Wiadomości | 14.03.23

Rekordowe wyniki, elektryfikacja modeli, nowy Cayenne i zapowiedź nowego SUV-a

Porsche, najcenniejsza luksusowa marka na świecie osiąga rekordowe wyniki w historii i jednocześnie chce kontynuować swoją ambitną strategię elektryfikacji.


Rekordowe wyniki, elektryfikacja modeli, nowy Cayenne i zapowiedź nowego SUV-a

Przychody ze sprzedaży Grupy w 2022 roku wyniosły 37,6 mld euro, co odpowiada wzrostowi o 13,6 procent. Zysk operacyjny Grupy wyniósł 6,8 mld euro, przekraczając ubiegłoroczny wynik o 1,5 mld euro (wzrost o 27,4 proc.). Grupa Dostawy i przepływy pieniężne netto z branży motoryzacyjnej również osiągnęły w 2022 r. nowe rekordowe poziomy. Operacyjna rentowność sprzedaży Grupy wzrosła z 16,0 proc. do 18,0 proc. W tym roku producent samochodów sportowych ze Stuttgartu rozwija swoją strategię nowoczesnego luksusu i rozpoczął ambitny program Road to 20, aby zapewnić sobie długoterminowy zysk.


Porsche AG ma dobrze wypełnione portfele zamówień i było w stanie dostarczyć klientom 309 884 pojazdów w poprzednim roku, pomimo skutków wojny na Ukrainie, wyzwań związanych z pandemią koronawirusa i zakłóceń w globalnym łańcuchu dostaw. 

 

W 2023 roku firma rozpoczęła ambitny program Road to 20, w ramach którego Porsche dąży do długoterminowej operacyjnej rentowności sprzedaży Grupy na poziomie ponad 20 procent. „Dzięki Road to 20 sprawiamy, że Porsche jest jeszcze bardziej odporne, a nasza marka silniejsza niż kiedykolwiek” – mówi Meschke. „I zamierzamy spojrzeć na wszystko od nowa, od naszego asortymentu produktów i cen po naszą strukturę kosztów. Chcemy podnosić jakość naszych marż kontrybucyjnych i uatrakcyjniać nasze produkty.” Program Road to 20 jest kontynuacją udanego Programu rentowności 2025, dzięki któremu Porsche uodporniło się na kryzysy w poprzednich latach.


Porsche kontynuuje realizację swojej strategii nowoczesnego luksusu. Według raportu Luxury & Premium firmy konsultingowej Brand Finance, Porsche jest najcenniejszą luksusową marką na świecie.

 

Jednocześnie Porsche chce kontynuować swoją ambitną strategię elektryfikacji. Całkowicie elektryczny Macan dotarł prosto do domu i będzie dostępny dla klientów w 2024 roku. Całkowicie elektryczny 718 jest planowany na połowę dekady. W perspektywie średnioterminowej będzie dostępny tylko jako model w pełni elektryczny. Po nim nastąpi w pełni elektryczne Cayenne. Czwarta generacja SUV-a podkreśli cel Porsche, jakim jest dostarczanie ponad 80 procent nowych pojazdów jako modele w pełni elektryczne w 2030 roku.

 

Porsche planuje również rozszerzyć swoje portfolio produktów o w pełni elektrycznego SUV-a umieszczonego nad Cayenne. Ta nowa koncepcja pojazdu została zaprojektowana tak, aby oferować wysokie osiągi i funkcje zautomatyzowanej jazdy z typową linią lotniczą Porsche, a także zupełnie nowe wrażenia wewnątrz pojazdu. Będzie to oparte na platformie SSP Sport opracowanej przez Porsche.

 


Już w 2023 roku Cayenne przejdzie jedną z najbardziej kompleksowych modernizacji w historii Porsche. Aktualizacje modelu trzeciej generacji obejmują trzy ulepszone hybrydy plug-in o większym zasięgu. Dzięki nowemu podwoziu będzie jeszcze szerszy zakres możliwości, równoważąc osiągi na drodze, z których słynie Porsche, komfort na długich dystansach i możliwości terenowe.

 


Od czasu udanej oferty publicznej akcje Porsche poszły w górę. Zaledwie 81 dni po wejściu na giełdę została włączona do niemieckiego indeksu giełdowego DAX w ramach procedury szybkiego wejścia. Cena akcji wzrosła z ceny ofertowej 82,50 euro do 114 euro (stan na 28 lutego 2023 r.). Odpowiada to kapitalizacji rynkowej w wysokości 108 miliardów euro.

 


W 2023 roku Porsche ma dwa powody do świętowania: 75 lat samochodów sportowych Porsche i 60 lat 911. W czerwcu producent samochodów sportowych powraca na 24-godzinny wyścig Le Mans. W setną rocznicę wyścigu klasycznego Porsche ponownie będzie walczyć o zwycięstwo w klasyfikacji generalnej z nowo opracowanym Porsche 963.



Max Verstappen wygrywa 9. raz z rzędu! Mistrz najlepszy w GP Holandii!
MotorSport | 30.08.23

Max Verstappen wygrywa 9. raz z rzędu! Mistrz najlepszy w GP Holandii!

Podczas niedzielnego wyjściu pogoda nie oszczędzała kierowców, gdyż przed samym zgaśnięciem świateł zaczęło padać, co spowodowało wątpliwości, czy będzie wyścig w „poślizgu” czy może jednak warunki się polepszą.

Ford przedstawił dziś ostatnią z edycji specjalnych Forda GT trzeciej generacji.
Tuning | 05.10.22

Ford przedstawił dziś ostatnią z edycji specjalnych Forda GT trzeciej generacji.

Ford GT LM Edition 2022 świętuje światowy sukces Forda GT jako jedynego w Ameryce supersamochodu, który wygrał Le Mans, wygrywając w 2016 r.

Europejski debiut Forda Mustanga wersja Bullitt, Geneva 2018
Wiadomości | 05.07.23

Europejski debiut Forda Mustanga wersja Bullitt, Geneva 2018

Rozmowę z Carlem Widmannem, głównym inżynierem Forda Mustanga, prawdopodobnie jako jedyni z Polski, nagraliśmy podczas "88th Geneva International Motor Show 2018".