Lexus UX to wprowadzony w 2019 roku miejski crossover, który pełni rolę modelu otwierającego gamę marki.
Samochód został stworzony na platformie GA-C, dzięki czemu auto ma nisko położony środek ciężkości oraz wysoką sztywność nadwozia, co przekłada się na bardzo angażujące prowadzenie. Samochód występuje w wersji benzynowej UX 200 oraz jako hybryda UX 250h. Dodatkowo, zelektryfikowana wersja może być opcjonalnie wyposażona w elektronicznie sterowany napęd na cztery koła E-Four, który nadaje modelowi cech rasowego SUV-a.
Od lata 2022 roku dostępny będzie odświeżony Lexus UX, który otrzyma zupełnie nowy system multimedialny oraz usługi łączności, a klienci będą mieli jeszcze większy wybór lakierów i tapicerek oraz zupełnie nową wersję wyposażenia F SPORT Design.
Lexus UX będzie teraz dostępny z zupełnie nowym systemem multimedialnym, który pracuje szybciej, jest bardziej intuicyjny, funkcjonalny i dostosowany do potrzeb kierowcy. Ekran dotykowy zastąpi dotychczas stosowane rozwiązanie z touchpadem. W wersjach Elegance, Business i F SPORT Design zastosowany będzie wyświetlacz 8-calowy, a w wersjach Prestige, F SPORT i Omotenashi standardem będzie 12,3-calowy ekran.
Nowe wyświetlacze zostały przysunięte bliżej do kierowcy aż o 143 mm, dzięki czemu ich obsługa jest łatwiejsza. Obraz na ekranie jest wyraźniejszy, a w wersji 12,3-calowej jest w jakości HD. Znacząco zwiększona moc obliczeniowa sprawiła, że system działa szybciej. Standardem jest nawigacja w chmurze, która na bieżąco przekazuje informacje o ruchu drogowym i korkach. Samochód ma łączność z internetem, więc jest w stanie uzyskać informacje np. o cenach na stacjach paliw, jeśli są dostępne. Wersja z 12,3-calowym ekranem ma wbudowany moduł nawigacji, który w razie przerwania łączności internetowej, będzie nadal pokazywał trasę, korzystając z pobranych wcześniej danych.
Lexus UX będzie wyposażony w nowego asystenta głosowego Lexus Concierge, wywoływanego komendą „Hey Lexus”. Przy pomocy instrukcji głosowych można wykonywać połączenia telefoniczne, sterować systemem audio i klimatyzacją czy przeszukiwać internet. Lexus Concierge został zaprogramowany tak, by rozumieć naturalną mowę, a także rozpoznać komendy mimo hałasów w tle. System jest w stanie rozróżnić, czy mówi do niego kierowca czy pasażer.
Samochód łączy się bezprzewodowo ze smartfonem przy pomocy Apple CarPlay oraz przewodowo za pośrednictwem Android Auto. W standardzie jest też moduł DCM pojazdu z kartą SIM, przy pomocy którego przeprowadzane są automatyczne aktualizacje oprogramowania systemu multimedialnego przez internet, bez konieczności wizyty w serwisie. Lexus UX jest wyposażony w jeden port USB-A w konsoli centralnej oraz dwa porty USB-C. System multimedialny jest w stanie zapamiętać preferencje ustawień do trzech użytkowników.
Lexus UX ma przeprojektowaną konsolę środkową. W miejscu dotychczasowego touchapda umieszczono przyciski do sterowania ogrzewaniem foteli lub, jeśli auto nie jest w nie wyposażone, funkcjonalną przestrzeń do przechowywania drobiazgów. Konsola przed panelem do obsługi klimatyzacji ma także podświetlaną półkę, która pomieści smartfona o znacznych rozmiarach.
Przy pomocy aplikacji Lexus Link można sterować zdalnie wybranymi funkcjami auta, w tym otwieraniem i zamykaniem drzwi, a także systemem klimatyzacji, by schłodzić lub ogrzać wnętrze przed podróżą.
Lexus zadbał o bardzo dobre nagłośnienie modelu UX. Standardem jest system audio z sześcioma głośnikami, wersje Prestige i F SPORT mają system audio z 10 głośnikami, a najwyższa wersja Omotenashi wyposażona jest w system audio Premium Mark Levinson z 13 głośnikami.
Lexus UX występuje w dwóch sprawdzonych wersjach napędowych. UX 250h korzysta z czwartej generacji wydajnego napędu hybrydowego Lexusa, a system z dwulitrowym silnikiem generuje łącznie 184 KM (135 kW) mocy. Benzynowy UX 200 wykorzystuje ten sam silnik spalinowy co wersja hybrydowa. Jego moc wzrosła do 173 KM, a maksymalny moment obrotowy dostępny jest w szerszym zakresie. Ta jednostka napędowa słynie ze swojej wyjątkowej, 40-procentowej sprawności cieplnej, dzięki czemu auto ma niskie zużycie paliwa oraz niskie emisje CO2.