Inżynierowie BMW M Motorsport intensywnie pracowali, aby ich flagowy model wyścigowy GT, BMW M4 GT3, był jeszcze lepszy.
Efektem tych prac jest wersja EVO samochodu, która została zaprezentowana w środowy wieczór przed 24-godzinnym wyścigiem na torze Nürburgring (GER) w salonie M przy ring°boulevard. BMW M4 GT3 EVO będzie brać udział w wyścigach od sezonu 2025.
Inżynierowie BMW M Motorsport intensywnie pracowali, aby ich flagowy model wyścigowy GT, BMW M4 GT3, był jeszcze lepszy. Efektem tych prac jest wersja EVO samochodu, która została zaprezentowana w środowy wieczór przed 24-godzinnym wyścigiem na torze Nürburgring (GER) w salonie M przy ring°boulevard. BMW M4 GT3 EVO będzie brać udział w wyścigach od sezonu 2025. To samo tyczy się BMW M4 GT4, które od przyszłego sezonu będzie dostępne także w wersji EVO.
Kluczem do optymalizacji BMW M4 GT3 dla inżynierów BMW M Motorsport był intensywny dialog z zespołami i kierowcami, ponieważ tylko wtedy, gdy wiesz, czego potrzebują klienci, aby móc optymalnie prowadzić samochód GT, możesz idealnie dostosować go do ich potrzeb. Dlatego też w BMW M4 GT3 EVO skupiono się niekoniecznie na samych osiągach, ale na takich obszarach, jak właściwości jezdne, wydajność i niezawodność. Cena samochodu to 578 000 euro netto.
Szczegóły pakietu EVO w BMW M4 GT3.
Z zewnątrz zauważalne są zmiany w podwoziu w BMW M4 GT3 EVO, które nie jest już tradycyjnie malowane, ale zostało pokryte znacznie lżejszą katodową powłoką zanurzeniową. Mniejsze lusterka aerodynamiczne, większe wloty powietrza w przednich nadkolach i zmieniony zakres regulacji tylnego skrzydła zapewniają większą wydajność aerodynamiczną.
Nowe stabilizatory na przedniej i tylnej osi, większe tylne tarcze hamulcowe oraz znacznie precyzyjniejszy i łatwiejszy w regulacji mechanizm różnicowy zapewniają mniejsze zużycie opon i hamulców, a tym samym lepsze i bardziej spójne właściwości jezdne. Nowe są także przednie i tylne reflektory w stylu LCI.
Projekt „Incepcja” autorstwa BMW Group Designworks łączy motywy cyfrowości i wymiarowości w odważną mozaikę o wysokim kontraście. Z wielu perspektyw kultowe kolory M pojawiają się w tej samej kolejności, w jakiej występują w logo M: jasnoniebieski po lewej stronie, ciemnoniebieski pośrodku i czerwony po prawej stronie, ale teraz w trzech wytłaczanych wymiarach przypominających piksele. Takie podejście tworzy asymetryczny ogólny układ samochodu, który obejmuje również nieodblaskową, matową czarną część przed kierowcą, aby pomóc mu skupić się do przodu. W BMW M4 GT3 EVO w ciemnych obszarach nadwozia pominięto folię, aby prześwitywać autentyczną konstrukcję z włókna węglowego, a jednocześnie zmniejszyć wagę.