Wiadomości | 16.05.22

Lexus udoskonalił swojego miejskiego crossovera

Lexus UX to wprowadzony w 2019 roku miejski crossover, który pełni rolę modelu otwierającego gamę marki.


Lexus udoskonalił swojego miejskiego crossovera

Samochód został stworzony na platformie GA-C, dzięki czemu auto ma nisko położony środek ciężkości oraz wysoką sztywność nadwozia, co przekłada się na bardzo angażujące prowadzenie. Samochód występuje w wersji benzynowej UX 200 oraz jako hybryda UX 250h. Dodatkowo, zelektryfikowana wersja może być opcjonalnie wyposażona w elektronicznie sterowany napęd na cztery koła E-Four, który nadaje modelowi cech rasowego SUV-a.

 

Od lata 2022 roku dostępny będzie odświeżony Lexus UX, który otrzyma zupełnie nowy system multimedialny oraz usługi łączności, a klienci będą mieli jeszcze większy wybór lakierów i tapicerek oraz zupełnie nową wersję wyposażenia F SPORT Design.

 

Lexus UX będzie teraz dostępny z zupełnie nowym systemem multimedialnym, który pracuje szybciej, jest bardziej intuicyjny, funkcjonalny i dostosowany do potrzeb kierowcy. Ekran dotykowy zastąpi dotychczas stosowane rozwiązanie z touchpadem. W wersjach Elegance, Business i F SPORT Design zastosowany będzie wyświetlacz 8-calowy, a w wersjach Prestige, F SPORT i Omotenashi standardem będzie 12,3-calowy ekran.

 

Nowe wyświetlacze zostały przysunięte bliżej do kierowcy aż o 143 mm, dzięki czemu ich obsługa jest łatwiejsza. Obraz na ekranie jest wyraźniejszy, a w wersji 12,3-calowej jest w jakości HD. Znacząco zwiększona moc obliczeniowa sprawiła, że system działa szybciej. Standardem jest nawigacja w chmurze, która na bieżąco przekazuje informacje o ruchu drogowym i korkach. Samochód ma łączność z internetem, więc jest w stanie uzyskać informacje np. o cenach na stacjach paliw, jeśli są dostępne. Wersja z 12,3-calowym ekranem ma wbudowany moduł nawigacji, który w razie przerwania łączności internetowej, będzie nadal pokazywał trasę, korzystając z pobranych wcześniej danych.

 

Lexus UX będzie wyposażony w nowego asystenta głosowego Lexus Concierge, wywoływanego komendą „Hey Lexus”. Przy pomocy instrukcji głosowych można wykonywać połączenia telefoniczne, sterować systemem audio i klimatyzacją czy przeszukiwać internet. Lexus Concierge został zaprogramowany tak, by rozumieć naturalną mowę, a także rozpoznać komendy mimo hałasów w tle. System jest w stanie rozróżnić, czy mówi do niego kierowca czy pasażer.

 

Samochód łączy się bezprzewodowo ze smartfonem przy pomocy Apple CarPlay oraz przewodowo za pośrednictwem Android Auto. W standardzie jest też moduł DCM pojazdu z kartą SIM, przy pomocy którego przeprowadzane są automatyczne aktualizacje oprogramowania systemu multimedialnego przez internet, bez konieczności wizyty w serwisie. Lexus UX jest wyposażony w jeden port USB-A w konsoli centralnej oraz dwa porty USB-C. System multimedialny jest w stanie zapamiętać preferencje ustawień do trzech użytkowników.

 

Lexus UX ma przeprojektowaną konsolę środkową. W miejscu dotychczasowego touchapda umieszczono przyciski do sterowania ogrzewaniem foteli lub, jeśli auto nie jest w nie wyposażone, funkcjonalną przestrzeń do przechowywania drobiazgów. Konsola przed panelem do obsługi klimatyzacji ma także podświetlaną półkę, która pomieści smartfona o znacznych rozmiarach.

Przy pomocy aplikacji Lexus Link można sterować zdalnie wybranymi funkcjami auta, w tym otwieraniem i zamykaniem drzwi, a także systemem klimatyzacji, by schłodzić lub ogrzać wnętrze przed podróżą.

Lexus zadbał o bardzo dobre nagłośnienie modelu UX. Standardem jest system audio z sześcioma głośnikami, wersje Prestige i F SPORT mają system audio z 10 głośnikami, a najwyższa wersja Omotenashi wyposażona jest w system audio Premium Mark Levinson z 13 głośnikami.

 

Lexus UX występuje w dwóch sprawdzonych wersjach napędowych. UX 250h korzysta z czwartej generacji wydajnego napędu hybrydowego Lexusa, a system z dwulitrowym silnikiem generuje łącznie 184 KM (135 kW) mocy. Benzynowy UX 200 wykorzystuje ten sam silnik spalinowy co wersja hybrydowa. Jego moc wzrosła do 173 KM, a maksymalny moment obrotowy dostępny jest w szerszym zakresie. Ta jednostka napędowa słynie ze swojej wyjątkowej, 40-procentowej sprawności cieplnej, dzięki czemu auto ma niskie zużycie paliwa oraz niskie emisje CO2.



SKODA KUSHAQ wszystko, co musisz wiedzieć
Premiery | 18.03.21

SKODA KUSHAQ wszystko, co musisz wiedzieć

Średniej wielkości SUV, pierwszy, z obejmującej cztery nowe modele SKODY i Volkswagena na rynek indyjski.

Hydrogen to You (H2U) czyli Hyundai promuje technologie wodorowe
Wiadomości | 06.10.20

Hydrogen to You (H2U) czyli Hyundai promuje technologie wodorowe

Hyundai wprowadził globalny program H2U promujący technologie wodorowe, który podkreśla zaangażowanie Hyundaia na rzecz zrównoważonej mobilności dostępnej dla każdego.

Ostatnie Lamborghini Aventador LP 780-4 Ultimae
Wiadomości | 13.10.22

Ostatnie Lamborghini Aventador LP 780-4 Ultimae

Ostatni Aventador w wersji Ultimae Roadster sygnalizuje zakończenie produkcji silnika spalinowego Lamborghini V12. Stworzony w hołdzie wyjątkowemu Miura Roadster.