Wiadomości | 29.07.20

Przygotowania do seryjnej produkcji Caddy 5 na ostatniej prostej

Rozbudowa przygotowującego się do produkcji modelu Caddy 5 zakładu Volkswagen Poznań na finiszu. Ponad 2 lata rozbudowy i 2 miliardy złotych zainwestowane w nowe hale, maszyny i urządzenia.

Po trwającej ponad dwa lata rozbudowie zakładu Volkswagen Poznań, większość inwestycji związanych z przygotowaniem zakładu do produkcji nowego modelu Volkswagen Caddy 5, została zakończona. Na potrzeby produkcji samochodów nowej generacji rozbudowano halę spawalni, wybudowano nową halę logistyczną i zintegrowano tereny fabryki.

 

Dietmar Mnich, prezes zarządu Volkswagen Poznań oraz dyrektor zakładu w Poznaniu mówi: „Za nami około 90 procent wszystkich inwestycji związanych z przygotowaniem zakładu do produkcji nowego modelu. W tej chwili trwa produkcja samochodów testowych, a przed samym uruchomieniem produkcji seryjnej we wrześniu tego roku, planujemy ostateczną przebudowę zakładu pod nowego Caddy. Produkcja będzie rozwijała się stopniowo, od kilkudziesięciu egzemplarzy w fazie wstępnej, do pełnych mocy produkcyjnych, jakie osiągniemy w 2021 roku.”

 



Zupełnie nowy Lexus RZ, pierwszy model marki dostępny na całym świecie
Premiery | 22.04.22

Zupełnie nowy Lexus RZ, pierwszy model marki dostępny na całym świecie

Lexus RZ to pierwszy Lexus, który został stworzony od podstaw jako bateryjne auto elektryczne (BEV - Battery Electric Vehicle).

Przedstawiamy Lucid Gravity: nowa definicja elektrycznego SUV-a
Premiery | 16.11.23

Przedstawiamy Lucid Gravity: nowa definicja elektrycznego SUV-a

Zwiastuje początek nowej ery elektrycznych pojazdów typu SUV: bezprecedensowe połączenie cech niespotykanych wcześniej w jednym pojeździe i przewidywanego zasięgu przekraczającego 700 km.

ŠKODA w jedynym starcie w słynnym 24-godzinnym wyścigu Le Mans
Wiadomości | 25.06.20

ŠKODA w jedynym starcie w słynnym 24-godzinnym wyścigu Le Mans

Specjalnie opracowana ŠKODA Sport miała lekki aluminiowy korpus i była oparta na udanym seryjnie produkowanym modelu 1101/1102 ?Tudor?. Václav Bobek i Jaroslav Netušil walczyli o pierwsze miejsce w swojej klasie, dopóki niewielka wada nie spowodowała wypadnięcia samochodu po 13 godzinach wyścigu.