Concept Cars | 05.05.20

Zapowiedź przyszłości wg koncepcji Hyundaia

Samochody koncepcyjne Hyundai zapowiadają przyszłość. W najnowszych konceptach marki Hyundai zastosowano rozwiązania projektowe, które trafią do samochodów produkcyjnych. Samochody koncepcyjne umożliwiają producentom wprowadzanie nowych pomysłów i technologii do designu przyszłych samochodów. Niedawno Hyundai pokazał najnowszy koncept elektryczny Prophecy, który oddaje filozofię projektowania firmy o nazwie Sensuous Sportiness. Wideo poniżej.

Podobnie, jak w przypadku innych samochodów koncepcyjnych Hyundai, jego design jest zapowiedzią tego, jak mogą wyglądać przyszłe modele marki. Samochody koncepcyjne umożliwiają producentom przekraczanie granic projektowania i realizację nowych pomysłów oraz stylów. Wielu producentów samochodów wykorzystuje modele koncepcyjne do sprawdzenia reakcji konsumentów i wdraża ich produkcji seryjnej. W ostatnich latach Hyundai pokazał szereg samochodów koncepcyjnych, które zapowiadały design przyszłych modeli produkcyjnych.

 

2019 – 45

Hyundai zaprezentował elektryczny koncept 45 na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie w 2019 roku. Koncept 45 zapowiada nową erę projektowania samochodów Hyundai, w której główną rolę odgrywają elektryfikacja, autonomiczne technologie i inteligentny design. Hyundai uważa, że spojrzenie w przeszłość jest niezwykle ważne, aby iść naprzód, stąd samochód składa hołd kultowemu Hyundaiowi Pony Coupe Concept, który zadebiutował 45 lat temu. Charakter 45 wyraża się przez zwarte nadwozie oraz aerodynamiczny i lekki design inspirowany samolotami z lat dwudziestych. Nazwa samochodu częściowo nawiązuje do kątów o nachyleniu 45 stopni, które definiują sylwetkę samochodu w kształcie rombu. Możemy spodziewać się, że w takim kierunku będzie podążał design przyszłych modeli elektrycznych Hyundai. W projekcie 45 zrezygnowano ze złożoności, na rzecz prostych linii i minimalistycznej struktury oryginalnego konceptu coupe. Podobnie jak wcześniej Le Fil Rouge, 45 stanowi ewolucję filozofii projektowania Hyundai Sensuous Sportiness.

2019 – Vision T

Podczas zeszłorocznej imprezy AutoMobility LA Hyundai zaprezentował innowacyjny koncept hybrydowego SUV-a o nazwie Vision T. Ten dynamiczny model oddaje wizję nowego kierunku projektowania samochodów Hyundai typu SUV dla miejskich poszukiwaczy przygód. Profil boczny Vision T sprawia wrażenie ciągłego ruchu do przodu. Długa maska oraz opadająca linia dachu w połączeniu z dużym rozstawem osi oraz krótkimi zwisami oddają charakter samochodu gotowego na każde wyzwanie. W przeciwieństwie do obecnych na rynku kompaktowych SUV-ów, Vision T zaprojektowano z zastosowaniem wielu kątów ostrych i krawędzi, w celu stworzenia wyraźnego kontrastu pomiędzy eleganckimi liniami, a atletyczną sylwetką klina.

2020 – Prophecy

Najnowszy samochód koncepcyjny Hyundai Prophecy, miał swoją premierę w marcu tego roku. W przeciwieństwie do swojego poprzednika 45, Prophecy ma gładkie kształty i płynne linie, praktycznie bez ostrych kątów i krawędzi. Jego neoklasyczny kształt stanowi ukłon w stronę luksusowych samochodów z lat 20. i 30. XX wieku, a jednocześnie unikalne cechy, takie jak oświetlenie pikselowe i felgi w kształcie śmigła sprawiają, że wygląda jak samochód przyszłości. Nazwa Prophecy wyraźnie wskazuje, że samochód jest zwiastunem przyszłych modeli marki Hyundai. Prophecy oddaje filozofię projektowania Sensuous Sportiness i stanowi idealne połączenie estetycznej harmonii z aerodynamiką. Sensous Sportiness można dostrzec w doskonałej sylwetce samochodu, definiowanej przez jedną opływową linię biegnącą od przodu do tyłu samochodu. Łagodne linie i rozległe krzywe nadają Prophecy wygląd idealnie gładkiego kamienia. Dzięki intuicyjnemu interfejsowi kierowcy, układowi napędowemu o zerowej emisji i unikalnemu systemowi filtracji powietrza, Prophecy zapewnia pasażerom przyjemne i relaksujące doznania, a jednocześnie jest przyjazny środowisku.



Mercedes SL Widebody od MANSORY
Tuning | 23.03.23

Mercedes SL Widebody od MANSORY

Od 1954 roku kombinacja liter „SL” oznaczała w Mercedesie marzenia na czterech kołach, a każda pojedyncza seria modelowa wyznaczała styl swojej epoki i budziła pożądanie.

Legendarne Ferrari GTO z 1962 roku sprzedane za ponad 50 milionów dolarów
Wiadomości | 14.11.23

Legendarne Ferrari GTO z 1962 roku sprzedane za ponad 50 milionów dolarów

Wystawiony publicznie do sprzedaży na aukcji po raz pierwszy od 38 lat, Ferrari 330 LM / 250 GTO z 1962 roku, jedyne GTO Tipo 1962 w barwach Scuderia Ferrari.

Prophecy nowy elektryczny koncept Hyundai
Wiadomości | 05.03.20

Prophecy nowy elektryczny koncept Hyundai

Hyundai przedstawił nowy koncept elektryczny Prophecy, zaprojektowany według filozofii projektowania o nazwie Sensuous Sportiness.