Wiadomości | 01.06.24

Prezentacja BMW M4 GT3 EVO na torze Nürburgring

Inżynierowie BMW M Motorsport intensywnie pracowali, aby ich flagowy model wyścigowy GT, BMW M4 GT3, był jeszcze lepszy.

Efektem tych prac jest wersja EVO samochodu, która została zaprezentowana w środowy wieczór przed 24-godzinnym wyścigiem na torze Nürburgring (GER) w salonie M przy ring°boulevard. BMW M4 GT3 EVO będzie brać udział w wyścigach od sezonu 2025.

 

Inżynierowie BMW M Motorsport intensywnie pracowali, aby ich flagowy model wyścigowy GT, BMW M4 GT3, był jeszcze lepszy. Efektem tych prac jest wersja EVO samochodu, która została zaprezentowana w środowy wieczór przed 24-godzinnym wyścigiem na torze Nürburgring (GER) w salonie M przy ring°boulevard. BMW M4 GT3 EVO będzie brać udział w wyścigach od sezonu 2025. To samo tyczy się BMW M4 GT4, które od przyszłego sezonu będzie dostępne także w wersji EVO.

 

Kluczem do optymalizacji BMW M4 GT3 dla inżynierów BMW M Motorsport był intensywny dialog z zespołami i kierowcami, ponieważ tylko wtedy, gdy wiesz, czego potrzebują klienci, aby móc optymalnie prowadzić samochód GT, możesz idealnie dostosować go do ich potrzeb. Dlatego też w BMW M4 GT3 EVO skupiono się niekoniecznie na samych osiągach, ale na takich obszarach, jak właściwości jezdne, wydajność i niezawodność. Cena samochodu to 578 000 euro netto.

 

Szczegóły pakietu EVO w BMW M4 GT3.

Z zewnątrz zauważalne są zmiany w podwoziu w BMW M4 GT3 EVO, które nie jest już tradycyjnie malowane, ale zostało pokryte znacznie lżejszą katodową powłoką zanurzeniową. Mniejsze lusterka aerodynamiczne, większe wloty powietrza w przednich nadkolach i zmieniony zakres regulacji tylnego skrzydła zapewniają większą wydajność aerodynamiczną.

 

Nowe stabilizatory na przedniej i tylnej osi, większe tylne tarcze hamulcowe oraz znacznie precyzyjniejszy i łatwiejszy w regulacji mechanizm różnicowy zapewniają mniejsze zużycie opon i hamulców, a tym samym lepsze i bardziej spójne właściwości jezdne. Nowe są także przednie i tylne reflektory w stylu LCI.

 

Projekt „Incepcja” autorstwa BMW Group Designworks łączy motywy cyfrowości i wymiarowości w odważną mozaikę o wysokim kontraście. Z wielu perspektyw kultowe kolory M pojawiają się w tej samej kolejności, w jakiej występują w logo M: jasnoniebieski po lewej stronie, ciemnoniebieski pośrodku i czerwony po prawej stronie, ale teraz w trzech wytłaczanych wymiarach przypominających piksele. Takie podejście tworzy asymetryczny ogólny układ samochodu, który obejmuje również nieodblaskową, matową czarną część przed kierowcą, aby pomóc mu skupić się do przodu. W BMW M4 GT3 EVO w ciemnych obszarach nadwozia pominięto folię, aby prześwitywać autentyczną konstrukcję z włókna węglowego, a jednocześnie zmniejszyć wagę.



Toyota osiąga globalną produkcję 300 milionów samochodów
Wiadomości | 08.11.23

Toyota osiąga globalną produkcję 300 milionów samochodów

Toyota Motor Corporation osiągnęła łączną globalną produkcję wynoszącą 300 milionów samochodów, łącznie z produkcją na wrzesień 2023 roku.

25 lat Polo GTI! Volkswagen wprowadza na rynek specjalną edycję modelu Polo GTI Edition 25
Wiadomości | 17.05.23

25 lat Polo GTI! Volkswagen wprowadza na rynek specjalną edycję modelu Polo GTI Edition 25

W 1998 roku Polo po raz pierwszy dodało te trzy kultowe litery do swojej nazwy, teraz mija ćwierć wieku po premierze a VW prezentuje limitowaną edycję obecnego Polo GTI o mocy 207 KM.

Toyota wprowadza nowy model Harrier w Japonii
Wiadomości | 17.06.20

Toyota wprowadza nowy model Harrier w Japonii

SUV dla nowej ery, która wykracza poza kategorię SUV-ów. Płynna forma coupe, która łączy w sobie prostotę, elegancję i wytrzymałość. Przyjemna, wysokiej jakości przestrzeń wewnętrzna z funkcjami, takimi jak elektrochromatyczny panoramiczny dach. Wygodna jazda dzięki zoptymalizowanemu zawieszeniu i innym ustawieniom, z naciskiem na ruchy wzroku kierowcy.