod względem modeli, Urus Super SUV odniósł ciągły sukces, dostarczono 5021 sztuk. Po nim nastąpił Huracán napędzany silnikiem V10, który odnotował silny wzrost sprzedaży do 2586 sztuk dzięki silnemu impulsowi zapewnionemu przez Huracán STO. Ponadto na całym świecie dostarczono 798 Aventadorów (model V12).
Perspektywy sprzedaży utrzymują się pozytywnie w nowym roku, dzięki znacznemu portfelowi zamówień, który obejmuje już prawie całą produkcję zaplanowaną na 2022 rok. Lamborghini planuje zaprezentować cztery nowe produkty w ciągu najbliższych 12 miesięcy.
Winkelmann dodał: „Jesteśmy silniejsi niż kiedykolwiek, gdy przygotowujemy się do rozpoczęcia okresu głębokiej transformacji i dążenia do jeszcze bardziej zrównoważonej przyszłości. W 2022 zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby skonsolidować obecną wydajność i przygotować się na pojawienie się naszej przyszłej gamy hybrydowej od 2023 roku”.
W 2021 r. wprowadzono na rynek trzy nowe produkty: Huracán STO - Super Trofeo Omologata, dopuszczony do ruchu drogowego model inspirowany samochodami wyścigowymi Huracán Super Trofeo EVO i GT3 EVO; Aventador Ultimae, ostatnia seria modelu Aventador; oraz Countach LPI 800-4, niekonwencjonalna ikona charakteryzująca się przełomowym designem i technologią, która świętuje 50. rocznicę Countach.
Oprócz tych modeli w 2021 roku Lamborghini zaprezentowało również swoją przyszłą strategię elektryfikacji. „Direzione Cor Tauri” („W stronę Cor Tauri”) to nazwa ścieżki, która poprowadzi firmę przez dekarbonizację jej przyszłych modeli i zakładu Sant'Agata Bolognese, zgodnie z holistycznym podejściem jej strategii zrównoważonego rozwoju środowiskowego. W trakcie całego procesu elektryfikacji produktu będziemy stale koncentrować się na identyfikacji technologii i rozwiązań, które mogą zagwarantować najwyższą wydajność i dynamikę jazdy. Ponad 1,5 miliarda euro zostanie wydanych w ciągu czterech lat w definiującej epokę inwestycji, w ramach której Lamborghini wprowadzi swój pierwszy hybrydowy model produkcyjny w 2023 r. i zelektryfikuje całą gamę do końca 2024 r. w celu ograniczenia emisji CO2 emisje o 50% począwszy od 2025 roku. Następnie w drugiej połowie dekady do gamy ma zostać dodany czwarty w pełni elektryczny model.