Wiadomości | 20.04.20

SEAT Leon po raz pierwszy z czterema rodzajami napędu

SEAT Leon czwartej generacji to pierwszy model hiszpańskiego producenta dostępny w Polsce w czterech wersjach napędu: benzynowej (TSI), diesel (TDI) oraz miękkiej hybrydzie (eTSI) i hybrydzie typu plug-in (eHybrid). SEAT przygotował w sumie 12 wariantów, z silnikami o mocy od 90 do 204 KM. Szeroka gama dostępnych systemów napędowych stanowi odpowiedź na coraz większe zróżnicowanie potrzeb użytkowników. Każdy z nich sprawia, że najnowszy SEAT Leona łączy w sobie wydajność, wysokie osiągi i niskoemisyjność. Kierowcy mogą korzystać także z czterech zaprogramowanych trybów jazdy ? Eco, Normal, Comfort i Sport. Możliwe jest również dostosowanie parametrów do indywidualnych potrzeb za pomocą nowego menu adaptacyjnego zawieszenia (DCC).


SEAT Leon po raz pierwszy z czterema rodzajami napędu

Siniki benzynowe

Wszystkie silniki benzynowe dostępne w najnowszym modelu SEAT-a Leona są wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie, zapewniaja?c moc na poziomie od 90 KM do 140 190 KM. Gamę otwierają 1-litrowe trzycylindrowe jednostki o mocy 90 KM (przy 5500 obrotach na minutę) i 110 KM (przy 5500 obr./min). Pierwsza z nich zapewnia maksymalny moment obrotowy na poziomie 175 Nm pomiędzy 1500 i 4000 obr./min, druga – na poziomie 200 Nm pomiędzy 1500 i 4000 obr./min.

Oba 1-litrowe silniki TSI oraz 1.5-litrowa jednostka TSI o mocy 130 KM z manualnymi skrzyniami biegów działają w oparciu o cykl Millera i turbosprężarkę o zmiennej geometrii, aby zagwarantować spalanie na poziomie rzadko spotykanym w silnikach o tej pojemnos?ci skokowej. Cykl Millera optymalizuje sterowanie układem rozrza?du poprzez wczes?niejsze zamykanie zaworów dolotowych, co wraz z wyz?szym stopniem spre?z?ania oraz zastosowaniem turbospre?z?arki dla lepszej kontroli mieszanki powietrzno-paliwowej. Pozwala to na poprawe? wydajnos?ci nawet o 10%. Dzięki tej technologii dwie 1-litrowe jednostki TSI zużywają od 5,1 do 6,1 l paliwa na 100 km i emitują od 114 do 137 g CO2/km (według WLTP). 

Jednostki 1.5-litrowe o mocy 130 KM i 150 KM współdziałają z sześciostopniową, manualną skrzynią biegów. Silniki wykorzystują system aktywnego zarządzania pracą cylindrów (ACT), który potrafi dezaktywować dwa z czterech cylindrów podczas jazdy w określonych warunkach, co przekłada się na mniejsze zużycie paliwa. 

Zgodnie z WLTP zużycie paliwa 1.5-litrowej jednostki TSI o mocy wyjściowej 130 KM wynosi od 5,4 do 5,8 l/100 km, a emisja CO2 – między 123 a 132 g/km. W przypadku pojazdu z 1.5-litrowym silnikiem TSI o mocy 150 KM zużycie wynosi od 5,7 do 6,1 l/100 km w (od 5,6 do 6,4 l/100 km w wersji Sportstourer), a emisja CO2 – między 125 a 143 g/km (między 127 a 145 g/km w wersji Sportstourer). Najlepsze osiągi oferuje 2-litrowy silnik TSI o mocy 190 KM, wspierany przez siedmiostopniową dwusprzęgłową skrzynię biegów (DSG).

Silniki Diesla

Jednostki TDI nowego SEAT-a zostały wyposaz?one w system selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) z podwójnym dozowaniem, który obejmuje podwójny wtrysk płynu AdBlue, co znacznie ogranicza poziom emisji NOx w porównaniu do silników Diesla oferowanych w poprzedniej generacji Leona. Dzie?ki temu oferowana gama silników Diesla spełnia surowe normy dotycza?ce emisji.

Najnowszy SEAT Leon Sportstourer jest dostępny z dwiema jednostkami nape?dowymi Diesla o pojemnos?ci 2 litrów TDI. Podstawowy wariant o mocy 115 KM jest dostępny z manualna? skrzynią biegów, z kolei pojazdy z jednostkami o mocy 150 KM moga? byc? wyposaz?one w manualna? albo automatyczna? dwusprze?głowa? skrzynię biegów (DSG). Zużycie paliwa w ostatnim wariancie wynosi od 4,7 do 4,9 l/100 km przy emisji CO2 na poziomie od 122 do 128 g/km. Wersja 150 KM ze skrzynia? biegów DSG jest dostępna także z nape?dem na cztery koła 4Drive. Wersja hatchback nie jest oferowana z silnikiem wysokoprężnym.

Napędy hybrydowe

Hiszpański producent przyjął w 2019 roku ambitną strategię elektryfikacji. SEAT Leon to pierwszy samochód marki dostępny z napędem hybrydowym. Użytkownicy mogą wybrać spośród dwóch technologii: mild hybrid (eTSI) oraz plug-in hybrid (eHybrid).

Układ nape?dowy oparty na technologii „miękkej” hybrydy (eTSI) sprawia, że kompaktowy samochód staje sie? jeszcze bardziej wydajny. System jest doste?pny w poła?czeniu z jednym z dwóch silników spalinowych – 1-litrowa? jednostka? TSI o mocy 110 KM lub 1.5-litrowa? jednostka? o mocy 150 KM. Silnik spalinowy sparowany z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów DSG i 48-woltowym elektrycznym układem hybrydowym, co przekłada sie? na wie?ksza? ekonomie? spalania. Zużycie paliwa SEAT-a Leona w wersji mHEV z 1.5-litrowym silnikiem TSI o mocy 150 KM wynosi między 5,7 a 6,2 l/100 km (według WLTP). Emisja CO2 utrzymuje się na poziomie od 131 do 140 g/km.

Kultowy SEAT Leon po raz pierwszy dostępny jest również z zaawansowanym układem hybrydowym typu plug-in. Dzie?ki poła?czeniu 1.4-litrowego silnika spalinowego TSI, silnika elektrycznego, akumulatora litowo-jonowego o mocy 13 kWh i szes?ciobiegowej przekładni typu DSG, układ nape?dowy generuje 204 KM mocy. Tym samym auto w wersji hybrydowej oferuje najlepsze osiągi ze wszystkich wariantów.

Napęd typu plug-in hybrid pozwala kierowcom korzystac? z trybu elektrycznego. Po jego uruchomieniu pojazd korzysta jedynie z energii zgromadzonej w akumulatorze pojazdu, zapewniając nawet 60 km zasięgu (według WLTP). Rozwia?zanie nie tylko pozwala oszcze?dzac? paliwo, lecz również przydaje się do jazdy w miastach, gdzie często obowia?zuja? surowsze przepisy dotycza?ce jakos?ci powietrza. Wersja plug-in hybrid be?dzie oferowana zarówno w wersji 5-drzwiowej, jak i Sportstourer.



ŠKODA w jedynym starcie w słynnym 24-godzinnym wyścigu Le Mans
Wiadomości | 25.06.20

ŠKODA w jedynym starcie w słynnym 24-godzinnym wyścigu Le Mans

Specjalnie opracowana ŠKODA Sport miała lekki aluminiowy korpus i była oparta na udanym seryjnie produkowanym modelu 1101/1102 ?Tudor?. Václav Bobek i Jaroslav Netušil walczyli o pierwsze miejsce w swojej klasie, dopóki niewielka wada nie spowodowała wypadnięcia samochodu po 13 godzinach wyścigu.

Światowa premiera całkowicie nowe Renault Austral
Premiery | 08.03.22

Światowa premiera całkowicie nowe Renault Austral

Renault przedstawia swojego nowego zelektryfikowanego SUV-a, który jest nowoczesny i oferuje zaawansowane, proaktywne i inteligentne technologie w tym nowy silnik E-TECH Full Hybrid.

Mustang najlepiej sprzedający się samochód sportowy na świecie
Wiadomości | 17.04.20

Mustang najlepiej sprzedający się samochód sportowy na świecie

Światowa ikona motoryzacji, która bije rekordy popularności obchodzi dziś swoje 56 urodziny. Tym samym "Dziki Koń" zapracował sobie na tytuł najlepiej sprzedającego się samochodu sportowego na świecie piąty raz z rzędu. Pierwsze egzemplarze Forda Mustanga zjechały z linii produkcyjnej 17 kwietnia 1964 roku. Podczas tego dnia Mustang może świętować dwa światowe osiągnięcia sprzedaży, zdobywając tytuł najlepiej sprzedającego się samochodu sportowego na świecie oraz piąty tytuł najlepiej sprzedającego się sportowego coupe. Mustang to również najlepiej sprzedający się amerykański samochód sportowy ostatnich 50 lat.