Aston Martin wybrał tegoroczną imprezę Monterey Car Week, aby po raz pierwszy zaprezentować spektakularny model DBR22, dwumiejscowy samochód koncepcyjny z silnikiem V12.
Stworzenie koncepcji projektowej DBR22, zaprezentowanej w Kalifornii, jest najnowszym z długiej serii niezwykłych projektów, które zostały fachowo zrealizowane przez wewnętrzny dział Q by Aston Martin, który w tym roku świętuje dziesięciolecie budowania ekskluzywnych samochodów dla najbardziej na świecie wymagających klientów. Kultowe jednorazowe zlecenia, takie jak Aston Martin Victor, oraz programy specjalne na małą skalę, takie jak Vulcan, w liczbie ograniczonej do 24 egzemplarzy na całym świecie i Vantage V600, w liczbie zaledwie 14 egzemplarzy, są naprawdę wspaniałymi przykładami tej współpracy. Wydaje się więc słuszne, że koncepcja projektowa DBR22 powinna również stanowić podstawę przykładu z rzeczywistości produkcyjnej dla wyjątkowo ekskluzywnej liczby Q klientów Aston Martin.
Łącząc klasyczną sztukę budowy nadwozi z zaawansowanymi materiałami i najnowocześniejszymi technologiami produkcyjnymi, DBR22 stanowi idealne połączenie czystości projektu, precyzji inżynierii, bicia serca i prawdziwej pasji. Doskonała celebracja Q Astona Martina i jego nieograniczonego potencjału. Podkreśla to wiedza, że jest to jeden z najrzadszych Aston Martinów w bogatej 109-letniej historii marki.
Szczególnie godną uwagi cechą jest całkowicie nowy przedni grill, w którym zastosowano unikalną konstrukcję z włókna węglowego w miejsce zwykłego grila widocznego w seryjnie produkowanych Astonach Martinach. Ten projekt czerpie inspirację bezpośrednio z DBR1 i DB3S, dając wyjątkową tożsamość; taki, który wyraźnie czerpie z dziedzictwa Astona Martina, ale wykorzystuje tę inspirację do stworzenia prawdziwie współczesnego projektu.
Na masce znajduje się imponujący otwór wentylacyjny w kształcie podkowy, zagłębiony w celu wspomagania przepływu powietrza z 5,2-litrowego silnika V12 Twin-Turbo, który znajduje się pod nią. Ta długa, nieprzerwana linia maski przyciąga wzrok z powrotem w stronę kokpitu, ponad nisko zawieszoną owiewką i delikatnymi lusterkami, które są zamontowane w górnej części drzwi na smukłych, wiatroszczelnych ramionach z włókna węglowego.
Idealnie osadzony w nadkolach zestaw zupełnie nowych 21-calowych felg aluminiowych. Te lekkie koła o wyjątkowej 14-ramiennej konstrukcji stworzonej specjalnie dla DBR22 mają wywodzącą się ze sportów motorowych piastę z centralną blokadą, która jest również dostępna w szerokiej palecie kolorów.
Koncepcja projektowa DBR22 prezentuje również całkowicie zindywidualizowany kolor farby, opracowany specjalnie na tę okazję przy użyciu „Paint to Sample”, ekskluzywnej opcji dostępnej w Q by Aston Martin, demonstrując ponownie ogromne możliwości projektowe osiągalne dzięki usłudze na zamówienie marki.
Kokpit DBR22 kontynuuje fuzję klasycznego i współczesnego podejścia z wieloma unikalnymi komponentami i szerokim wykorzystaniem zarówno skóry, jak i odsłoniętego włókna węglowego. Dzięki architekturze zdefiniowanej przez całkowicie nową deskę rozdzielczą i eleganckie wyświetlacze informacyjno-rozrywkowe nadaje ton czystemu, uporządkowanemu otoczeniu. Choć czerpie inspirację z najlepszych na świecie samochodów wyścigowych Astona Martina, DBR22 nie jest kierowcą wyścigowym. Miękka, aromatyczna skóra owija współczesną deskę rozdzielczą, sportowe fotele z włókna węglowego i rozciąga się nad górną częścią drzwi, tworząc zachęcającą nutę wnętrza.
Zza siedzeń wznoszą się podwójne gondole, które wygładzają przepływ powietrza za głowami kierowcy i pasażera. Z tyłu koncepcja projektowa DBR22 ma charakterystyczną poziomą grafikę świetlną dzięki smukłej listwie świetlnej o pełnej szerokości, wykonanej specjalnie do tego zastosowania. Pod nim znajduje się perforowany panel, aby gorące powietrze mogło wydostać się z ogona. Ten pięknie rzeźbiony kawałek to kolejna wyjątkowa atrakcja intrygującego projektu DBR22. Wraz z gładko zintegrowanym dyfuzorem i parą rur wydechowych o dużej średnicy, DBR22 ma niesamowitą prezencję na drodze, doskonale oddając surowe emocje podczas jazdy.
Dzięki niezwykle potężnemu, 5,2-litrowemu silnikowi V12 Twin-Turbo, DBR22 uzupełnia swój niezwykły wygląd naprawdę zapierającymi dech w piersiach osiągami; szczytowa moc wyjściowa 715PS i 753Nm zapewniająca wystarczający napęd do przyspieszeniaskrócić DBR22 z zatrzymania do 100 Km na godzinę w zaledwie 3,4 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 319 km/h. Dzięki strumieniowi powietrza między kierowcą a niezapomnianym wycie dwunastocylindrowego silnika, DBR22 zapowiada się na intensywną stymulację sensoryczną.
DBR22 posiada również wydrukowaną w 3D tylną ramę pomocniczą, po raz pierwszy Aston Martin wprowadził taką metodę. Element składa się z wielu części drukowanych w 3D z aluminium, które są następnie łączone w celu utworzenia gotowej ramy pomocniczej. Korzyści są oczywiste: znaczna oszczędność masy i brak zmniejszenia sztywności, a także możliwość wytwarzania specjalnych części do modeli o bardzo małej objętości, tam gdzie jest to wymagane.
Koncepcja projektowa DBR22 będzie prezentowana na Pebble Beach Concours D’ Elegance od piątku 19 do niedzieli 21 sierpnia