Wiadomości | 14.03.23

Rekordowe wyniki, elektryfikacja modeli, nowy Cayenne i zapowiedź nowego SUV-a

Porsche, najcenniejsza luksusowa marka na świecie osiąga rekordowe wyniki w historii i jednocześnie chce kontynuować swoją ambitną strategię elektryfikacji.


Rekordowe wyniki, elektryfikacja modeli, nowy Cayenne i zapowiedź nowego SUV-a

Przychody ze sprzedaży Grupy w 2022 roku wyniosły 37,6 mld euro, co odpowiada wzrostowi o 13,6 procent. Zysk operacyjny Grupy wyniósł 6,8 mld euro, przekraczając ubiegłoroczny wynik o 1,5 mld euro (wzrost o 27,4 proc.). Grupa Dostawy i przepływy pieniężne netto z branży motoryzacyjnej również osiągnęły w 2022 r. nowe rekordowe poziomy. Operacyjna rentowność sprzedaży Grupy wzrosła z 16,0 proc. do 18,0 proc. W tym roku producent samochodów sportowych ze Stuttgartu rozwija swoją strategię nowoczesnego luksusu i rozpoczął ambitny program Road to 20, aby zapewnić sobie długoterminowy zysk.


Porsche AG ma dobrze wypełnione portfele zamówień i było w stanie dostarczyć klientom 309 884 pojazdów w poprzednim roku, pomimo skutków wojny na Ukrainie, wyzwań związanych z pandemią koronawirusa i zakłóceń w globalnym łańcuchu dostaw. 

 

W 2023 roku firma rozpoczęła ambitny program Road to 20, w ramach którego Porsche dąży do długoterminowej operacyjnej rentowności sprzedaży Grupy na poziomie ponad 20 procent. „Dzięki Road to 20 sprawiamy, że Porsche jest jeszcze bardziej odporne, a nasza marka silniejsza niż kiedykolwiek” – mówi Meschke. „I zamierzamy spojrzeć na wszystko od nowa, od naszego asortymentu produktów i cen po naszą strukturę kosztów. Chcemy podnosić jakość naszych marż kontrybucyjnych i uatrakcyjniać nasze produkty.” Program Road to 20 jest kontynuacją udanego Programu rentowności 2025, dzięki któremu Porsche uodporniło się na kryzysy w poprzednich latach.


Porsche kontynuuje realizację swojej strategii nowoczesnego luksusu. Według raportu Luxury & Premium firmy konsultingowej Brand Finance, Porsche jest najcenniejszą luksusową marką na świecie.

 

Jednocześnie Porsche chce kontynuować swoją ambitną strategię elektryfikacji. Całkowicie elektryczny Macan dotarł prosto do domu i będzie dostępny dla klientów w 2024 roku. Całkowicie elektryczny 718 jest planowany na połowę dekady. W perspektywie średnioterminowej będzie dostępny tylko jako model w pełni elektryczny. Po nim nastąpi w pełni elektryczne Cayenne. Czwarta generacja SUV-a podkreśli cel Porsche, jakim jest dostarczanie ponad 80 procent nowych pojazdów jako modele w pełni elektryczne w 2030 roku.

 

Porsche planuje również rozszerzyć swoje portfolio produktów o w pełni elektrycznego SUV-a umieszczonego nad Cayenne. Ta nowa koncepcja pojazdu została zaprojektowana tak, aby oferować wysokie osiągi i funkcje zautomatyzowanej jazdy z typową linią lotniczą Porsche, a także zupełnie nowe wrażenia wewnątrz pojazdu. Będzie to oparte na platformie SSP Sport opracowanej przez Porsche.

 


Już w 2023 roku Cayenne przejdzie jedną z najbardziej kompleksowych modernizacji w historii Porsche. Aktualizacje modelu trzeciej generacji obejmują trzy ulepszone hybrydy plug-in o większym zasięgu. Dzięki nowemu podwoziu będzie jeszcze szerszy zakres możliwości, równoważąc osiągi na drodze, z których słynie Porsche, komfort na długich dystansach i możliwości terenowe.

 


Od czasu udanej oferty publicznej akcje Porsche poszły w górę. Zaledwie 81 dni po wejściu na giełdę została włączona do niemieckiego indeksu giełdowego DAX w ramach procedury szybkiego wejścia. Cena akcji wzrosła z ceny ofertowej 82,50 euro do 114 euro (stan na 28 lutego 2023 r.). Odpowiada to kapitalizacji rynkowej w wysokości 108 miliardów euro.

 


W 2023 roku Porsche ma dwa powody do świętowania: 75 lat samochodów sportowych Porsche i 60 lat 911. W czerwcu producent samochodów sportowych powraca na 24-godzinny wyścig Le Mans. W setną rocznicę wyścigu klasycznego Porsche ponownie będzie walczyć o zwycięstwo w klasyfikacji generalnej z nowo opracowanym Porsche 963.



Właśnie rozpoczął się Bangkok International Motor Show 2020 który ma ambicje zrewolucjonizować pokazy samochodowe
Wiadomości | 15.07.20

Właśnie rozpoczął się Bangkok International Motor Show 2020 który ma ambicje zrewolucjonizować pokazy samochodowe

Bangkok International Motor Show 2020 pierwsze takie wydarzenie po lockdownie. Zobacz ceremonie otwarcia.

Volkswagen wprowadza na rynek zupełnie nowy kabriolet modelu T-Roc
Wiadomości | 30.04.20

Volkswagen wprowadza na rynek zupełnie nowy kabriolet modelu T-Roc

Pierwsze egzemplarze Volkswagena T-Roc w wersji kabriolet są w drodze do salonów sprzedaży. W samą porę na wiosnę. Pierwszy crossover kabriolet Volkswagena łączy to, co najlepsze w świecie kabrioletów i SUV-ów, łącząc przyjemność z jazdy z użytecznością i uderzającym designem oraz przekonuje atrakcyjną ceną: od 27.495 euro na rynku niemieckim.

Ultra skuteczny system oczyszczania powietrza
Wiadomości | 05.11.20

Ultra skuteczny system oczyszczania powietrza

Wielu producentów stosuje jonizację powietrza. Ale tylko Volvo Cars dokonuje jej w taki sposób, że zatrzymuje 95% szkodliwych dla zdrowia pyłów zawieszonych PM 2.5 i PM 10.