Concept Cars | 16.08.22

Aston Martin prezentuje oszałamiający koncept DBR22

Aston Martin wybrał tegoroczną imprezę Monterey Car Week, aby po raz pierwszy zaprezentować spektakularny model DBR22, dwumiejscowy samochód koncepcyjny z silnikiem V12.


Aston Martin prezentuje oszałamiający koncept DBR22

Stworzenie koncepcji projektowej DBR22, zaprezentowanej w Kalifornii, jest najnowszym z długiej serii niezwykłych projektów, które zostały fachowo zrealizowane przez wewnętrzny dział Q by Aston Martin, który w tym roku świętuje dziesięciolecie budowania ekskluzywnych samochodów dla najbardziej na świecie wymagających klientów. Kultowe jednorazowe zlecenia, takie jak Aston Martin Victor, oraz programy specjalne na małą skalę, takie jak Vulcan, w liczbie ograniczonej do 24 egzemplarzy na całym świecie i Vantage V600, w liczbie zaledwie 14 egzemplarzy, są naprawdę wspaniałymi przykładami tej współpracy. Wydaje się więc słuszne, że koncepcja projektowa DBR22 powinna również stanowić podstawę przykładu z rzeczywistości produkcyjnej dla wyjątkowo ekskluzywnej liczby Q klientów Aston Martin.

 

Łącząc klasyczną sztukę budowy nadwozi z zaawansowanymi materiałami i najnowocześniejszymi technologiami produkcyjnymi, DBR22 stanowi idealne połączenie czystości projektu, precyzji inżynierii, bicia serca i prawdziwej pasji. Doskonała celebracja Q Astona Martina i jego nieograniczonego potencjału. Podkreśla to wiedza, że jest to jeden z najrzadszych Aston Martinów w bogatej 109-letniej historii marki.


Szczególnie godną uwagi cechą jest całkowicie nowy przedni grill, w którym zastosowano unikalną konstrukcję z włókna węglowego w miejsce zwykłego grila widocznego w seryjnie produkowanych Astonach Martinach. Ten projekt czerpie inspirację bezpośrednio z DBR1 i DB3S, dając wyjątkową tożsamość; taki, który wyraźnie czerpie z dziedzictwa Astona Martina, ale wykorzystuje tę inspirację do stworzenia prawdziwie współczesnego projektu.

 

Na masce znajduje się imponujący otwór wentylacyjny w kształcie podkowy, zagłębiony w celu wspomagania przepływu powietrza z 5,2-litrowego silnika V12 Twin-Turbo, który znajduje się pod nią. Ta długa, nieprzerwana linia maski przyciąga wzrok z powrotem w stronę kokpitu, ponad nisko zawieszoną owiewką i delikatnymi lusterkami, które są zamontowane w górnej części drzwi na smukłych, wiatroszczelnych ramionach z włókna węglowego.

 

Idealnie osadzony w nadkolach zestaw zupełnie nowych 21-calowych felg aluminiowych. Te lekkie koła o wyjątkowej 14-ramiennej konstrukcji stworzonej specjalnie dla DBR22 mają wywodzącą się ze sportów motorowych piastę z centralną blokadą, która jest również dostępna w szerokiej palecie kolorów.

 

Koncepcja projektowa DBR22 prezentuje również całkowicie zindywidualizowany kolor farby, opracowany specjalnie na tę okazję przy użyciu „Paint to Sample”, ekskluzywnej opcji dostępnej w Q by Aston Martin, demonstrując ponownie ogromne możliwości projektowe osiągalne dzięki usłudze na zamówienie marki.

 

Kokpit DBR22 kontynuuje fuzję klasycznego i współczesnego podejścia z wieloma unikalnymi komponentami i szerokim wykorzystaniem zarówno skóry, jak i odsłoniętego włókna węglowego. Dzięki architekturze zdefiniowanej przez całkowicie nową deskę rozdzielczą i eleganckie wyświetlacze informacyjno-rozrywkowe nadaje ton czystemu, uporządkowanemu otoczeniu. Choć czerpie inspirację z najlepszych na świecie samochodów wyścigowych Astona Martina, DBR22 nie jest kierowcą wyścigowym. Miękka, aromatyczna skóra owija współczesną deskę rozdzielczą, sportowe fotele z włókna węglowego i rozciąga się nad górną częścią drzwi, tworząc zachęcającą nutę wnętrza.

 

Zza siedzeń wznoszą się podwójne gondole, które wygładzają przepływ powietrza za głowami kierowcy i pasażera. Z tyłu koncepcja projektowa DBR22 ma charakterystyczną poziomą grafikę świetlną dzięki smukłej listwie świetlnej o pełnej szerokości, wykonanej specjalnie do tego zastosowania. Pod nim znajduje się perforowany panel, aby gorące powietrze mogło wydostać się z ogona. Ten pięknie rzeźbiony kawałek to kolejna wyjątkowa atrakcja intrygującego projektu DBR22. Wraz z gładko zintegrowanym dyfuzorem i parą rur wydechowych o dużej średnicy, DBR22 ma niesamowitą prezencję na drodze, doskonale oddając surowe emocje podczas jazdy.


Dzięki niezwykle potężnemu, 5,2-litrowemu silnikowi V12 Twin-Turbo, DBR22 uzupełnia swój niezwykły wygląd naprawdę zapierającymi dech w piersiach osiągami; szczytowa moc wyjściowa 715PS i 753Nm zapewniająca wystarczający napęd do przyspieszeniaskrócić DBR22 z zatrzymania do 100 Km na godzinę w zaledwie 3,4 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 319 km/h. Dzięki strumieniowi powietrza między kierowcą a niezapomnianym wycie dwunastocylindrowego silnika, DBR22 zapowiada się na intensywną stymulację sensoryczną.

 

DBR22 posiada również wydrukowaną w 3D tylną ramę pomocniczą, po raz pierwszy Aston Martin wprowadził taką metodę. Element składa się z wielu części drukowanych w 3D z aluminium, które są następnie łączone w celu utworzenia gotowej ramy pomocniczej. Korzyści są oczywiste: znaczna oszczędność masy i brak zmniejszenia sztywności, a także możliwość wytwarzania specjalnych części do modeli o bardzo małej objętości, tam gdzie jest to wymagane.

Koncepcja projektowa DBR22 będzie prezentowana na Pebble Beach Concours D’ Elegance od piątku 19 do niedzieli 21 sierpnia



Opel przedstawił dziś całkowicie nową, szóstą generację modelu Astra
Wiadomości | 13.07.21

Opel przedstawił dziś całkowicie nową, szóstą generację modelu Astra

W tym roku odbędzie się premiera rynkowa nowego Opla Astry jako pięciodrzwiowego pojazdu o niskiej sportowej sylwetce.

Rolls-Royce z kolekcji Phantom Tempus
Super Cars | 23.02.21

Rolls-Royce z kolekcji Phantom Tempus

Produkcja ograniczona do zaledwie 20 egzemplarzy, wszystkie już przydzielone klientom na całym świecie.

Nowy Opel Mokka. Nowy elektryk zgubił X w nazwie
Wiadomości | 22.04.20

Nowy Opel Mokka. Nowy elektryk zgubił X w nazwie

Nowy Opel Mokka już na drogach. Nadal zakamuflowany, ale gotowy do pierwszych ważnych testów z inżynierami Opla. I jest elektryczny! Opel Mokka drugiej generacji jest zupełnie nowy, a jego nowoczesna technologia, w tym e-power, jest dokładnie testowana, konfigurowana i zatwierdzana przed wprowadzeniem na rynek. Nowa elektryczna Mokka dostępna od początku w sprzedaży jako samochód elektryczny z zasilaniem akumulatorowym. Testowana nadal w pełni zakamuflowana naprawdę ekscytująca.