Super Cars | 14.08.21

Bugatti Bolide, prace nad wersją produkcyjną już się rozpoczęły

Ekstremalny, lekki i niewiarygodnie szybki. Bugatti zaprezentowało model Bolide jako jedyny w swoim rodzaju pojazd eksperymentalny w październiku 2020 roku.


Bugatti Bolide, prace nad wersją produkcyjną już się rozpoczęły

Surowy i autentyczny. Najlepsza maszyna do jazdy, kwintesencja mocy, lekkości i przyspieszenia. Kiedy Bugatti zaprezentował swoją koncepcję technologiczną Bolide jesienią 2020 roku, początkowo był to pojazd eksperymentalny, którym można było jeździć – jednorazowy. Ale teraz francuska marka luksusowych samochodów ogłosiła na The Quail, A Motorsports Gathering w Kalifornii, że Bolide będzie produkowany w ograniczonej do 40 sztuk egzemplarzy.

 

„Bolid wywołał w zeszłym roku wiele entuzjazmu i intryg. Po jego prezentacji znaczna liczba entuzjastów i kolekcjonerów poprosiła nas o opracowanie eksperymentalnego Bolide jako pojazdu produkcyjnego. Byłem absolutnie zdumiony reakcjami i opiniami klientów z całego świata”, wyjaśnia Stephan Winkelmann, prezes Bugatti. „Dlatego postanowiliśmy zrobić kilka egzemplarzy Bolide, aby dać 40 klientom możliwość poznania tego niesamowitego pojazdu. Nasz zespół opracowuje teraz model produkcyjny — najlepszą maszynę do jazdy na torze”. To sprawi, że Bolide będzie najbardziej ekstremalnym poziomem konfiguracji legendarnego 8,0-litrowego silnika W16 i niezbędnym elementem dla kolekcjonerów Bugatti.

 

Podczas eksperymentu myślowego jesienią 2020 roku francuski producent luksusowych samochodów przedstawił odpowiedź na następujące pytanie: Co by było, gdyby Bugatti zbudował radykalnie lekki pojazd na bazie legendarnego 8,0-litrowego silnika W16? Rezultatem było eksperymentalne studium Bugatti Bolide jako supersportowego samochodu zorientowanego na tor wyścigowy, z seryjnym silnikiem W16 i minimalnym nadwoziem zaprojektowanym z myślą o maksymalnej sile docisku. Przedstawienie tego silnika w najczystszej postaci to kwintesencja Bolide.


Dzięki bardzo limitowanej edycji Bolide, inżynierowie i projektanci Bugatti stworzyli najbardziej ekstremalną koncepcję pojazdu, jaka kiedykolwiek powstała, wokół potężnego układu napędowego silnika W16 z czterema turbosprężarkami, oferując obietnicę najwyższej wydajności Bugatti. „Dla mnie możliwość urzeczywistnienia radykalnego eksperymentu myślowego Bolide jako pojazdu produkcyjnego jest spełnieniem marzeń, ponieważ jest to zdecydowanie najtrudniejszy projekt w mojej 17-letniej karierze Bugatti” – wyjaśnia dyrektor ds. projektowania Bugatti, Achim Anscheidt. . Projekt Bolide jest zgodny z minimalistycznym podejściem filozofii stylu Bugatti „forma podąża za wydajnością” i dodatkowo opiera się na bezkompromisowym podejściu do lekkiej konstrukcji. To hołd złożony chwalebnej przeszłości marki w sportach motorowych w latach 20. XX wieku.

 

Liczne kanały powietrzne i delikatny przód bardziej przypominają aerodynamicznie wyrafinowane samochody Formuły 1 niż supersportowy samochód i dominują w jego wyglądzie. Bolide siedzi bardzo nisko nad ziemią, z wlotem powietrza na dachu i niezwykle sportową pozycją siedzenia. W połączeniu z efektownym tylnym dyfuzorem, dominujące tylne skrzydło zapewnia dużą siłę docisku, a tym samym optymalną przyczepność. Podobnie jak w przypadku innych pojazdów Bugatti, zespół projektowy zdecydował się na podział kolorów, chociaż udział widocznych części z włókna węglowego jest większy niż w innych modelach.

 

Bugatti oznacza innowacje technologiczne. Z silnikiem W16 jako symbolem technologii marki, Bugatti może pochwalić się jednym z najbardziej niezwykłych silników w historii motoryzacji. W przypadku eksperymentalnego pojazdu Bolide jego moc 1850 KM osiągana jest między innymi dzięki 110-oktanowemu paliwu wyścigowemu, podczas gdy w przypadku pojazdu produkcyjnego Bugatti zdecydował się na paliwo o wartości 98 oktanów, który jest dostępny na całym świecie, aby właściciele mogli korzystać ze swoich pojazdów na całym świecie bez żadnych problemów. Dostępna moc pojazdu wynosi 1600 KM, a moment obrotowy 1600 Nm zaczyna się od 2250 obr./min. Inżynierowie Bugatti dostroili pojazd pod kątem wyższych obrotów na minutę do użytku na torze wyścigowym, wraz z układem dolotowym i wydechowym, aby osiągnąć jeszcze szybszą, bardziej spontaniczną i ekstremalną reakcję. Układ chłodzenia turbosprężarek, silnika, skrzyni biegów i mechanizmu różnicowego również został zmodyfikowany w celu uzyskania optymalnej mocy.


Projektanci i inżynierowie Bugatti obecnie doskonalą aerodynamikę i prowadzenie oraz opracowują Bolide zgodnie z międzynarodowymi standardami bezpieczeństwa FIA. Aby zagwarantować maksymalne bezpieczeństwo i wystarczający komfort podczas czystej jazdy, Bugatti opracował szereg nowych komponentów. Funkcje bezpieczeństwa obejmują kompatybilność z systemem HANS, automatyczny system gaśniczy, tankowanie ciśnieniowe za pomocą bańki paliwowej, centralną blokadę kół i sześciopunktowy system pasów bezpieczeństwa.

 

Optymalizacje w zakresie projektowania, aerodynamiki, jakości i bezpieczeństwa dają pojazdowi produkcyjnemu masę własną wynoszącą zaledwie 1450 kilogramów, a zatem stosunek masy do mocy wynoszący 0,9 kilograma na PS przy użyciu gazu 98 RON. „Bezpieczeństwo klientów jest zawsze naszym najwyższym priorytetem. Dlatego zdecydowaliśmy się zaoferować ekskluzywne dni na torze dla tego ekstremalnego pojazdu, aby zagwarantować bezpieczne środowisko przez cały czas i stopniowo przedstawiać klientom zapierające dech w piersiach osiągi Bolide” – mówi Stephan Winkelmann.

Dzięki maksymalnej redukcji masy klienci będą mogli doświadczyć pełnej mocy i momentu obrotowego silnika – i pokochają to. „Jesteśmy dumni, że udało nam się utrzymać pojazd produkcyjny tak blisko jego demonstratora technicznego, zarówno pod względem wizualnym, jak i technicznym, jednocześnie poprawiając projekt, jakość i bezpieczeństwo pojazdu”, wyjaśnia Stephan Winkelmann.

 

Nowy supersportowy samochód osiągnie dojrzałość produkcyjną w ciągu najbliższych trzech lat, a jego dostawa zaplanowana jest na 2024 r. w cenie jednostkowej netto wynoszącej cztery miliony euro i ograniczonej do 40 sztuk.



Renault 4EVER Trophy w kolorach z 1962 roku
Concept Cars | 12.05.23

Renault 4EVER Trophy w kolorach z 1962 roku

Samochód pokazowy Renault 4EVER Trophy powraca do kultowego błękitu Ile-de-France, który zadebiutował w modelu 4L w 1962 roku.

Edycja McLarena 720S Le Mans świętuje 25-lecie legendarnego zwycięstwa w najsłynniejszym 24-godzinnym wyścigu na świecie
Super Cars | 17.06.20

Edycja McLarena 720S Le Mans świętuje 25-lecie legendarnego zwycięstwa w najsłynniejszym 24-godzinnym wyścigu na świecie

Specjalna wersja modelu 720S Le Mans z okazji 25-lecia legendarnego zwycięstwa McLarena w najsłynniejszym 24-godzinnym wyścigu na świecie

Całkowicie nowy SUV Ford EVOS
Premiery | 19.04.21

Całkowicie nowy SUV Ford EVOS

Ford EVOS zadebiutował dzisiaj na targach Auto Shanghai 2021 jako pierwszy pojazd opracowany zgodnie z planem Forda China 2.0.