Wiadomości | 08.11.23

Największy model Audi z rodziny Q w doskonałej formie, zmodernizowane Audi Q8

Zmieniony wygląd zewnętrzny nowego Q8 z nowymi przednimi i tylnymi zderzakami podkreśla mocny charakter SUV-a coupé.

Audi aktualizuje flagowy model rodziny Q, wprowadzając czysty design i ulepszoną technologię. Zmieniona estetyka zewnętrzna z nowymi przednimi i tylnymi zderzakami podkreśla mocny charakter SUV-a coupé. Dostępny opcjonalnie pakiet nadwozia S line przeznaczony jest dla klientów pragnących bardziej sportowego charakteru. Po raz pierwszy Audi wyposaża Q8 w reflektory HD Matrix LED z laserem jako dodatkowymi światłami drogowymi. Reflektory te są wyposażone w cyfrowe światła do jazdy dziennej i wybierane sygnatury świetlne. Cyfrowe światła tylne OLED z czterema możliwymi do wyboru wzorami świateł tylnych uzupełniają rozszerzoną ofertę świateł. Nowe koła, kolory, dekoracyjne wstawki i siedzenia z kontrastowymi szwami podkreślają najwyższą pozycję samochodu wśród modeli Q. Ceny nowego Audi Q8 zaczynają się od 86 700 euro.

 

Audi systematycznie ograniczało liczbę elementów dekoracyjnych, aby uzyskać jeszcze bardziej purystyczny design. Aby na pierwszy rzut oka odróżnić wersję podstawową, pakiet zewnętrzny S line i model S, obszar przedniego zderzaka, wykończenie mocowania drzwi i dyfuzor w modelu podstawowym są dostępne w kontrastujących kolorach, które podkreślają solidny terenowy wygląd. Nowością we wszystkich jednostkach Audi Q8 jest układ wydechowy z wysokiej jakości, atrakcyjnymi wizualnie rurami wydechowymi. Jeszcze bardziej dopasowany do SQ8 TFSI, pakiet zewnętrzny S line wyróżnia się wyraźnie zaakcentowanymi bocznymi wlotami powietrza w przednim zderzaku.

 

Innowacyjne reflektory w technologii HD Matrix LED i dodatkowe światło laserowe, a także cyfrowe światła do jazdy dziennej umieszczone na górnej poziomej krawędzi nadają Q8 jeszcze bardziej pewny siebie wygląd. W połączeniu z cyfrowymi światłami tylnymi OLED, które są dostępne po raz pierwszy w Q8, charakter klasy premium modelu staje się jeszcze wyraźniejszy. Z tyłu listwa świetlna LED wraz z czarnymi, błyszczącymi wykończeniami i zintegrowanymi pierścieniami Audi łączy cyfrowe światła tylne OLED na całej szerokości samochodu.

 

Tylko Audi jeździ jak Audi: w ten sposób marka z czterema pierścieniami podsumowuje DNA właściwości jezdnych Audi i jest to nie mniej prawdziwe w przypadku Q8. Pięć cech określa prowadzenie Q8: zrównoważone, solidne, kontrolowane, precyzyjne i niewymagające wysiłku. Zawieszenie, układ kierowniczy i układ napędowy, a także układy hamulcowe i sterujące odgrywają kluczową rolę w zapewnieniu niezawodnego, bezpiecznego, dynamicznego, a jednocześnie komfortowego doświadczenia z jazdy. Nawet standardowe wyposażenie, obejmujące wyważone zawieszenie ze stalowymi sprężynami i sterowanie amortyzatorami, zapewnia niezmienne wrażenia z jazdy Q8.

 

Gamę otwiera 45 TDI quattro, trzylitrowy silnik wysokoprężny o mocy 170 kW (231 KM) i imponującym momencie obrotowym 500 Nm, który rozciąga się w zakresie od 1500 do 3000 obr./min. Ze startu zatrzymanego Audi Q8 45 TDI2 przyspiesza do 100 km/h w 7,1 sekundy. Maksymalna prędkość wynosi 226 km/h (140 mph). Po tym silniku pojawia się 50 TDI quattro, mocniejsza wersja o mocy 210 kW (286 KM) i momencie obrotowym 600 Nm. Duży SUV przyspiesza od zera do 100 km/h (62 mph) w 6,1 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 241 km/h (150 mph).

 

Audi Q8 55 TFSI4 wyposażone jest w sześciocylindrowy silnik Otto o pojemności trzech litrów i bezpośrednim wtrysku paliwa, który generuje moc 250 kW (340 KM). Zapewnia maksymalny moment obrotowy 500 Nm w szerokim zakresie prędkości obrotowych silnika od 1370 do 4500 obr./min. Dzięki turbodoładowanemu silnikowi benzynowemu Audi Q8 przyspiesza od zera do 100 km/h w 5,6 sekundy. Osiąga elektronicznie kontrolowaną prędkość maksymalną przy 250 km/h (155 mph).

 

Wszystkie silniki V6 w Audi Q8 współpracują z 8-biegową skrzynią biegów tiptronic, stałym napędem na cztery koła quattro oraz systemem miękkiej hybrydy, który w trybie eksploatacji u klienta pozwala obniżyć zużycie paliwa do 0,5 litra na 100 kilometrów. Jego kluczowymi podzespołami są akumulator litowo-jonowy i alternator-rozrusznik (BAS), który dostarcza energię do głównej instalacji elektrycznej SUV coupé o napięciu 48 V. Podczas zwalniania BAS odzyskuje do ośmiu kW, które następnie zasila akumulator. W zakresie prędkości od 55 do 160 km/h (34 do 99 mil/h) Q8 może jechać z wyłączonym silnikiem do 40 sekund, jeśli kierowca zdejmie nogę z gazu. Po hamowaniu BAS szybko i bardzo wygodnie uruchamia ponownie sześciocylindrowy silnik. Funkcja Start-Stop rozpoczyna się już przy prędkości 22 km/h (14 mph).



Nowe BMW M2 drugiej generacji, czysta przyjemność z jazdy
Wiadomości | 12.10.22

Nowe BMW M2 drugiej generacji, czysta przyjemność z jazdy

Kompaktowe wymiary, 6-cylindrowy silnik rzędowy, manualna skrzynia biegów, napęd na tylne koła i zaawansowana technologia to kluczowe elementy jego atrakcyjności.

Lotus Emira najbardziej doskonały model w historii firmy
Premiery | 06.07.21

Lotus Emira najbardziej doskonały model w historii firmy

Całkowicie nowy samochód sportowy z centralnie umieszczonym silnikiem doskonale ucieleśnia trwającą transformację kultowego brytyjskiego producenta samochodów sportowych.

Różnice i cechy wspólne wersji wyścigowej a samochodu dostępnego w salonie
Wiadomości | 17.02.23

Różnice i cechy wspólne wersji wyścigowej a samochodu dostępnego w salonie

Nowa Toyota GR Supra GT4 została stworzona z myślą o rywalizacji w wyścigach na torze. Co różni ją od wersji dostępnej w salonie?