Koreański producent samochodów świętuje rekordowe wyniki sprzedaży w 2022 roku oraz zapowiada wprowadzenie nowych modeli w 2023 roku.
Rekordowe wyniki sprzedażowe w 2022 roku w Polsce, Europie i na Świecie.
Hyundai zakończył sprzedaż w Europie w 2022 roku z imponującymi liczbami, sprzedając 518 566 samochodów, co stanowi wzrost o 0,5 procent w stosunku do 2021 roku. W zeszłym roku Hyundai osiągnął 4,6-procentowy udział w rynku europejskim.
Dla porównania, globalna sprzedaż Hyundaia w 2022 roku wyniosła 3,94 miliona egzemplarzy, co oznacza wzrost o 1,4 procent rok do roku. W coraz większym stopniu napędzana popytem na pojazdy elektryczne, firma odnotowała również 19-procentowy wzrost sprzedaży pojazdów bezemisyjnych. Ponadto udziały w rynku ciągle rosły, osiągając rekordowe wyniki w Niemczech, Hiszpanii, Włoszech, Francji, Wielkiej Brytanii czy Polsce.
W Polsce natomiast Hyundai umocnił swoją pozycję rynkową zwiększając udział do 5,6 procent. W 2022 roku zarejestrowano 26 889 sztuk nowych samochodów marki Hyundai. Zeszłoroczny wynik sprawił, że Hyundai drugi rok z rzędu świętuje rekord sprzedaży.
Premiery produktów na 2023 rok.
Po roku głośnych premier produktowych, w 2023 roku pojawi się więcej modeli Hyundaia. Jedną z takich premier będzie nowo zaprezentowana rodzina KONA drugiej generacji, na czele z zupełnie nowym modelem KONA Electric. Odważny i dynamiczny miejski SUV wniesie zaawansowany technologicznie design do całej gamy KONA. Cztery warianty KONA będą wyróżniać się unikalną stylistyką i różnymi wrażeniami z jazdy, chociaż wykorzystują tą samą uniwersalną architekturę. Dzięki odmianom EV, ICE, HEV i N Line, całkowicie nowa KONA pozwoli klientom użytkować model KONA tak, jak chcą.
Oprócz zupełnie nowego Hyundaia KONA, do gamy dołączy samochód o wysokich osiągach. IONIQ 5 N ma zostać wprowadzony na rynek w 2023 roku, dopełniając ofertę Hyundai N pierwszym modelem elektrycznym. Wprowadzając IONIQ 5 N, Hyundai stawia konkretne kroki na drodze do elektryfikacji modeli o wysokich osiągach.