Wyścigowa wersja prototypowa najdoskonalszego hipersamochodu, Aston Martin Valkyrie, podejmie wyzwanie, dla którego została stworzona.
Dzięki nieocenionemu wsparciu ze strony partnera Astona Martina, zdobywcy mistrzostw w wyścigach długodystansowych, Heart of Racing, co najmniej jeden samochód wyścigowy Valkyrie zostanie zgłoszony przez Astona Martina do najwyższej klasy Hypercar w każdym z Mistrzostw Świata FIA w wyścigach długodystansowych [WEC] i Mistrzostwa IMSA WeatherTech SportsCar Championships [IMSA] od 2025 r. Oznacza to, że prototyp Valkyrie weźmie udział w trzech najbardziej prestiżowych imprezach wyścigów samochodów sportowych; Le Mans, Rolex 24 w Daytona i 12-godzinny wyścig w Sebring.
Wydajność jest siłą napędową wszystkiego, co tworzy Aston Martin i tak jak jego najnowsze rodzeństwo produkcyjne DB12 i DBX707, najszybszy luksusowy SUV na świecie, są wiodącymi w swojej klasie pod względem wydajności i dynamiki jazdy, tak Aston Martin Valkyrie jest ostatecznym hipersamochodem, nieograniczonym przepisami sportowymi i wykorzystując empatyczny, zapierający dech w piersiach występ.
Wyścigi samochodów sportowych są wpisane w DNA Astona Martina. Jej nazwa jest synonimem chwały w wyścigach długodystansowych, a debiut marki w Le Mans miał miejsce zaledwie pięć lat po pierwszym przeprowadzeniu wyścigu w 1923 roku. Od tego czasu samochody ozdobione słynnymi Wingsami odniosły aż 19 zwycięstw w swojej klasie w wyścigu światowej sławy francuskie wydarzenie, w tym ogólny triumf w wyścigu w 1959 roku za kierownicą kultowego DBR1 prowadzonego przez Roya Salvadoriego (Wielka Brytania) i Carrolla Shelby'ego (USA).
W sumie ponad 240 kierowców ścigało się Astonami Martinami w Le Mans przez ostatnie 95 lat w 27 różnych kombinacjach podwozi i silników, praktycznie w każdej epoce. Żadne inne miejsce nie przyniosło Astonowi Martinowi tak dużego sukcesu ani tak niezmiennie nie udowodniło, że nasze DNA wywodzi się z samej istoty rywalizacji. Zatem w roku, w którym marka obchodzi 110. rocznicę istnienia, sensownym jest ogłosić jej powrót do najwspanialszego wyścigu wytrzymałościowego na świecie w najpotężniejszym hipersamochodzie, jaki kiedykolwiek wymyślono.
Valkyrie AMR Pro została pierwotnie zaprojektowana i opracowana, aby spełniać przepisy dotyczące hipersamochodów LMH, a obecnie rozpoczęła działalność Aston Martin Performance Technologies, zlokalizowana w nowo wybudowanym kampusie technologicznym AMR, który jest zlokalizowany w pobliżu siedziby zespołu Aston Martin Aramco Cognizant Formula One® na Silverstone. zadanie opracowania konkurencyjnej prototypowej wersji Valkyrie do wyścigów w ramach wcześniej określonego okna osiągów aerodynamicznych i mocy, które zapewnią jej porównywalność z bezpośrednimi rywalami w WEC. Następnie przed sezonem 2025 zostanie homologowany do klas WEC Hypercar i IMSA GTP.
Zoptymalizowane pod kątem wyścigów podwozie Valkyrie z włókna węglowego będzie wykorzystywać zmodyfikowaną wersję rewelacyjnego, 6,5-litrowego, wolnossącego silnika V12 wyprodukowanego przez Coswortha, który w wersji standardowej osiąga obroty do 11 000 obr./min i rozwija ponad 1000 KM. Jednostka napędowa zostanie jeszcze bardziej udoskonalona, aby uwzględnić krytyczne wymagania dotyczące równowagi osiągów klasy Hypercar, i opracowana tak, aby wytrzymać trudy zawodów długodystansowych na najwyższym poziomie. Podobnie jak w przypadku samochodu wyścigowego Valkyrie AMR Pro, w samochodzie wyścigowym nie ma hybrydowego systemu akumulatorowo-elektrycznego, który jest dostępny w Valkyrie w specyfikacji drogowej.